Paul Simon: Hearts and bones



Paul Simon: Hearts and bones

Indlægaf Mataugust » 28. dec 2011, 18:50

Jeg var vist selv med til at foreslå en musik anmeldelses tråd, så det må vel være på tide at gøre noget ved det.
Billede
I den spæde begyndelse af 1980'erne lavede Paul Simon filmen One Trick Pony, der handler om en musiker der ønsker et comeback men musikalsk rammer helt ved siden af det folk vil have.
Med det efterfølgende album "Hearts and Bones" fik Paul Simon så gjort det til virkelighed for sig selv. Det var det første af hans albums der ikke kom ind på top 40, og det solgte slet og ret ikke. Det var nok en anmelder succes, men det forplantede sig ikke. Og det synes jeg er synd, for var det blevet udsendt et år eller to tidligere, så ville flere af sangen være klassikere idag.
Skal nogle numre fremhæves må det være Allergies hvor Steve Gadd brillierer på trommer og Al di Meola slutter af med en lækker guitarsolo. Song about the moon er en af de sange jeg kunne have forestille mig blive sunget ved et lejrbål og sidst men ikke mindst hans afskedssang til John Lennon - The late great johnny ace. Et farvel uden sentimentalitet men som alligevel beskriver Lennons betydning.(albummet udkom ca. et år efter Lennon blev skudt)
Fælles for albummet er at det er meget rytmebaseret, bassen fylder meget i musikken, også mere end som rytmeinstrument, og det hele er pakket ind i ren vellyd.
Jeg husker det hedgangne "HiFi & Elektronik". De gav pladen karakteren 11 for musik og ditto for teknik. Jeg kan kun tilslutte mig den bedømmelse.
Den kan iøvrigt købes på japansk vinyl fra play.com
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Paul Simon: Hearts and bones

Indlægaf Burning777 » 28. dec 2011, 22:47

Tusind tak for den anbefaling. Jeg sidder lige nu og lytter til den på Spotify. Jeg kan se at der er kommet en 2011 remaster af albummet og jeg må sige at det lyder som en fremragende indspilning. Jeg har aldrig været den store Paul Simon fan men dette kunne måske være begyndelsen på at jeg skulle til at grave mig lidt dybere ned i hans musik.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Paul Simon: Hearts and bones

Indlægaf Mataugust » 28. dec 2011, 22:53

Jeg har selv lige bestilt 2011 remasteren. den koster ÂŁ4,99 pĂĄ play.com
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Anbefalinger af og anmeldelser af Albums

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron