Fools Forest



Fools Forest

Indlægaf Foged » 20. feb 2012, 20:36

Billede
Jeg kan allerede nu garanteret at dette "plade"selskab ikke vil falde i alles smag, ikke desto mindre synes jeg ikke at den nysgerrige lytter skal snydes for en spændende og i aller højeste grad interessant musik oplevelse. Det hele er produceret på et utrolig højt niveau og sammensat af nogen af undergrundens (efter min mening) dygtigste artister. Jeg kan ikke understrege, hvor specielt dette musik er og det kræver derfor at folk er åbne for nye indtryk og lyde.
Alle udgivelserne er gratis, hvilket var hele konceptet med Fools Forest, at være 100 % med for musikken og penge derfor intet betød. Desværre holdte dette koncept ikke og de måtte desværre stoppe.

Dette er udelukkende elektronisk musik, men det er i usædvanlig eksperimenterende og det spreder sig over brede genrer. Der er i alt 22 udgivelser med 2-4 numre i, alle 320 kbps. Det hele er delt op i 4 udgivere.

X - som beskæftigere sig mere lidt hårdere elektroniske arter som hardtrance og techtrance. Dette er bestemt ikke den gennemsnitlige lytters definition af hardtrance.
"X is for the lovers of hardtrance and techtrance music but also for people that are generally into harddance and all it’s subgenres."

Y - består af Drum N Bass og Dubstep, men igen er det samme gældende som ovenstående, intet er som det sædvanlige man hører.
"Y is the main part for broken beats, wobbly basslines and dark atmospheres. This is were drum n bass and dubstep meet up as one. "

Z - her hører minimalism og downtempo hjemme. Den normale lytter af minimalism og downtempo vil føle sig mere hjemme her, men det skal bestemt ikke forstås på den måde at det ikke er interessant og et lyt værd.
"Z contains all elements for the more chilled evning but even here it can sometimes move into really hard beats just as it can go in the totally other direction aswell."

V - er en meget speciel del som tilbyder IDM og ambient musik. Dette er lige fra det aller mørkeste og dunkle stemninger til opløftende og komplekse numre.
"V is probably the most silent part of Fools Forest but they say silence is loud. Here ambient, idm and also filmscore music will tell its own language. "

Mange vil garanteret afkaste disse numre med det samme, mens en mindre del vil blive tryllebundet af den eksperimenterende lydoplevelse. Dem som ikke finder musikken interessant kan mĂĄske i stedet nyde det fantastiske grafiske arbejde bag de enkelte udgivelser.

Jeg håber at nogen vil kunne få glæde af dette musik. :-)

http://www.foolsforest.com/
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers

Re: Fools Forest

Indlægaf Burning777 » 20. feb 2012, 22:39

Hvor sejt! Det skal jeg lige udforske lidt mere!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Fools Forest

Indlægaf Mataugust » 20. feb 2012, 22:53

Ret spændende.
Det ligger ret langt fra hvad jeg normalt hører, men absolut ikke dårligt.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Fools Forest

Indlægaf nc8000 » 20. feb 2012, 23:39

Det skal bestemt dyrkes
nc8000

 

Re: Fools Forest

Indlægaf mcfrede » 21. feb 2012, 00:22

Jeg er ogsĂĄ pĂĄ sagen! theking
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Fools Forest

Indlægaf Rappo » 21. feb 2012, 09:34

Jeg hentede hele lortet igår aftes og er nu i gang med et større oprydningsarbejde, da jeg er lidt pernitten med fil- og mappenavne. Har lyttet til alt under Z og en smule af det under V og X. Det lyder sku ikke helt ringe. :-)

Jeg kan dog ikke anbefale kombinationen af kaffe og Ultraform - What I Saw / Snap My Fingers. I hvert fald ikke hvis man forventer at ligge sig til at sove bagefter. :grin:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Fools Forest

Indlægaf onetowatch » 21. feb 2012, 11:27

Spændende og meget langt fra hvad jeg normalt lytter til, tak for tippet
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Fools Forest

Indlægaf Foged » 22. feb 2012, 19:09

Rigtig fedt at se at i er sĂĄ ĂĄbne over for det! rulle2
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers

Fools Forest

Indlægaf nc8000 » 22. feb 2012, 19:29

Jeg har hentet noget af det og der er ingen tvivl om at det har kvaliteter men jeg kan ikke klare at lytte til det ret længe af gangen
nc8000

 

Re: Fools Forest

Indlægaf Foged » 23. feb 2012, 09:01

nc8000 skrev:Jeg har hentet noget af det og der er ingen tvivl om at det har kvaliteter men jeg kan ikke klare at lytte til det ret længe af gangen


Det er trods alt ogsĂĄ helt fair.
For mit vedkommende er der også et par udgivelser derpå, hvor ikke kan holde ud at lytte til det særlig længe/overhovedet. En stor del af udgivelserne kræver også at jeg er i et bestemt humør. :-)
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers

Re: Fools Forest

Indlægaf Rappo » 23. feb 2012, 09:19

Hvis man kigger pĂĄ navngivningen af udgivelserne, sĂĄ er det lissom at der mangler to i X kategorien, hhv. FOFOX008 og FOFOX009. De er listet inde pĂĄ siden, men man bliver bare dirigeret tilbage til forsiden, nĂĄr man trykker pĂĄ dem.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Fools Forest

Indlægaf Foged » 23. feb 2012, 17:11

Så vidt jeg kan huske tilbage i 2010 ca, så var der en bestemt grund til at FOFOX010 kom ud foran både FOFOX008 og FOFOX009. Planen var så at de skulle komme ud sammen senere. Men der var desværre for mange omkostningen forbundet med det hele, så det blev lukket inden, og de blev, så vidt jeg husker, udgivet hos et andet selskab mod betaling.
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers


Tilbage til Anbefalinger af og anmeldelser af Albums

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron