Jodie Marie: Mountain Echo



Jodie Marie: Mountain Echo

Indlægaf Mataugust » 26. aug 2012, 22:00

Billede
Jodie Marie blev opdaget som 16 årig og de forløbne ca. 3 år er blevet brugt til at skrive og producere sangene i samarbejde med Bernard Butler (Suede producer).
Der er ikke blevet jagtet eller forceret noget for at få pladen på gaden, og det høres tydeligt - Det virker gennemarbejdet.
Den er optaget live i studiet, og der en nerve som jeg ikke hører i ret meget andet musik. Hun er blevet kaldt en ny Adele, andre har kaldt hende tredie del i en trio af Joan Baez -->Carol King --> Jodie Marie. Jeg vil ikke kalde hende for noget af det, hun er bare sig selv, men der er steder hvor jeg tænker at det er Lisa Ekdahl på engelsk.....
Pladen er fuld af ørehængere og gode tekster, så det er egentlig bare at gå i gang med at lytte.
God fornøjelse.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Jodie Marie: Mountain Echo

Indlægaf toppe » 28. aug 2012, 00:18

Tak for anbefalingen!
Jeg har lyttet lidt til hende, og vil lytte mere fremover!
At sætte hende op mod Joan Baez er i mine ører at strække den riiigeligt... Men hun er stadig ung og bliver interessant at følge. Under alle omstændigheder holder jeg umiddelbart langt mere af hende end af Adele!
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Jodie Marie: Mountain Echo

Indlægaf Bagger » 28. aug 2012, 09:10

Den får også mine anbefalinger med på vejen 1musik
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

Re: Jodie Marie: Mountain Echo

Indlægaf Sorensiim » 3. sep 2012, 15:36

Så er den også i stalden her... Dejlig vokal men med umiskendelige strejf af Stetson-hat :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg


Tilbage til Anbefalinger af og anmeldelser af Albums

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron