Paul Simon: Live in New York City



Paul Simon: Live in New York City

Indlægaf Mataugust » 23. sep 2012, 21:56

Det var med stor glæde at jeg kunne downloade Paul Simons So beuatiful or so what i 24/96 fra hdtracks, så jeg blev en anelse skuffet da det nye livealbum "kun" er i 24/48. Men som forholdsvis hardcore Paul Simon fan var jeg jo nødt til at hente det alligevel. Og hvilket album er det ikke blevet til. Med mine præferencer må det være noget nær det ultimative opsamlings album primært med sange fra Simons solokarriere. Den er optaget som et one night stand den 6 juni 2011.
Det første jeg lagde mærke til på tracklisten var at der er flere sange, der ikke bliver spillet så tit, bla. Hearts and Bones og The only living boy in New York. Det næste jeg bemærkede var Nå, ingen Bridge over troubled water, ingen The Boxer og ingen Late in the evening. Det var lidt overraskende, men det gør absolut ingenting, for de sange der er valgt udgør en fantastisk samling af hans bedste sange.
Musikken er mere end velspillet, den er fremragende, og 50 ways to leave your lover er nok den bedste indspilning af den sang - og så er det ikke en gang Steve Gadd på trommer! De øvrige sange er trukket mere ind i popmusikkens verden, sangene fra Graceland og Rythm of the saints lyder ikke så meget af Afrika som de har gjort. I mine ører er det et fantastisk twist de får på den måde, men folk der hører Paul Simon på grund af Graceland vil nok blive skuffet over den fremførsel der bliver givet her.
For alle andre vil jeg sige at det er et fantastisk album, og jeg sidder gang på gang og tænker at det er utroligt at samme mand kan have skrevet så mange fremragende sange.
Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Paul Simon: Live in New York City

Indlægaf Martingl » 30. sep 2012, 15:24

den må jeg hellere se om jeg kan finde...er indspilningskvaliteten go...lød ikke umiddelbart af noget særligt når man prøvelytter på hdtracks.
Martingl

 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 6. aug 2012, 15:50
Geografisk sted: ĂĄrhus

Sv: Paul Simon: Live in New York City

Indlægaf Mataugust » 30. sep 2012, 16:05

Lyden er noget af det bedste jeg har hørt fra en liveoptagelse. Nærvær, dynamik, det er som at være der selv. Som jeg kan se, så udkommer den på cd den 10. oktober.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sv: Paul Simon: Live in New York City

Indlægaf DavidB » 30. sep 2012, 16:17

Mataugust skrev:Lyden er noget af det bedste jeg har hørt fra en liveoptagelse. Nærvær, dynamik, det er som at være der selv. Som jeg kan se, så udkommer den på cd den 10. oktober.

Sendt fra min Galaxy Nexus

Herligt så venter vi til den dukker op på spotify. Ledte ellers efter den men den var der ikke. Men hvis den endnu ikke er udgivet på cd kommer den nok først når det sker.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse


Tilbage til Anbefalinger af og anmeldelser af Albums

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst