AES/Toslink/I2S -> USB ?



AES/Toslink/I2S -> USB ?

Indlægaf kvik » 4. dec 2017, 18:36

Normalt snakker man altid om konvertering fra USB til AES/Coax/Toslink/I2S/mfl. Findes der en konverter, der går modsat vej? Evt hvad kaldes den på 'fagsprog' (så jeg selv kan google)? Tænker konkret på en måde at forbinde en USB-DAC med en kilde/afspiller, der kun har AES, Toslink eller I2S udgang tilgængelig.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: AES/Toslink/I2S -> USB ?

Indlægaf Mortenhoe » 4. dec 2017, 21:06

Nu er det ikke noget jeg ved med sikkerhed - Men mit umiddelbare gæt er nej.
Det er noget med usb standarder og drivere, jeg tror gør det besværligt.
Men man kunne nok gøre det med en Raspberry.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: AES/Toslink/I2S -> USB ?

Indlægaf kvik » 4. dec 2017, 21:40

Nej, du har nok ret, finder i hvert fald ingenting om den type konvertering. Var mest et tankeeksperiment ift kilde -> 1866+1543. Sidstnævnte chip kan dog forbindes direkte via I2S, så muligvis enklere/bedre at frakoble/fjerne USB32-modtageren og erstatte med I2S-indgang. På længere sigt måske uanset ikke en tosset idé, sammen med f.eks. en moddet Allo DigiOne Player, der får både Coax og I2S udgang (hvis det er muligt). Nå, leger foreløbigt bare med forskellige måder at koble begge DAC'er (hhv Coax og USB) på samme kilde.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster