Hvilket program til at afspille musik?



Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Sorensiim » 17. mar 2012, 11:28

Hmm... Skulle jeg skrive den guide jeg har overvejet noget tid? "FooBar for Begyndere" 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2012, 21:22

Go go go go..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Mingo » 18. mar 2012, 08:48

Sorensiim skrev:Hmm... Skulle jeg skrive den guide jeg har overvejet noget tid? "FooBar for Begyndere" 1musik

Det ville være fantastisk rulle2
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Sorensiim » 18. mar 2012, 09:20

Sorensiim skrev:Hmm... Skulle jeg skrive den guide jeg har overvejet noget tid? "FooBar for Begyndere" 1musik


Claus-DK skrev:Go go go go..



Mingo skrev:Det ville være fantastisk rulle2


Hmm... Konsensus lader til at være nået. rulle2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Larry » 16. maj 2012, 10:06

Jeg har både brugt Foobar og Media Monkey, men er blevet rigtig glad for JRiver v. 17, som jeg først hentede i 30 dages prøve i fuld version. Koster 50 $, så det er der mange der ikke gider smide penge efter, men der er en del audiophile indstillinger som er interessante, som at kunne afspille direkte fra computerens ram. Jeg synes Foobar blev for analytisk og M. Monkey for mudret i lyden, måske er forskellene bare noget EQ, men JRiver den kan anbefales at prøves. http://www.jriver.com/
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf nc8000 » 16. maj 2012, 13:57

Har prøvet JRiver men som så mange andre programmer forsøger det at være en Sveitzerkniv der kan alt muligt. Hvad jeg kan lide ved foobar er at den udelukkende koncentrerer sig om lyd
nc8000

 

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Lao Tzu » 13. jun 2012, 23:41

Bruger Winamp, da den har en række muligheder for at skræddersy visninger af album art og titler mv. Det er lidt besværligt, men det fungerer godt, og der kan nemt skiftes mellem der forud definerede visninger.
Et andet stærkt kort er muligheden for at gennemføre databasesøgninger i sine tags på tværs af alle søgefelter.

Jeg ripper i øvrigt konsekvent til FLAC-filer, og indkøb er også altid FLAC. Derved er tags opbevaret i selve filen, så skift af computer mv. er aldrig problem.

Der er sĂĄ vidt jeg ved ingen rigtig manual til Winamp. Kender nogen en sĂĄdan pĂĄ dansk eller engelsk?
Kilde: altid PC (Winamp) - DAC: Benchmark DAC1 HDR - Cans: Grado SR60
Forstærker: Hjemmebygget hybrid rør/transistor - Højttalere: Vincent SB216 - Sub: B&W ASV675
Lao Tzu

Brugeravatar
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jun 2012, 21:36
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Kolind » 22. aug 2012, 23:12

Jeg har i mange år kørt med foobar og AISO eller Wasapi i og med at det lader til at være det mest puristiske uden fiflen med lyden. Jeg tænkte efter at have set et par kommentarer at jeg ville prøve om der rent faktisk var en forskel, eller om det er mere teoretisk forskel end reel forskel.

Holy fuck ! Det er jo (her i flueknepperiets hoved-fi verden) nat og dag !
Med regulært output lyder lyden jo fuldstændigt somom nogen har trykket på loudness-knappen! Til gengæld er der noget mere knald på bassen der til gengæld bliver lidt sløset.
Med Wasapi bliver det hele meget mere klart, tydeligt - Renere i lyden, bedre lydbillede - Det er sådan her det bør lyde, omend bassen ikke har samme umpf. Den er der, men er mere detaljeret og lader til at gå dybere.

Jeg er måløs over at der faktisk er så stor en forskel ! Lad for guds skyld være med at bruge andet end aiso/wasapi kompatible afspillere må mit eneste råd være - Medmindre man er et basshead der kun vil have boostet bas (og stadig vil lidt eq + wasapi nok stadig være bedre dér)

Lidt af en øjenåbner - Jeg tror at der er mange der dagligt bruger alt muligt andet og derved går glip af denne komplet gratis opgradering i lydkvaliteten.


Min kæde i denne sammenhæng: FLAC -> WASAPI til mit onboard Realtek optiske output -> Aune X1 -> Sony SA5000
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf telum » 23. aug 2012, 17:48

Havde samme oplevelse og fattede ikke hvad der var galt, hvorfor var lyden sĂĄ "almindelig" - af en eller anden grund var Asio stĂĄet af og lyden igen styret via windows 7.

Et af de billigste upgrades man kan, nej SKAL! gøre 3musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Kolind » 23. aug 2012, 19:59

telum skrev:Havde samme oplevelse og fattede ikke hvad der var galt, hvorfor var lyden sĂĄ "almindelig" - af en eller anden grund var Asio stĂĄet af og lyden igen styret via windows 7.

Et af de billigste upgrades man kan, nej SKAL! gøre 3musik


Ja det er da grueligt at det står så slemt til med windows mixer-halløjet. Til gengæld er det lidt irriterende ikke at kunne have andet lyd andre steder førend man ligefrem stopper musikken i foobar, men det er helt klart det værd.

Hvis nogen ikke har skiftet til noget der bruger aiso/wasapi halløj endnu, så er det nu det bør ske. Alt andet er skørt når der er tale om en gratis opgradering af den kaliber - Det tager kun 5 minutter endda. måske mindre endda.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Mingo » 16. mar 2013, 14:06

Sorensiim skrev:Hmm... Skulle jeg skrive den guide jeg har overvejet noget tid? "FooBar for Begyndere" 1musik


:P
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf pof » 16. mar 2013, 17:00

Min Winamp kører bitperfect. Og med en M-DAC kan man teste om det virkelig er bitperfect.

http://www.head-fi.org/t/588677/a-short-audiophile-guide-to-winamp-w-maiko-wasapi

Bruger interfacet til Winamp passer mig fint 4musik
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

ForegĂĄende

Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst