Hvilket program til at afspille musik?



Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf maitoh » 14. mar 2012, 16:49

Jeg har købt disse headphones HD681, men hvilket afspilningsprogram til mit musik vil i anbefale?
maitoh

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2012, 17:26

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf vaskebjørnen » 14. mar 2012, 17:03

Kører du OSx, Win, Eller Pingviner
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf maitoh » 14. mar 2012, 17:11

Windows 7 (:
maitoh

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2012, 17:26

Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf nc8000 » 14. mar 2012, 17:14

Jeg bruger iTunes og foobar2000
nc8000

 

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf zzzzleepy » 14. mar 2012, 20:24

Har altid brugt Winamp
kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på software afspilleren så længe man ikke tænder for noget Eq
men har flere gange hørt Foobar nævnt
Hvad finansministeren ikke ved har hun ikke ondt af!
zzzzleepy

Brugeravatar
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 6. mar 2012, 23:08

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Rappo » 14. mar 2012, 20:44

Jeg brugte også Winamp engang... det er dog længe siden nu, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan den er idag. Foobar er min foretrukne musikafspiller og jeg synes det er den eneste der dur, men det er vel i bund og grund lige så meget et spørgsmål om smag og behag. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Sv: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Mataugust » 14. mar 2012, 20:51

zzzzleepy skrev:Har altid brugt Winamp
kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på software afspilleren så længe man ikke tænder for noget Eq
men har flere gange hørt Foobar nævnt

Det er fordi man i foobar kan bruge asio elle wasapi til output, og det forbedrer lyden betragteligt.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf maitoh » 14. mar 2012, 21:44

Mataugust, kan du fortælle mere om Asio og Wasapi?
maitoh

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2012, 17:26

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Mataugust » 14. mar 2012, 22:30

maitoh skrev:Mataugust, kan du fortælle mere om Asio og Wasapi?

Der er ikke meget at fortælle. Begge systemer går ud på at gå udenom windows lydsystem, altså den korteste vej fra afspiller til bruger. Wasapi er indbygget i win7, og hvis du installerer foobar og herefter wasapi plugin så er den kørende.
Ellers kan du downloade Asio4all (gratis) og asioplugin til foobar. Det er nemt at installere, kan mĂĄske tage lidt tid at fĂĄ konfigureret rigtigt.
jeg faldt lige over denne http://www.indigo2.dk/info/latency.htm Den forklarer det forholdsvis simpelt, så selv jeg er ved at forstå hvad der sker (ellers har jeg bare hørt det)
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf maitoh » 14. mar 2012, 22:32

mange tak, vil jeg lige prøve at kigge på (:
er det denne plugin jeg skal hente til foobar? http://www.foobar2000.org/components/vi ... out_wasapi
maitoh

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2012, 17:26

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Claus-DK » 14. mar 2012, 23:16

Kan man hører forskel på Wasabi og ikke Wasabi i en blind test ??
Nogle der har testet det ??


ps flytter lige trĂĄden til lydkiler-->pc delen
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12680
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Buyer no 1 » 14. mar 2012, 23:47

Oplever du da ikke selv, at der er forskel?

Jeg har ikke blindtestet det, men jeg sidder lige nu og skifter frem og tilbage mellem wasapi/ikke wasapi, og jeg synes der er en ret tydelig forskel. Med wasapi bliver det mere levende og fuldstændigt, og med en større fornemmelse af rummmet. Når jeg skifter til "uden wasapi" bliver det lidt fladere og mere papagtigt, uden den samme klang på instrumenterne. Vi snakker naturligvis ikke forskelle som dag og nat, men jeg oplever det alligevel som ret tydeligt og ret konsistent.

Det er nok lidt i samme kategori som da jeg lyttede forskel pĂĄ usb og coax pĂĄ Aunen. Den forskel har jeg heller ikke blindtestet.

Så der er selvfølgelig, som altid, den mulighed at jeg bare tror jeg hører forskel.... :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Sv: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Mataugust » 15. mar 2012, 00:11

Ja, det er den. Det er en dll fil, der skal lægges i components i foobars installationsmappe = programmer\foobar2000\components


Sedt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Claus-DK » 15. mar 2012, 00:31

Buyer no 1 skrev:Oplever du da ikke selv, at der er forskel?

Jeg har ikke blindtestet det, men jeg sidder lige nu og skifter frem og tilbage mellem wasapi/ikke wasapi, og jeg synes der er en ret tydelig forskel. Med wasapi bliver det mere levende og fuldstændigt, og med en større fornemmelse af rummmet. Når jeg skifter til "uden wasapi" bliver det lidt fladere og mere papagtigt, uden den samme klang på instrumenterne. Vi snakker naturligvis ikke forskelle som dag og nat, men jeg oplever det alligevel som ret tydeligt og ret konsistent.

Det er nok lidt i samme kategori som da jeg lyttede forskel pĂĄ usb og coax pĂĄ Aunen. Den forskel har jeg heller ikke blindtestet.

Så der er selvfølgelig, som altid, den mulighed at jeg bare tror jeg hører forskel.... :-)


Jeg har aldrig blindtestet det så den forskel jeg oplever kan nemt være indbildt, på min windows maskine bruger jeg Itunes og der er jeg så vidt jeg ved afskåret fra Wasabi, men jeg synes at jeg oplever en bedre lyd på min dedikerede musik PC der kører Linux, som jo er født med en mere "rigtig" signal behandling..

Forskelle i oplevelse af lyd kan nemt skyldes at den ene spiller bare marginalt højere end den anden, den der spiller højest vil altid løbe af med sejren, hvis du laver en snyde blindtest, hvor du i stedet for at skifte udstyr bare skruer en smule op, det er sådan noget jeg fandt stor moro i at udsætte mine venner for i gamle dage...

Det kunne jo være fantastisk hvis vi engang til et træf lavede lidt seriøse test om sådan nogle ting, men det går som regel bare op i snak... 4musik 4musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12680
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Ostebaronen » 15. mar 2012, 18:23

Hvis man godt kan lide Winamp sĂĄ er AIMP, som ligner Winamp, rigtig god. Og den kan sagtens spille via ASIO eller hvad man har lyst til.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Buyer no 1 » 15. mar 2012, 18:53

Claus-DK skrev:Det kunne jo være fantastisk hvis vi engang til et træf lavede lidt seriøse test om sådan nogle ting, men det går som regel bare op i snak... 4musik 4musik


Det gjorde vi jo faktisk på sidste meet i Klampenborg, hvor vi skulle gætte forskel på flac og mp3 på den lille Sansa Clip. Desværre gik der vist lidt rod i hvilke filer der egentlig var hvad... :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf nc8000 » 15. mar 2012, 23:56

Gjorde der ;-)
nc8000

 

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2012, 22:21

En clip+ er uanset hvor god den saa end er til prisen og hvor meget jeg selv holder af den ikke god nok til saadan en test, det udstyr hvor jeg selv bilder mig ind at kunne hoerer forskel er i en helt anden klasse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12680
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Buyer no 1 » 16. mar 2012, 22:29

Helt enig. Jeg anvendte mine DT880 pĂĄ 250 ohm til testen, hvilket jo heller ikke er optimalt.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Sv: Hvilket program til at afspille musik?

Indlægaf Mataugust » 16. mar 2012, 22:39

Foobar har et godt plugin til at sammenligne lydfiler (ABX), såfremt vi skulle tage det op til næste meet, det at høre forskel på filformater.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Næste

Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster