foobar + soX resampler



foobar + soX resampler

Indlægaf Mataugust » 8. feb 2013, 16:18

Jeg har haft overvejet betydningen og kvaliteten af upsampling i forbindelse med min dac.
Nu har jeg så endelig prøvet med soX resampler, der er et plugin til foobar2000. Jeg hørte ikke rigtig nogen forskel på Arcade Fire's Intervention, men lige nu hører jeg Chris Rea's Still so far to go album, der er komprimeret kraftigt, og det give en heftig aggressiv diskant i mine ører. Men det aggressive er væk når jeg bruger soX resampler. Det giver et output på 24/192khz til min Dacmagic, og det forbedrer lyden enormt.
Jeg ved ikke om man kan konkludere at soX upsampler er bedre end dacmagic's upsampler, men det var min umiddelbare reaaktion.
Plugin kan hentes her:http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=67373
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: foobar + soX resampler

Indlægaf Mataugust » 10. feb 2013, 01:49

Hører nu Urusen "Life under seat". Den eneste måde at få fat i det album var mp3 download fra Yousee, og guitarerne kan godt ætse lidt mod trommehinderne. Den ætsning er væk med SoX.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: foobar + soX resampler

Indlægaf Anda » 10. feb 2013, 02:39

Da jeg var lun på Metrum Octave (stadig), læste jeg at nogle foretrækker softwareupsampling, hvilket kan udnyttes optimalt, da Octave er uden up- og oversampling. Tænker lidt om fordelen ligger i at have en forholdsvis kraftig maskine til at klare arbejdet, fremfor et lille integreret kredsløb (??).

Bliver alt kildemateriale skaleret op til 24/192? Vi er enige om at DM+ stadig upsampler til 24/384?
Spændende at du oplever en forbedring. Jeg vil undersøge om der findes tilsvarende til MPD :geek:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V


Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster