WIMP HiFi til pc



WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 11. mar 2014, 18:49

Nu hvor Wimp Hifi er kommet til pc, er jeg sprunget pĂĄ vognen :-)

Indtil videre har det dog givet mig lidt blandede oplevelser, i forhold til at fĂĄ god lyd ud af det.

Det undrede mig, at der var flere numre hvor der bare var stilhed, mens jeg kunne se at nummeret rent faktisk spillede i wimp. Det viser sig, at de numre der ikke er i lossless, automatisk dirigeres til windows default lyd-output, og ikke til den usb-enhed man har valgt under wimp's indstillinger!

Har man således en playliste med 20 numre, hvoraf de 5-6 stykker ikke er i lossless kvalitet, vil der bare være tavshed i de minutter som de pågældende numre varer. Med mindre man har et andet anlæg/hovedetelfoner koblet direkte til pc'en, for så kan man jo høre musikken dér. Virkelig smart :roll:

Jeg har haft fat i wimp support, som erkender det er en fejl, og at den vil blive rettet "en gang i fremtiden". De vil ikke sige noget om hvad "fremtiden" mere konkret betyder ...
Wimp anslår selv at omkring 70-80 % er i lossless kvalitet. Personligt vurderer jeg det til at være nærmere 60 %. Men det afhænger formentlig af både genre og musikkens alder.

Jeg startede med køre signalet fra Wimp ud via stollesens NAD M51. Volumenkontrollen på pc'en regulerede styrken, så der var der i hvert fald ikke tale om at forbigå windows mixer. Men med hverken Hegel HD2 eller ODAC har volumenkontrollen i windows indflydelse på styrken.

Alt i alt synes jeg stadig det er rørende billigt at få ubegrænset adgang til så meget musik, for kr. 199 om måneden. 5musik
Men jeg synes det er lidt vildledende at sælge produktet som "hifi", når det kun er måske 70 % af produktet der reelt er hifi. Og dertil kommer den musik man skal købe, og som altså ikke er en del af abonnementet. Jeg undrer mig over hvorfor disse titler overhovedet dukker op i søgninger, eftersom de jo ikke er en del af produktet.

Men som sagt synes jeg stadig det er pengene værd. Er i gang med at arbejde mig igennem "Hvad lytter du til?"-tråden 4musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Sv: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Coach-Z » 11. mar 2014, 21:32

Er det ikke stadig en Beta version, I sĂĄ fald synes jeg de er lovligt undskyldt...

Så længe at det de sender ud rent faktisk er hi res og ikke bare en upsamplet version, ala det som hdtracks.com har gang i med nogle af deres albums.

http://www.stereophile.com/content/beck ... ent-536705

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 11. mar 2014, 23:18

Coach-Z skrev:Er det ikke stadig en Beta version, I sĂĄ fald synes jeg de er lovligt undskyldt...


Det synes jeg faktisk ikke. Der er jo ikke tale om freeware, hvor modydelsen er at man stiller sig til rĂĄdighed som tester. Og prisen for produktet er ikke en "beta-pris". De har valgt at lancere produktet, og det koster det dobbelte af hvad mp3-udgaven koster. SĂĄ synes jeg godt man kan forvente at fĂĄ det man betaler for.

[surt opstød]
At kalde det en beta-version er vist bare en undskyldning for at kaste et umodent produkt pĂĄ markedet, fordi man ikke kan vente med at tjene penge pĂĄ det.
[/surt opstød] ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Coach-Z » 11. mar 2014, 23:52

Ah, der har vel i længere tid været hifi til IOS og Android, det var jo der de lancerede det i første omgang... det skulle da ifølge diverse test være et godt produkt. De har hele tiden sagt at hifi til PC ville vente på sig.
Nu er det sĂĄ kommet som en Beta version til PC, og det virker sĂĄ ikke sĂĄ godt, men det virker vel stadig til mobilen? Eller er det ogsĂĄ noget skidt til de platforme?

Hvis Wimp HiFi generelt er noget skidt, altså at de ikke har styr på kataloget og at der er problemer over hele platform linien, så ja, så synes jeg at man kan brokke sig, men hvis det hele tiden har været godt til mobil, Sonos osv, men PC er noget hø, så kan de i mine øjne godt "gemme" sig bag deres Beta forklaring.



Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 12. mar 2014, 19:59

Wimp Hifi er ikke noget skidt. Jeg kan fint leve med at ikke hele kataloget er i FLAC.

Men afspilleren i pc-versionen er efter min mening ikke helt klar endnu. Jeg kan jo faktisk slet ikke høre den del af kataloget, der ikke er i FLAC ;-)


Men denne tråd var nu heller ikke ment som en brokke-tråd (selvom jeg erkender at mit første indlæg kan tolkes lidt i den retning). Intentionen var at samle erfaringer med brugen af pc-versionen, bl.a på baggrund af de oplevelser jeg har haft med forskellige dac's i wimp. Og så selvfølgelig at lægge op til en konstruktiv debat om fordele og ulemper ved Wimp Hifi, pc version :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Psymon » 12. mar 2014, 20:56

Du kan vel fortælle Windows at din usb dac er det primære lydkort og så burde det virke

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 12. mar 2014, 21:11

Det er bare lidt upraktisk.

Jeg har normalt ikke tændt for head-fi-anlægget hvis jeg bare skal se noget youtube eller høre en lydbog. Desuden er det lidt forstyrrende når der kommer et "PLING" midt i musikken, hver gang der kommer en mail ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Psymon » 13. mar 2014, 13:34

Så det du siger er at problemet reelt ikke så meget er i wimp, men i din pc opsætning ;-)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Anda » 13. mar 2014, 13:52

Nu bruger jeg hverken Windows eller Wimp, men jeg er enig med Buyer i den her situation. Jeg afspiller selv musik via USB og al anden lyd via onboard lydkort. Det bør ikke være et krav, at man skal konfigurere USB lydkortet som primært lydkort. At applikationen kun driller med bestemte lydformater, gør det bare endnu mere tydeligt at problemet ligger i Wimp.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Psymon » 13. mar 2014, 14:46

Enig i at det er fjollet et gøre det muligt at vælge specifikt lydkort i wimp, men at det så kun er til flac og ikke alt lyd. Dog kan man nemt omgå problemet via Windows indtil Wimp løser problemet.

Hvis man endelig skal kritisere Wimp, så synes jeg det er værre at man ikke kan få gapless playback gennem deres program.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 13. mar 2014, 19:43

Psymon skrev:Så det du siger er at problemet reelt ikke så meget er i wimp, men i din pc opsætning ;-)


Interessant logik i forhold til at finde root cause ;-)

"I denne bil, som er en luxusudgave og derfor koster det dobbelte af en almindelig bil, havde jeg forventet at der var aircondition, sĂĄ jeg kunne afdugge ruderne."
"Kan du ikke bare rulle sideruderne ned?"
"Jo, men i minus 10 grader medfører det at jeg bliver forkølet."
"SĂĄ det du siger er, at problemet reelt ikke sĂĄ meget er manglende udstyr i bilen, men dit skrantende helbred?"

ruller1 ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Psymon » 13. mar 2014, 22:49

Just præcis! :-D

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 1. nov 2014, 22:05

Så er Wimp Hifi også tilgængeligt direkte fra deres web player.

Det skal selvfølgelig straks afprøves, og umiddelbart synes jeg det lyder bedre end via pc-versionen :-o

Men det er vel den samme fil der bliver afspillet, uanset om det er en applikation på min pc eller min browser der henter den... ?? Nå, det er nok bare mig der hører spøgelser her omkring Halloween ...

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 25. nov 2014, 19:59

Wimps web player er blevet et hit her i huset 5musik

Er der nogen der ved, om det pĂĄ nogen mĂĄde er muligt at hive det digitale signal ud af en iPad Air 2?

Mener der var noget med, at man på den "gamle" iPad kunne gøre det ved hjælp af et CCK...
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: WIMP HiFi til pc

Indlægaf Buyer no 1 » 2. mar 2015, 20:39

Nu har jeg så fundet ud af at køre Wimp Hifi på min SD Transporter, og det var da på tide.

Ingen numre der starter med støj, ingen pauser imellem numrene på live-indspilninger, ingen ventetid, ingen pludselig "stoppen op" midt i en spillleliste. Og igen synes jeg det lyder en smule bedre denne vej, end via usb-udgangen på pc'en. 4musik 5musik 1musik

Der sparede jeg sørme lige 12 kilo til en M50 ruller1

Træerne vokser dog ikke ind i himlen. Brugerinterfacet er tilbage til hvad man kan med remoten til Transporteren, indtil jeg finder ud af, hvordan man får Wimp til at fungere i iPeng.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron