USB-C til Coaxial



USB-C til Coaxial

Indlægaf kvik » 20. aug 2017, 18:09

Bed mærke i et indlæg på HeadFi om emnet (sikkert fordi jeg føder PortaDAC coaxialt), og fulgte et link til dette indlæg. Cayin har altså lavet en USB-C til Coax kabel, der kan bruges med deres i5 DAP (og kommende modeller).

Hm, tænker jeg så.. kan den mon anvendes universalt, altså med enhver USB-C udgang? eller er audio-routing noget, der må tilvælges af producenterne af de forskellige smartphones/DAPs? og vil tilvalget i så fald altid blive implementeret som i Cayin i5 (samme pin-konfiguration)?

Jeg bladrer sĂĄ lidt rundt pĂĄ nettet, pĂĄ jagt efter noget om USB-C Audio, og det bedste jeg kan grave frem er denne artikel om USB-C analog og digital lyd. Det lader til, at man endelig er kommet frem til en standard. Jeg formĂĄr dog ikke helt at relatere den til Cayins kabel.

Med tidens fokos på trådløse løsninger, er kablet overførsel måske umiddelbart ikke så spændende for de fleste. På den anden side er USB-C vel fremtidens digitale udgang, og har man en DAC med Coax-indgang, er det jo ikke så tosset, hvis man kan koble de to sammen.

Lige her og nu er USB-C til Coax ikke aktuelt for min egen del, men jeg tænkte, at andre måske står og netop mangler denne overgang, derfor denne tråd. Jeg har ikke fundet andre kabler end den fra Cayin, men der nævnes på HeadFi en diy-udbyder på TaoBao også (med variabel længde på kabelet). Tilbage står så spørgsmålet i første afsnit, dvs om pin-konfigurationen er universel eller specifik for Cayin.

0342367666.png
0342367666.png (322.92 KiB) Vist 2950 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: USB-C til Coaxial

Indlægaf Mortenhoe » 20. aug 2017, 18:44

Jeg googlede det. Som jeg kan forstå, har den nye USB type C standard, en digital audio udgang, som sender asynkron PCM. Coaxial er PCM. Så ja, det kabel burde være universelt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster