Gæstebogen..



Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 21. maj 2018, 18:12

velkommen til, dejligt du er kommet.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf VinylFi » 17. jun 2018, 17:14

Hej Hoved-Fi.

Jeg er også ny i dette forum. Jeg hedder Thomas, er bosat i København, og er rigtig interesseret i god lyd - både på hovedet, men også traditionel stereo hi-fi. Jeg lytter til rigtig mange genrer af musik, Rock, Pop, Blues, Soul, Elektronisk, Indie osv, og både på fra digitale kilder og på vinyl. Jeg håber at jeg kan lære en masse herinde og deltage i nogle gode diskussioner omkring god lyd, og hvordan den kan blive bedre :-)
Og så vil det være spændende at deltage i fremtidige meet-ups i hovedstadsområdet.
Mvh. Thomas.
VinylFi

Brugeravatar
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. maj 2018, 22:39
Geografisk sted: København

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 17. jun 2018, 21:03

velkommen til, dejligt du kunne komme.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Peter Jensen » 18. jun 2018, 11:56

Hej Thomas

Velkommen til. Vi holder ofte et meet i hovedstaden om efteråret, og jeg regner som udgangspunkt med at tage initiativ på et tidspunkt hen over sommeren (med mindre andre kommer før mig :) ). Hvis der er stemning for et sommer mini-meet kan vi måske godt være hjemme hos mig da jeg som sådan har plads nok, skal bare finde ud af noget børnepasning så.

Post endelig løs om alle de ting du gerne vil snakke om, der er massere af erfaring her på forumet og god diskutionslyst. Der er også mulighed for at gøre gode kup hos Claus i forhandlerafdelingen eller i brugt køb/salg.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gæstebogen..

Indlægaf HG2020 » 6. maj 2020, 12:47

Hej forumvenner

Tak for et supergodt forum. Det er sejt, at der er et så stort og velfungerende dansk hoved-fi community.

Jeg er ny her, og jeg glæder mig helt vildt til at lade min inspirere, blive klogere og bare hygge mig i det her imponerende hav af viden.

Coronakrisen fik mig i gang med hoved-fi. Jeg har dyrket hifi i en del år, gik lidt i stå efter en skilsmisse og et par flytninger, som neddimensionerede mit grej til en Sonos Play:5 gen 2 og lidt ekstra. Men da jeg så blev sendt hjem fra arbejde for et par måneder siden pga. coronakrisen, var tiden kommet til at investere. På amazon fandt jeg en fordelagtig deal på Denon D5200, som jeg købte sammen med en AQ DF Red fra den blå. Der gik ikke lang tid, så havde jeg solgt min DF til fordel for en Chord Mojo, som jeg så solgte igen for DF Cobalt, som jeg returnerede for at generhverve en Mojo. Jeg elsker med andre ord at prøve forskelligt gear af og opsnuse gode handler på brugtmarkedet.
Nu har jeg så solgt mine Denons og købt et par HD650, som jeg vil holde fast i og supplere med andet godt. Øverst på ønskelisten er pt et par lukkede, som sagtens kunne være Meze 99 Classics. Derudover drømmer jeg om et nyt, kortere kabel til mine HD650, som jeg har spurgt Vaskebjørn, om han kan lave.

Vi høres ved!

Gode hilsener fra Henrik
HG2020

 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 5. maj 2020, 16:04
Geografisk sted: Todbjerg

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 6. maj 2020, 16:49

Velkommen til, dejligt du kunne komme..
Glæder mig til at du deler dine erfaringer med os andre.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 7. maj 2020, 00:08

Og er det vaskebjørnen har fra forum ?? så hils ham mange gange fra mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Exelyfe » 12. okt 2020, 23:24

Hola Hoved-Fi,

Efter et par års snusen på dette forum, har jeg langt om længe taget mig sammen til at oprette en bruger.
Mit navn er Dan, og selvom jeg egentlig altid har brugt hovedtelefoner til musik, så startede min head-fi rejse tilbage i Maj 2018, hvor jeg blev ramt af arbejdsrelateret stres. Jeg lå på sofaen og zappede rundt på Youtube, og pludselig fandt jeg en fyr ved navn Zeos Pantera, som både fik mig til at grine over hans noget anderledes anmeldelser, men også introducerede mig for en helt ny verden.
I dag er jeg oppe på 12 par (Ja, jeg skal have ryddet ud), som dækker alt fra Sennheiser HD800S, STAX L300, MrSpeakers Ether C Flow, og helt ned til Koss KPH30i og Monoprice Retro. Claus har også lige sendt Sivga Phoenix til mig, men jeg har ikke modtaget dem endnu, så de tæller ikke ;-)
Musik mæssigt set er jeg over hele spektret (arbejdsskade fra dengang jeg var DJ), og jeg søger altid den næste kunstner der kan introducere mig for en ny lyd.

Jeg glæder mig til at kunne blive inspireret på dette forum, og måske også lære en ting eller 2 - især hvad jeg skal gøre med min Fostex T50RP, for dem kan jeg virkelig ikke forene mig med.
Meet-ups har bestemt også en interesse, men nu skal vi lige have overstået det her Corona.

Jeg ser frem til mange gode timer herinde,
/Dan
Exelyfe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. okt 2020, 22:25

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 12. okt 2020, 23:40

Velkommen til håber du vil trives her og være med til at dele erfaringer og viden.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Peter Jensen » 13. okt 2020, 09:10

Velkommen til, altid dejligt med flere medlemmer.

Lækre bøffer du har på menuen. Med hensyn til T50rp er det så MK2 eller 3? Personligt syntes jeg 3 er ok med nogle bedre puder. Men det er vel verdens mest modificerede hovedtelefon så der er nok af informationer derude. Jeg har selv en Alpha Dog tråd herinde samt erfaring med et par andre mods. Du skal være velkommen til at skrive en besked eller evt starte en tråd om hvad du har i tankerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mortenhoe » 13. okt 2020, 22:20

Velkommen til.

Undskyld det med pengene :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Tonni » 15. apr 2021, 21:21

Hej Fra Randers!

Som brugernavnet antyder, hedder jeg Tonni, og huserer lidt over det hele.
Hifi4all, vintagehifi, FB, vinylengine...
Bruger ikke så meget tid på head-fi, som jeg måske kunne.
Men er lidt sart, ift SPL, så de bastunge løsninger holder jeg mig fra.
Til laptoppen, er det en hurtig løsning. AKG K512.
Den stationære klares med, enten et Soundblaster Live! something, eller en Cambridge Dacmagic (moddet) ind i en Accuphase E202 der så driver enten et par AKG K701, eller Stax Lambda. Good ol and trusty...
Tonni

Brugeravatar
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. apr 2021, 12:55

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Per S » 13. feb 2022, 23:30

Pænt goddag til jer alle fra et nyt medlem her på hoved-fi.dk.
Jeg er faldet over hovedgrej.dk ved et tilfælde igår, men interessen for god lyd har været med i snart rigtig mange år. Da jeg bestilte nye skumpropper på siden, fik jeg et lille skriv med en særdeles imødekommende Claus. Tak for det :-)
Siden alle konfirmationspengene omkring 1980 gik til anlæg (mens de andre købte knallert..), og jeg også deromkring begyndte at spille trommer i fritiden, har interessen for god lyd fuldt med gennem alle årene. Godt nok på et budget, men alligevel..
Indenfor de sidste to-tre år i særdeleshed er der kommet en interesse for chi-fi i musikerkredse som en måde at få billige og gode in-ears på. Jeg har prøvet flere KZ'ere, CCA, Blon mm., men de bliver ikke siddende i ørerne (for mig ihverfald), når man spiller, bevæger sig og sveder.. Til det formål er det derfor stadig Shures SE-215 og 535, der benyttes.
Lige pt. er det som head-fi kun Tin Hifi's T2, der benyttes. Den mindst imponerende da jeg købte den, men keeperen fordi den af alle sættene var den, der spillede mest naturligt. Lige nu har jeg Tin Hifi T3+ samt Tripowin Olina på vej, hvilke jeg har høje forventninger til. (Håbet er også stadig at finde in-ears, der bliver siddende i ørene, når jeg spiller).
Til mobil brug har jeg en Fiio Q1 mk2, hvilken jeg er ret glad for.
Ved computeren, lyttestationen, har jeg et MOTU M2 lydkort samt Beyerdynamic DT770 Pro (250 ohm).
I know, det er hverken sidste nye skrig eller imponerende, men på et budget gør det det godt. :-)
Næste opdatering vil blive et sæt HD650, da de står som en klassiker i studieverdenen.
Derudover - tjo - skolelærer i Odense, trommeslager i fritiden, har en dejlig kæreste og bonusdatter, liiidt nørdet med nogle ting - men ellers var jeg vist heller ikke her ;-)
Jeg glæder mig til at lære en masse nyt og hilse på jer herinde. :-)
Per S

Brugeravatar
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2022, 22:37
Geografisk sted: Odense

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2022, 23:38

Hej Per velkommen til, undskyld det med pengene.
Glæder mig til at læse mere fra din side.

Et lille staldtips, hvis propperne render ud af øret, så sæt dem på omvendt, ved omkring ½delen løser det problemet.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Per S » 13. feb 2022, 23:47

Tak igen, Claus. Det tip skal jeg helt sikkert prøve af!
Hvorfor “undskyld det med pengene”? Så også en anden skrev det?
Per S

Brugeravatar
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2022, 22:37
Geografisk sted: Odense

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Per S » 14. feb 2022, 00:09

Ah, "undskyld for det med pengene" som i dyr hobby? Det vidste jeg godt i forvejen.. Griner :-)
Per S

Brugeravatar
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2022, 22:37
Geografisk sted: Odense

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2022, 00:43

Vi har sendt flere stakler på fattiggården. ruller1 rulle2
Det er en fordanskning af "sorry about your wallet" som blev brugt på head-fi, ved ikke om de bruger det endnu, jeg er ikke så tit på moderskibet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Per S » 14. feb 2022, 11:17

Griner - ja, det kan godt gå stærkt!
Per S

Brugeravatar
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2022, 22:37
Geografisk sted: Odense

Foregående

Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster