Gæstebogen..



Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2013, 09:08

Hej og velkommen til PeterB.
Undskyld det med pengene..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf PeterB » 6. feb 2013, 13:25

Tak :-)

Ole skrev:Velkommen til PeterB. Har også ejet et par D7000 og synes at særligt "tunge" strenginstrumenter lød rigtig godt på dem - god krop på lyden. Hvis du er til klassisk, så synes jeg du på et tidspunkt, hvis du får muligheden og ikke allerede har prøvet det, skal give HD800 et lyt eller især violiner på HE500...det er heller ikke helt dårligt 1musik


Har ikke prøvet hverken HD800 eller HE-500 endnu, men kunne godt tænke mig det.
PeterB

 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 4. feb 2013, 17:10
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Sorensiim » 6. feb 2013, 13:57

PeterB skrev:Har ikke prøvet hverken HD800 eller HE-500 endnu, men kunne godt tænke mig det.


Du må aldrig prøvekøre en bil du ikke har råd til.
-Min far, da han kom hjem med sin første Audi.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Bender » 25. maj 2013, 12:16

Hej Godtfolk :D

Jeg har kigget med herinde de sidste par måneder og jeg har endnu ikke stødt på et forum, hvor der
er sådan en god stemning og en overraskende trang til at hjælpe hinanden og flot velkomst til nybegynder.
Hvis folket ude i samfundet havde den samme glød som herinde vile der være helt rart!

Lidt om mig, jeg har rundet de 30 her i foråret lige efter min søn blev 1år :D og har selvfølgelig en sød kone et par år yngre end mig, ellers er
jeg uddannet i butik og har arbejder indenfor fabrik og som postbud også da butikslivet ikke rigtig var mig, så jeg kæmper jeg som så mange
andre dansker med at fĂĄ et fast job igen :(

Det var egentlig min far der har spillet musik for mig siden jeg var en knægt, hvor jeg lyttet til Sennheiser over en klasse A Technics forstærker som har var meget stolt af, så stod den selvfølgelig på de genre som havde i hans større cd-samling.. primært Creedence og Dire Straits som jeg stadig lytter til ;-)

Jeg har længe eller nærmere de seneste år ønsket mig et godt hoved-fi setup og læst en hel del rundt omkring, hvilket til tider nok har forvirret mig mere end
det måske har gavnet, da folk kan have meget varieret udtalelser om den samme hovedtelefon, hvilket igen beviser at man bare er nød til at selv tag ud og lytte og finde den hovedtelefon der passer bedst efter ens egen præferencer.
Jeg er kommet frem til at jeg vil have en lukket hovedtelefon i den bedre klasse og jeg har fået arrangeret at mødes med Søren fra Simplehifi for at danne et indtryk at Beyerdynamic T5P & Ultrasone Signature Pro.. så jeg er meget spændt på at starte min hoved-fi eventyr ;-)

Hvis det kan have interesse vil jeg godt skrive et godt indtryk, nĂĄr jeg har testet begge hovedtelefoner, (midt Juni)
så får jeg med tiden brug jeres hjælp til en portable AMP/DAC og muligvis også desktop :D
PĂĄ gensyn Gents ;-)
Bender

 

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Bender » 20. jul 2013, 19:47

Blah Blah Blah... Nothing to see here, move along musik13
Bender

 

Re: Gæstebogen..

Indlægaf superpronker » 20. jul 2013, 22:29

ruller1
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MKjeldsen » 30. jul 2013, 20:48

Hej!

Tænkte det var på tide jeg fik lavet en konto :) Jeg har fået mere og mere interesse for primært hoved-grej de sidste par år, men mest af alt hængt ud på head-fi. På nuværende tidspunkt er mit main setup følgende:

Xonar Essence ST (RCA) -> FiiO E17 -> HE-400 (modded). Jeg bruger E17 både hjemme og ude med et par Denon AH-D1100, men er i færd med at købe en dedikeret desktop amp.

Bor i Århus med min kæreste og datter, og kunne sindssygt godt tænkt mig at komme med til træf og høre alt det grej som jeg aldrig kommer til at eje :) (i.e. HD800, LCD-3, HE6, etc etc!)

/Martin
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Bender » 30. jul 2013, 21:07

Velkommen til Martin & undskyld det med pengene rulle6

Jeg tror det i manges øjene betrækkes som de 3 konger indenfor hovedtelefoner, hvis
man altsĂĄ ikke vil lege med de store drenge = STAX ;-)

Jeg bor i øvrigt i Aarhus C og er lykkelig ejer af HE6,
sĂĄ du er velkommen til mokka og en lytter 4musik
Bender

 

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MKjeldsen » 30. jul 2013, 21:24

Bender skrev:Velkommen til Martin & undskyld det med pengene rulle6

Jeg tror det i manges øjene betrækkes som de 3 konger indenfor hovedtelefoner, hvis
man altsĂĄ ikke vil lege med de store drenge = STAX ;-)

Jeg bor i øvrigt i Aarhus C og er lykkelig ejer af HE6,
sĂĄ du er velkommen til mokka og en lytter 4musik


Tak, tak!

Ja, de helt tunge drenge gør jeg mig heller ikke de store forhåbninger om at prøve :) STAX, Fostex, HD90 osv. Er der nogen på forumet der ejer den slags? Jeg ville være glad nok for bare at prøve HE6, og vil sindssygt gerne komme forbi til en kop kaffe og en lytter på et tidspunkt :) Pænt af dig!
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Bender » 30. jul 2013, 21:37

Der er nogle stykker herinde der er STAX ejer Claus-DK, Ole & davidsh og sikkert nogle andre ogsĂĄ ;-)
-Jeg tror ikke Fostex er landet herhjemme nu, hvis du referer til TH900 & TH600, men de kan hvis bestilles ved Søren fra Simplehifi.

Jeg ser du allerede er Hifiman ejer, jeg kunne også utrolig godt tænke mig at lytte til HE400 ruller1
-Hvis du vil på en lytter skal det nok være indenfor de næste 14dages tid, da min forstærker er til salg
da jeg er ved at spare op til noget Schiit Audio.

Prøv at tjeck denne side, den kan være nyttig:

http://www.head-fi.org/t/634201/battle- ... n-2-6-4-13

-den herre er virkelig god til at beskrive lyden af diverse hovedtelefoner, men husk at dine egne præferencer på bloken når du læser

Jeg gĂĄr ud fra du kender de 2 her.

http://www.innerfidelity.com

http://www.headfonia.com
Bender

 

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MKjeldsen » 30. jul 2013, 22:08

Vi finder bare ud af noget i løbet af de næste par uger, det kunne da være hyggeligt. Jeg napper mine HE-400 med! Hvad for noget Schiit skal du ha' ? Jeg går og funderer lidt over om jeg skal ha' en Lyr og så beholde mit Essence ST som DAC, eller om jeg skal have noget integreret som Aune T1 eller audio-gd.

Kender godt Battle of the Flagships trĂĄden, det er jo et helt vanvittigt stykke arbejde! Men kender kun de 2 sidste links meget lidt, tak for reminder :)
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Bender » 30. jul 2013, 22:22

Jeg skal have Mjolnir/Gungnir før eller siden så jeg kan kører balanceret drift på mine HE6 :grin:
- Lyr har også fin omtale derude, men jeg tør ikke begive mig ud i rør, da det er besværligt og forvrænger lyden!!

Ja David fra battle of the flagships er vanvittig, men jeg synes han rammer plet pĂĄ lyden af HE6,
sĂĄ jeg gĂĄr ud fra man kan regne med samtlige reviews, da han ogsĂĄ har en god baggrund!!

Send en PM så finder vi en Hifiman aften inden længe ;-)
Bender

 

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MKjeldsen » 30. jul 2013, 22:36

Bender skrev:Jeg skal have Mjolnir/Gungnir før eller siden så jeg kan kører balanceret drift på mine HE6 :grin:
- Lyr har også fin omtale derude, men jeg tør ikke begive mig ud i rør, da det er besværligt og forvrænger lyden!!

Ja David fra battle of the flagships er vanvittig, men jeg synes han rammer plet pĂĄ lyden af HE6,
sĂĄ jeg gĂĄr ud fra man kan regne med samtlige reviews, da han ogsĂĄ har en god baggrund!!

Send en PM så finder vi en Hifiman aften inden længe ;-)


Det ender galt med at skulle prøve alle mulige forskellige rør :) Tror jeg skal have fat i en Audio-gd NFB-11.32.

Jeg smider en PM! popsy
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 1. aug 2013, 02:15

MKjeldsen skrev:Vi finder bare ud af noget i løbet af de næste par uger, det kunne da være hyggeligt. Jeg napper mine HE-400 med! Hvad for noget Schiit skal du ha' ? Jeg går og funderer lidt over om jeg skal ha' en Lyr og så beholde mit Essence ST som DAC, eller om jeg skal have noget integreret som Aune T1 eller audio-gd.

Kender godt Battle of the Flagships trĂĄden, det er jo et helt vanvittigt stykke arbejde! Men kender kun de 2 sidste links meget lidt, tak for reminder :)


Du skal da egentaget være velkommen til at svinge et smut forbi og lytte til mit grej, hvis jeg har tid den dag du besøger Bender...
Stax behøves for øvrigt ikke nødvendigvis at være så dyrt, specielt hvis man går brugt/vintage ;-)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Schultz » 1. aug 2013, 17:41

Hej alle...

Lars, 30år, gift, 2 børn (dreng og pige), murersvend og musikafhængig ;D
Setup: iMac -> Aune T1 -> Beoplay H6

Schultz - Up up up and away!
Schultz

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27. jul 2013, 22:35

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 1. aug 2013, 18:48

Velkommen til Lars, dejligt du kunne komme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MKjeldsen » 1. aug 2013, 22:32

davidsh skrev:
MKjeldsen skrev:Vi finder bare ud af noget i løbet af de næste par uger, det kunne da være hyggeligt. Jeg napper mine HE-400 med! Hvad for noget Schiit skal du ha' ? Jeg går og funderer lidt over om jeg skal ha' en Lyr og så beholde mit Essence ST som DAC, eller om jeg skal have noget integreret som Aune T1 eller audio-gd.

Kender godt Battle of the Flagships trĂĄden, det er jo et helt vanvittigt stykke arbejde! Men kender kun de 2 sidste links meget lidt, tak for reminder :)


Du skal da egentaget være velkommen til at svinge et smut forbi og lytte til mit grej, hvis jeg har tid den dag du besøger Bender...
Stax behøves for øvrigt ikke nødvendigvis at være så dyrt, specielt hvis man går brugt/vintage ;-)


Pænt af dig, David! :-) Jeg har ikke mulighed for at tage et smut forbi Vejle, men jeg hvis jeg pinger dig næste gang jeg er i nabolaget (Har en bror i kolding), kan vi måske aftale noget :) Spændt på at høre dit lækre grej.
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: Gæstebogen..

Indlægaf whazz » 12. aug 2013, 11:14

Hej

er 15 og stadig i folkeskole så det der ikke så meget at fortælle om ^^ Både hører og spiller musik

Jeg hoppet på Hoved-fi af den meget simple grund min mor oftest kommer randende og ber mig om at skrue ned for hifi anlæget (noget klipsch og h/k), samt jeg som sagt går i folkeskole hvor folk altid præstere at finde den dårligste udgave af en sang på youtube (sangen alene plejer også at være noget lort) og skrue så motherfucker højt op at højtalerne er fare for at dø af forvrængning...

Pt. er mit setup-
Nokia Lumia/PC-B&W P3.. ikke det dyreste men glæden i musikken er der.. Kigger også efter en forstærker af en art, evt. bærbar

Min musiksmag skifter alt efter hva jeg hører det på.. På hoved gearet er det primært klassisk musik jeg hører og andet musik med mange detaljer og dynamik..
Dog eksistere drengerøven også i mig og det sker ofte at der kommer dubstep, rock, og andet larmende/basfuldt musik på..

det var det for nu ;)
- whazz theking

I stuen lytter jeg på Monitor Audio spændt på Cambridge forstærker.
På kontoret lytter jeg normalt til et sæt B&W P3, på en hjemmegjort forstærker.
PĂĄ farten lytter jeg pĂĄ Jabra Elite 65, med skum propper.

Uddannet svagstrømsingeniør, med speciale i hardware, og interesse i (elektro)akustik
whazz

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. aug 2013, 03:36
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 12. aug 2013, 17:54

Jamen, velkommen da :-)
Jeg synes vi mangler unge medlemmer herinde, faktisk kan jeg kun komme i tanke om mig og Odderen under 18 der er aktive. Klassisk sir du? Så må vi se om vi kan få prakket dig nogle elektrostater på til derhjemme. Det behøves ikke at være så dyrt endda.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Sv: Gæstebogen..

Indlægaf odderen » 12. aug 2013, 18:45

davidsh skrev:Jamen, velkommen da :-)
Jeg synes vi mangler unge medlemmer herinde, faktisk kan jeg kun komme i tanke om mig og Odderen under 18 der er aktive. Klassisk sir du? Så må vi se om vi kan få prakket dig nogle elektrostater på til derhjemme. Det behøves ikke at være så dyrt endda.

Nu er jeg jo egentlig blevet 18. Men jeg er stadigvæk en af de yngste :grin:
Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

ForegåendeNæste

Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster