Gæstebogen..



Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 2. sep 2015, 10:53

SĂĄ fĂĄr du en mere, velkommen til..

Kan se du har en Cayin c5 er den noget værd ?? De laver nogle lidt anderledes ting, i det mindste deres designs, men har vist ikke haft fornøjelsen af at lytte til en af dem endnu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Denis » 2. sep 2015, 11:50

Tak igen Claus :)
Når man ser hvor lille den er i forhold til hvad den yder vil jeg sige at den er god til at trække hovedtelefoner der kræver meget.
Jeg har lyttet meget til den med HD650 og kan sige at den har en varmere lyd og åbner lyden mere, og så gør den HD650's bass dybere og mere fyldig.
Den er dejlig på farten selv i dual-driver Klipsch m40. De er lukkede og dynamiske høretelefoner der ikke har meget dybde, og det får de med C5.
Jeg har ikke testet den med TH900 men tvivler pĂĄ om den kan styre bassen siden Th900 er bass orienterede.
Så for hd650 er ampen meget stærk, dynamisk, lyden er mere 3d i dem og så har man en bass boost mulighed ruller1
Cayin siger selv at de har brugt HD650 som reference under tuning.
Som design er den meget vintage og robust.
I værste tilfælde kan du bruge den som powerbank og oplade din mobil/tablet.
Den er ikke særlig dyr og jeg har været glad for den Claus :)
Jeg skal se om jeg kan få fri til den hoved fi møde så jeg kan bringe den med.
Edit: Jeg glemte at nævne at Cayin har lavet 2 versioner af dem, C5 amp og så den sidste C5 med amp/dac og de er forskellige, hvor den gamle er bedre efter min mening siden amp delen er bedre. Jeg har den gamle, altså Cayin C5 amp.
Portable: Sony wm1a, Cayin c5,
Headphone Amp: Emotiva Stealth DC1, Beyerdynamic A2, Darkvoice 336Se (Svetlana)
Headphones: Fostex TH900, Audeze Mobius, Sennheiser hd650, Hifiman H500, Beyerdynamic DT1990 Pro
IEM: Angie II JH Audio, Tin T2
Accuphase dp 430, Kinki Studio EX-M1, Sonus Faber Cremona Auditor
Marantz TT15S1, Clearaudio RIAA.
Denis

Brugeravatar
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:40
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 2. sep 2015, 13:53

Henter du sĂĄ lyden fra din Samsung via hovedtelefonudgangen ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Denis » 2. sep 2015, 17:18

ja det gør jeg. s6 har Wolfson dac i. Den er lidt varm i det men fungerer fint til formålet. i bedste fald bruger jeg fiio e7 som dac via mini usb og videre til C5. Jeg skal nok opgradere på et tidspunkt når økonomien er til. thumbs
Portable: Sony wm1a, Cayin c5,
Headphone Amp: Emotiva Stealth DC1, Beyerdynamic A2, Darkvoice 336Se (Svetlana)
Headphones: Fostex TH900, Audeze Mobius, Sennheiser hd650, Hifiman H500, Beyerdynamic DT1990 Pro
IEM: Angie II JH Audio, Tin T2
Accuphase dp 430, Kinki Studio EX-M1, Sonus Faber Cremona Auditor
Marantz TT15S1, Clearaudio RIAA.
Denis

Brugeravatar
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:40
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Loca » 28. dec 2015, 00:06

Ny mand tilmeldt. Har hørt Stax Lampda med tilhørende rørforstærker i firserne hos min bror. Har haft AKG K-1000, HD800 og skal St(r)ax tilbage hvor det hele begyndte. Går op i lyd (ikke fanatisk blot som en del af arbejde og uddannelse) og foto (næsten fanatisk).
mmh Loca
Loca

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. dec 2015, 00:09

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mataugust » 28. dec 2015, 08:56

Velkommen til loca, godt du kunne komme
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 28. dec 2015, 11:17

Det lyder som om du passer godt ind her, nyd tiden og velkommen til..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Only Human » 19. jan 2016, 18:54

Ny bruger, men har kigget jer over skulderne i lidt tid... som den skumle lurker, jeg nu er.
Jeg er ret ny på området, men betragter mig selv som næsten ekspert på området, da jeg helt selv har fundet ud af at når man kommer den her underlige bøjle over ørene, så hører man dejlige lyde. musik14
Nej, okay. Helt sĂĄ ny er jeg ikke, men I forstĂĄr hvad jeg mener.
Mit udstyr er... ikke imponerende. Jeg har blot haft en gammel Sennheiser HD 457, men sĂĄ er der da rigelig plads til forbedringer.
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 19. jan 2016, 19:44

Hvaffor en bøjle ?? 7musik 7musik
Er det tandbeskytteren du mener ?? rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Walbum4262 » 19. jan 2016, 20:15

Only Human skrev:Ny bruger, men har kigget jer over skulderne i lidt tid... som den skumle lurker, jeg nu er.
Jeg er ret ny på området, men betragter mig selv som næsten ekspert på området, da jeg helt selv har fundet ud af at når man kommer den her underlige bøjle over ørene, så hører man dejlige lyde. musik14
Nej, okay. Helt sĂĄ ny er jeg ikke, men I forstĂĄr hvad jeg mener.
Mit udstyr er... ikke imponerende. Jeg har blot haft en gammel Sennheiser HD 457, men sĂĄ er der da rigelig plads til forbedringer.



Velkommen til :) fedt med nye medlemmer spørg endelig løs hvis du har spørgsmål eller tilmeld dig en af de tours der køre pt får at få lov til at høre lidt forskelligt
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mortenhoe » 19. jan 2016, 20:18

Velkommen til. Hoved-fi bliver, for nogen, et dyrt bekendtskab :lol: :lol:
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Phille » 6. maj 2016, 01:10

Hej,

Jeg er ny herinde og ville lige sige hej da jeg alligevel sad og tøffede rundt. :)

Jeg er 17 ĂĄr gammel og nyder at jeg har afleveret eksamensopgave og at jeg har fri i morgen med god musik og en gin og tonic.
Ligesom mange andre blev jeg først interesseret i høretelefoner fordi jeg fik besked på at skrue ned for mine højttalere, jeg var sikker på at det var noget der ville ruinere mig da jeg første gang købte et par ikke gaming høretelefoner (pioneer hdj-500) og jeg fik gåsehud da jeg satte bohemian rhapsody på :D

mvh. Phille
Headphones: HD600, D2000, D600, T50RP mk3, Hyperx cloud
IEM: Brainwavz m5, KZ ZST
DAC: CA Dacmagic+ ,Meridian Explorer^2
AMP: ^^
Phille

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. maj 2016, 22:05
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 6. maj 2016, 01:46

Velkommen til dejligt du er kommet..

Jeg håber du vil få glæde af at være her og at du kan lærer os gamle rævgaffer lidt nyt..

Giv den endelig noget gas herinde, er der noget vi kan hjælpe med eller oplyse dig om, lav en tråd og spørg løs..

rulle5 rulle5 rulle5
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Peter Jensen » 5. jun 2016, 10:53

Jeg vil da ogsĂĄ gerne lige sige hej i den officielle trĂĄd :)

Jeg hedder Peter, er 36 og har haft lidt alm. hi-fi før i tiden men er relativt ny mht. hoved-fi...

Har: Aune X1s, Fostex t50rp som jeg arbejder på at modde samt et par forsk. IEM´s og en CIEM (alle af ukendt mærke). Glæder mig til at tage til CanJam og høre en masse fedt grej... Når jeg føler jeg har lidt mere styr på hvad jeg høre vil jeg gerne skrive noget mere om det udstyr jeg har eller evt. lytter mig til på tours og events.

Med Venlig Hilsen
- Peter
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mataugust » 5. jun 2016, 14:04

Velkommen til peter
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gerner » 5. jun 2016, 15:13

Velkommen til Peter. :-)
HĂĄber du kommer til at nyde dit ophold herinde.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2016, 17:05

Velkommen til, godt du kunne komme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gladforgodlyd » 19. jul 2016, 02:29

Hej til jer alle.
Jeg hedder Jeppe og bor i Nordsjælland, nærmere bestemt nær Helsinge. Jeg har i mange år været pjattet med hifi og god lyd. Hovedsageligt stueanlægget. Der er i de seneste år blevet experimenteret en smule.
Men jeg vender altid tilbage til mit Rega set up, som jeg er meget glad for. Højtalerne var tidligere et sæt Snell E3, jeg var godt tilfreds med. Men så blev anbefalet et sæt Audiovector4, som jeg er blevet glad for. De er blevet voldsomt opgraderet ovre hos Lars Mikkelsen (Mito Nord) og jeg er meget tilfreds. Men det sidste års tid, er det blevet til mere og mere lytning på hovedtelefoner. Sennheiser HD650 og nu osse et sæt brugte HD600, der bliver trukket af en Rega Ear2, der umiddelbart gør det ok.Har lige købt en Creek Obh11 ovre fra en i Usa, der i rigtig mange år, har modificeret hovedtelefonforstærkere og blandt andet solgt på dem på Ebay. Han har arbejdet hos Threshold og ved Doxa, så jeg har stor tiltro til den lille fine Creek. ISå håber det bliver rigtigt godt. Mere om det, når jeg har lyttet til den. Måske der er andre, der kender til ham, og måske osse har noget fra ham. Nå det var et par linier om mig. Jeg glæder mig til at lære jer at kende, og opleve og lære en masse nyt, i det her spændende forum..
Gladforgodlyd

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jul 2016, 01:32
Geografisk sted: Helsinge

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 19. jul 2016, 09:11

Spændende velkommen til, dejligt du kunne komme, jeg glæder mig til at læse mere om dit grej og dine oplevelser med det.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf wizh » 23. jul 2016, 00:50

Hej derude!

Jeg tænkte, at jeg ville sige pænt goddag til mine landsfæller, som jeg deler en tilsyneladende medrivende (og muligvis dyr) interesse med - så pænt goddag til jer!

Jeg hedder Mathias, studerende bosat i København, 20 år gammel, og har for nyligt fået øjnene op for god lyd.

Jeg er helt grøn! Næsten, i hvert fald. Købte for nogle år tilbage det berygtede sæt M50. Har man set mage til brændstof for en dubstep-afhængighed? Jeg har senere hen anskaffet mig et sæt Custom Art Ei. 3's som jeg har været exceptionelt glade for - sikke en øjenåbner. Sidst, men ikke mindst, ejer jeg en pladespiller og nogle fine højtalere, men det er måske lidt tys-tys her i kommunen? ;)

Den foreløbelige plan er at anskaffe mig et par brugte HD600's (en aftale er sat i stand), så kan jeg forhåbentligt lære at værdsætte en mere neutral lydsignatur. For øvrigt skulle de også være klasse med mit digitale klaver som jeg flittigt benytter - anyways, jeg er vist på vej ud af en tangent (get it?). Ellers er det vel bare at prøve ørebøffer en masse til ørene bliver røde, måske CanJam i London var en idé.

Jeres forum ser rigtigt spændende ud (jeg har kigget mig lidt omkring), jeg håber på nogle hyggelige og lærerige stunder i fremtiden.

Peace out,
Mathias
wizh

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jul 2016, 01:00

ForegåendeNæste

Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst

cron