wizh skrev:Tak til jer begge!
Jeg har prøvet Fiio's A3 forstærker sammen med en DAC - som jeg ikke ummidelbart husker navnet på - sammen med mine CIEM's i en ABX test - der var ikke nogen ummidelbar forskel som mine ører kunne opfange. Dette overrasker mig ikke besynderligt på baggrund af en samtale med producenten (Piotr/Custom Art) som mener at min OnePlus sagtens burde kunne drive dem ordentligt. Det var dog relativt billigt udstyr jeg prøvede dem med, bevares.
Jeg har til mit kommende par HD600 lige vundet en auktion på en Fiio E10 kombo (fra Gerner, hey!) - jeg tænker at det er en start. Jeg har i den forbindelse meldt mig på Aune X1s-touren, så må jeg jo se om jeg kan høre en forskel. Uanset hvad vil en forstærker med lidt ekstra smæk i komme mig til gavn ved et fremtidigt køb (hvis jeg ellers holder mig væk fra noget 600 Ohms stads, der skal formentlig mere til).
Forleden læste jeg en interessant artikel: What We Hear. Jeg har meget at lære endnu, meget udstyr at prøve endnu, men jeg nægter at smide mange penge efter specielt forstærkere/dac's uden at have ABX testet dem først.
Hvorfor bliver mine indslag sĂĄ lange? Jeg undskylder pĂĄ forhĂĄnd.
Claus-DK skrev:Bluetooth er stærkt på vej til at blive "godt nok", med tiden vil det også kunne blive godt.
Mortenhoe skrev:Hej Rene og velkommen til.
Vores kære Claus kunne ikke have skrevet det bedre.Claus-DK skrev:Bluetooth er stærkt på vej til at blive "godt nok", med tiden vil det også kunne blive godt.
1.2 meter ledning gør underværker for udvalget af gode hovedtelefoner. Jeg har aldrig helt forstået trådløs lyd. Noget skal lyden jo streames fra, og den enhed har man jo ofte i lommen.
Men ja, som Claus skriver, så glæder jeg mig også til at læse om dine erfaringer med det trådløse.
Peter Jensen skrev:Hej Michael
Super at du præsentere dig selv og jeg håber at det betyder du vil deltage aktivt i debatterne fremover. Det er helt i orden at være sparsommelig, vi har brug for folk som dig for at holde balance i verden :)
Lidt overraskende med HD800 og Heavy Metal - de fleste jeg kender som bruger HD800 er til klassisk eller producere plader. Hvad bruger du til at drive dem? ZMF laver nogle rigtigt lækre hovedtelefoner, men hvis du skal prøve noget nyt en dag, og nu har du jo sparet så meget op i de seneste år, så vil jeg anbefale at kigge mod Audeze´s LCD serie når nu du primært høre metal. De er dog ret forskellige fra HD800 så lyt før køb. Det skal jeg self. sige når jeg selv har købt mig fattig hos dem, men de er bredt anerkendte for at lave nogle bøffer som er super til rock og rul (Jeg er også selv mest til metal samt heavy rock).
Tilbage til Velkommen til Hoved-fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst