Gæstebogen..



Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mortenhoe » 23. jul 2016, 09:13

Husk at du kan melde dig på tour med grej. Min introduktion til hoved-fi var også M50. Forbered dig på en lang søgen efter højopløselige hovedtelefoner med god bass. Velkommen til og undskyld de med pengene.

Du nævner et (to) par lækre hovedtelefoner og et par lækre IEMs. Hvad har du der driver disse? Det er mindst lige så interessant
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gerner » 23. jul 2016, 14:33

Velkommen Wizh!
SĂĄ har vi endnu en, som er i start 20erne og er bosat i KBH. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gæstebogen..

Indlægaf wizh » 23. jul 2016, 17:45

Tak til jer begge!

Jeg har prøvet Fiio's A3 forstærker sammen med en DAC - som jeg ikke ummidelbart husker navnet på - sammen med mine CIEM's i en ABX test - der var ikke nogen ummidelbar forskel som mine ører kunne opfange. Dette overrasker mig ikke besynderligt på baggrund af en samtale med producenten (Piotr/Custom Art) som mener at min OnePlus sagtens burde kunne drive dem ordentligt. Det var dog relativt billigt udstyr jeg prøvede dem med, bevares.

Jeg har til mit kommende par HD600 lige vundet en auktion på en Fiio E10 kombo (fra Gerner, hey!) - jeg tænker at det er en start. Jeg har i den forbindelse meldt mig på Aune X1s-touren, så må jeg jo se om jeg kan høre en forskel. Uanset hvad vil en forstærker med lidt ekstra smæk i komme mig til gavn ved et fremtidigt køb (hvis jeg ellers holder mig væk fra noget 600 Ohms stads, der skal formentlig mere til).

Forleden læste jeg en interessant artikel: What We Hear. Jeg har meget at lære endnu, meget udstyr at prøve endnu, men jeg nægter at smide mange penge efter specielt forstærkere/dac's uden at have ABX testet dem først.

Hvorfor bliver mine indslag sĂĄ lange? Jeg undskylder pĂĄ forhĂĄnd.
wizh

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jul 2016, 01:00

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 23. jul 2016, 18:53

Jeg synes de er lidt korte...
Bare giv den gas..
velkommen til..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Jokke » 23. aug 2016, 14:21

Velkommen! Fedt med nogle flere medlemmer.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Boegebjerg » 28. sep 2016, 07:45

wizh skrev:Tak til jer begge!

Jeg har prøvet Fiio's A3 forstærker sammen med en DAC - som jeg ikke ummidelbart husker navnet på - sammen med mine CIEM's i en ABX test - der var ikke nogen ummidelbar forskel som mine ører kunne opfange. Dette overrasker mig ikke besynderligt på baggrund af en samtale med producenten (Piotr/Custom Art) som mener at min OnePlus sagtens burde kunne drive dem ordentligt. Det var dog relativt billigt udstyr jeg prøvede dem med, bevares.

Jeg har til mit kommende par HD600 lige vundet en auktion på en Fiio E10 kombo (fra Gerner, hey!) - jeg tænker at det er en start. Jeg har i den forbindelse meldt mig på Aune X1s-touren, så må jeg jo se om jeg kan høre en forskel. Uanset hvad vil en forstærker med lidt ekstra smæk i komme mig til gavn ved et fremtidigt køb (hvis jeg ellers holder mig væk fra noget 600 Ohms stads, der skal formentlig mere til).

Forleden læste jeg en interessant artikel: What We Hear. Jeg har meget at lære endnu, meget udstyr at prøve endnu, men jeg nægter at smide mange penge efter specielt forstærkere/dac's uden at have ABX testet dem først.

Hvorfor bliver mine indslag sĂĄ lange? Jeg undskylder pĂĄ forhĂĄnd.


Det skulle da vel aldrig være http://www.hardwareonline.dk/show_user.aspx?uname=wizH ?
Boegebjerg

Brugeravatar
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 5. jul 2015, 08:35
Geografisk sted: Odense

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MTB5000 » 23. okt 2016, 10:34

Hejsa allesammen.

Jeg er helt grøn og frisk i hi-fi verdenen!
Jeg er færdig som kiropraktor nu til sommer, og har altid kæret mig meget om "god kvalitet".. Det begyndte for 9 år siden med mekaniske ure, som sidenhen fik følgeskab af en fascination af fyldepenne og klassisk barbergrej... Og for et par måneder siden spiste baghjulet på cyklen så lige mine Sony IEMs.... Og nu står jeg her... musik17

Jeg begyndte egentlig at kigge mig om efter noget KZ, Tennmak og lignende på Aliexpress, men faldt jo så hurtigt over både Hoved-fi samt Head-fi fora, som åbnede dørene for "kvalitet"-bevistheden.... Så var der ligesom hul på bylden, kan man sige... 1musik

Jeg glæder mig til at udforske detaljerne og finessen i god lyd og egentlig også til at finde mine egne præferencer.

De bedste hilsner,
Morten
MTB5000

Brugeravatar
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. okt 2016, 10:26

Re: Gæstebogen..

Indlægaf renefrh » 2. jan 2017, 21:56

Hejsa Allesammen

Jeg hedder René, er årgang 1983 og bor i dag i Frederikshavn

Da jeg fik mit første fritidsjob købte jeg et sæt B&W dm602 og NAD forstærker og CD afspiller. Da jeg flyttede sammen med min kone blev B&W højttalerne skiftet ud med et sæt dali concept 6, forstærkeren gik til og blev udskiftet med en brugt denon, og cd afspilleren er i dag en philips. Ikke noget særligt, men det giver for mig god værdi for en beskeden pris.

Sagen er den, at vores ejerlejlighed er solgt, og vi har købt et dejlig stort hus. I dag kan vores anlæg høres i hele lejligheden, og det er jo nemt og bekvemt. Men når vi flytter, så er dette ikke en mulighed mere.

jeg er derfor så småt begyndt og kigge på alternativer, den ene mulighed var noget bluetooth højttaler, men der er mange rum så dette ville enten være en meget dyr løsning, eller jeg skulle vælge noget transportabelt og slæbe rundt på. Ingen af disse løsninger synes jeg som sådan særligt godt om, så derfor begyndte jagten på et andet alternativ.

Alternativet blev at se på høretelefoner, og ud fra at mit behov er dels og lytte i sofaen i stuen en gang imellem, på kontoret når jeg binder fluer, på terrassen om sommeren med en bog, når jeg slår græs eller bare går rundt i haven, eller går en tur med hunden. Ja så er det i første omgang bluetooth høretelefonerne der har min interesse.

det er planen at starte ud med et sæt skullcandy grind wireless, og så sidenhen udbygge samlingen med flere sæt som der er overskud i økonomien.

jeg har den dybeste respekt for de flotte opsætninger, lyttehjørner og sofaer hvor man kan fordybe sig i musikken, dette er bare ikke der hvor jeg er lige nu. Jeg kan se flere har enkelte trådløse i deres samling, men håber da jeg på sigt vil kunne bidrage med noget i denne del af høretelefon verdenen thumbs

Ud over at lytte til musik er den store passion fiskeri, jeg er formand for den lokale lystfiskerforening, sĂĄ der gĂĄr mange frivillige timer i dette.
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2017, 22:12

Velkommen til og knæk og bræk, er selv ivrig lystfisker..

Bluetooth er stærkt på vej til at blive "godt nok", med tiden vil det også kunne blive godt,. Jeg glæder mig til at læse om dine erfaringer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf renefrh » 2. jan 2017, 22:35

tak for det, og har også skrevet på et af dine indlæg Claus

planen er som sagt at starte med et sæt skullcandy grind, de vil dels være en fornuftig start virker det til, og senere kunne bruges som "slider" høretelefoner når der er brug for nogle der måske ikke bliver behandlet så pænt.

har googlet en del her de seneste par uger, og læst lidt herinde også, og det ser ud til at der er masser af kvalitet og finde, selvom det skal være trådløst. Så kan mærke der er god grobund for fremtidige indkøb
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mortenhoe » 3. jan 2017, 00:20

Hej Rene og velkommen til.
Vores kære Claus kunne ikke have skrevet det bedre.
Claus-DK skrev:Bluetooth er stærkt på vej til at blive "godt nok", med tiden vil det også kunne blive godt.


1.2 meter ledning gør underværker for udvalget af gode hovedtelefoner. Jeg har aldrig helt forstået trådløs lyd. Noget skal lyden jo streames fra, og den enhed har man jo ofte i lommen.

Men ja, som Claus skriver, så glæder jeg mig også til at læse om dine erfaringer med det trådløse.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gæstebogen..

Indlægaf renefrh » 3. jan 2017, 22:11

Mortenhoe skrev:Hej Rene og velkommen til.
Vores kære Claus kunne ikke have skrevet det bedre.
Claus-DK skrev:Bluetooth er stærkt på vej til at blive "godt nok", med tiden vil det også kunne blive godt.


1.2 meter ledning gør underværker for udvalget af gode hovedtelefoner. Jeg har aldrig helt forstået trådløs lyd. Noget skal lyden jo streames fra, og den enhed har man jo ofte i lommen.

Men ja, som Claus skriver, så glæder jeg mig også til at læse om dine erfaringer med det trådløse.


Hej Morten

nu er jeg ikke super audiophil, men gĂĄr op i fornuftig lyd til prisen. Det afspejler mit setup i stuen jo ogsĂĄ, hvor der er fornuftig value for the money, men ikke hifilyd i verdens klasse.

Der er ingen tvivl om, at jeg vil få en bedre oplevelse med en forstærker og høretelefoner med ledning. Men det er bare ikke helt så fleksibelt. Det kan dog også være, at jeg efter nogle måneder med skullcandy grind wireless får mere lyst til at vælge denne løsning. Skullcandy er lidt for at prøve mit behov for høretelefoner af, og se om hvordan jeg bruger dem i hverdagen.

Jeg synes også, at det er spændende at B&W, B&O samt nu også beyerdynamic vælger og sende dyrere hovedtelefoner på markedet med bluetooth. Det er ganske givet ud fra et ønske fra forbrugerne, men de plejer generelt og stå for en fornuftig lyd.

B&W p7 og B&O H9 fĂĄr gode anmeldelser rundt omkring sĂĄ vidt jeg kan se
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Gæstebogen..

Indlægaf kvik » 3. jan 2017, 22:55

Billede
De ser da ok ud, hvis de også lyder ok, og ellers dækker dit behov, er det bare at glæde sig over dem.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Mortenhoe » 3. jan 2017, 22:59

Ja, du har fuldstændig ret. B&O H9 lyder også fornuftigt. Jeg er dog ikke fan af deres lydsignatur, men det er jo en smagssag. P7 mangler jeg at få hørt. Er selv fan af B&W's højtalere, så det kunne være sjovt at lytte til P7.

Trådløs ER på vej frem. Der er dog stadig det minus ved trådløs at der både er enheder, udseende, batteri og digital til analog konvertering på samme budget.

Har du haft mulighed for at lytte til Skullcandy Grind?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Peter Jensen » 3. jan 2017, 23:06

Velkommen til renefrh

Først og fremmest vil jeg gerne anbefale at du checker tour sektionen og overvejer om der skulle være noget der kunne have interesse. Det er en unik mulighed for at prøve spændende produkter af i ro og mag hjemme i stuen, hvor eneste udgift er til forsendelse. Der er flere spændende produkter som ville egne sig godt til transportabelt brug (in-ears, hovedtelefoner og forstærkere). Der er ikke den store mængde Bluetooth produkter, men jeg har en Noble BTS som jeg nok kan overtales til at låne ud hvis det er (send en pm hvis det har interesse). BTS (og lignende produkter) er en slags Bluetooth dac som kan bruges men enhver hovedtelefon/in-ear, dog kan de typisk ikke trække hovedtelefoner som kræver moderat eller flere kræfter.

Mht. Bluetooth så tilslutter jeg mig holdningen at det er brugbart men heller ikke super. Mine erfaringer kommer primært fra Noble BTS som primært er til in-ears, og jeg er super glad for at bruge den når jeg er på farten. f.eks. når jeg tager toget eller går hjem fra arbejde, så er det lækkert at man kan bruge telefonen som jeg streamer fra uden at have et kabel i vejen. Hvis jeg sidder stille på kontoret eller derhjemme, så ville jeg dog umiddelbart vælge en transportabel forstærker som er kablet til hovedtelefonen, alla Cord Mojo eller lign. Jeg syntes de har en hørbart bedre kvalitet, så hvis jeg ikke bevæger mig meget rundt, så er det ofte at foretrække.

Der er et par kommentare i denne trĂĄd: https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=43&t=5514&p=95690&hilit=bluetooth#p95690

Alternativt lyder det til at der er nok interesse til at åbne en ny tråd vrd. Bluetooth ? Så ikke det stikker helt af her i gæstebogen (eller genoplive en gammel hvis en relevant eksistere)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gæstebogen..

Indlægaf speednut » 3. apr 2018, 19:44

Hej alle

Jeg hedder Michael, kommer fra Skive, og er 35 ĂĄr gammel.

Jeg har i mange år, været glad for god lyd i øregangene. Gik langsomt op i kvalitet, ved hvert køb, og i 2009 opgraderede jeg fra Sennheiser HD650 til et sæt HD800, og har brugt de to sæt siden. Men i år skulle der ske noget nyt, så jeg har fået et sæt ZMF Atticus fra USA, og har et sæt ZMF Auteur i bestilling. Så modsat mange i denne hobby, har jeg været meget sparsommelig igennem de sidste mange år :D
Jeg læser dog tit om nyt gear, også selvom jeg ikke planer om nogen opgradering. Men man ved jo aldrig...
Har læst meget på dette forum i de sidste mange år, uden aldrig at have taget mig samme til at registrer.

Jeg lyttter primært til heavy metal.
speednut

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. mar 2018, 19:30

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 3. apr 2018, 20:21

Velkommen til, dejligt du kunne komme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Peter Jensen » 3. apr 2018, 20:43

Hej Michael

Super at du præsentere dig selv og jeg håber at det betyder du vil deltage aktivt i debatterne fremover :-). Det er helt i orden at være sparsommelig, vi har brug for folk som dig for at holde balance i verden :)

Lidt overraskende med HD800 og Heavy Metal - de fleste jeg kender som bruger HD800 er til klassisk eller producere plader. Hvad bruger du til at drive dem? ZMF laver nogle rigtigt lækre hovedtelefoner, men hvis du skal prøve noget nyt en dag, og nu har du jo sparet så meget op i de seneste år, så vil jeg anbefale at kigge mod Audeze´s LCD serie når nu du primært høre metal. De er dog ret forskellige fra HD800 så lyt før køb. Det skal jeg self. sige når jeg selv har købt mig fattig hos dem, men de er bredt anerkendte for at lave nogle bøffer som er super til rock og rul (Jeg er også selv mest til metal samt heavy rock).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gæstebogen..

Indlægaf speednut » 3. apr 2018, 22:40

Peter Jensen skrev:Hej Michael

Super at du præsentere dig selv og jeg håber at det betyder du vil deltage aktivt i debatterne fremover :-). Det er helt i orden at være sparsommelig, vi har brug for folk som dig for at holde balance i verden :)

Lidt overraskende med HD800 og Heavy Metal - de fleste jeg kender som bruger HD800 er til klassisk eller producere plader. Hvad bruger du til at drive dem? ZMF laver nogle rigtigt lækre hovedtelefoner, men hvis du skal prøve noget nyt en dag, og nu har du jo sparet så meget op i de seneste år, så vil jeg anbefale at kigge mod Audeze´s LCD serie når nu du primært høre metal. De er dog ret forskellige fra HD800 så lyt før køb. Det skal jeg self. sige når jeg selv har købt mig fattig hos dem, men de er bredt anerkendte for at lave nogle bøffer som er super til rock og rul (Jeg er også selv mest til metal samt heavy rock).


Ved godt HD800 ikke er hørebøffer, de fleste forbinder med heavy metal. Måske fordi jeg ikke havde den helt store erfaring, med high-end hovedtelefoner med ordentlig bas. Men jeg var rigtig tilfreds med mikro detaljerne og det brede lydbillede, som HD800 jo er kendt for. Men som sagt, var grunden til jeg brugte HD800 til metal, at jeg ikke havde andre erfaringer på daværende tidspunkt. Det har dog ændret sig, efter jeg fik et sæt Atticus. De er bare i en anden liga, når det kommer til metal. Bas er noget, jeg aldrig viste, at jeg manglede. Desuden er diskanten nu meget nemmere, at holde ud i længere perioder. Også selvom det ikke var så stort et problem for mig, som for mange andre. Har ikke brugt mine HD800 overhovedet, siden jeg modtog mine Atticus for en måned siden.
Audeze LCD serien havde jeg længe med i overvejelserne. Har læst mange hundrede sider på head-fi forummet's heavy metal tråde. Jeg læste delte meninger om LCD serien med metal, dog var størstedelen positive, men Atticus virkede ingen folk til, at være utilfredse med, når det kommer til den genre.
Derudover var der en del snak om komfort og driver problemer, som også var med til at påvirke min beslutning. Jeg håber dog på, at kan få lyttet til et sæt LCD-2C engang. De er godt prissat, og virker til at have fikset komfort problemet, som mange havde problemer med.

Jeg bruger en Red Wine Audio Isabellina lfp-v headamp/nos dac combo. Den bliver ikke produceret længere, og jeg har aldrig haft nogen lyst til at kigge på alternativer.
speednut

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. mar 2018, 19:30

Re: Gæstebogen..

Indlægaf MartinXYZ » 21. maj 2018, 18:02

Hej Hoved-fi!

Jeg hedder Martin, og jeg er (ogsĂĄ) ny i den her hobby.

Jeg købte mit første "rigtige" sæt hovedtelefoner da jeg for et par år siden ville have noget bedre lyd til mine spil og musik. Efter lang tids research, landede jeg på DT770 Pro 250ohm - forbundet til min computer med et SoundBlaster ZxR-kort. Ikke nogen super audiofil løsning, men det har været "godt nok" i flere år. Jeg har også et sæt HiFiMan RE400 IEMs.

Men nu er tiden kommet til, at der skal ske noget nyt. Jeg er først lige snublet over det her forum for en uges tid siden, men jeg har lurket på head-fi, gearslutz, /r/headphones og audiosciencereviews i lang tid. Jeg har fundet frem til en god håndfuld hovedtelefoner, jeg gerne vil prøve, for at blive lidt klogere på, hvordan det egentlig er, jeg bedst kan lide lyden i en hovedtelefon, men jeg vil glæd mig til at høre jeres råd og læse om jeres erfaringer herinde også.

EDIT: Nåja,og jeg hører også metal (og andre ting...men meget metal)
MartinXYZ

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 18. maj 2018, 23:41

ForegåendeNæste

Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron