Fik du set det du ville ?? fik du hørt......



Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf Claus-DK » 30. aug 2012, 17:43

Idéen med denne tråd er at få feedback fra specielt nye medlemmer..

Er der noget vi er nogle klaphatte til ??

Hvad kan vi gøre bedre ??

Bør vi gøre noget anderledes ??

Virker vi som en "lukket klub" ??

Føler du dig velkommen ??

Vi vil sætte stor pris på alle former for feedback, såvel positivt som negativt..

Giv os en bredside, lad os hører din mening om Hoved-fi, vi vil jo gerne have at dette lille hjørner af nettet er det bedste sted at opholde sig og den eneste måde vi kan blive det er med feedback og for mig er feedback, fra specielt nye medlemmer guld værd..

SKRIV SKRIV SKRIV

PS
I er også mere end velkommen til at skrive en PB til mig eller en af de andre redaktører, hvis i ikke bryder sig om at skrive her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf pof » 30. aug 2012, 19:34

Hvis man sammenligner dette forum med hvad man møder på hifi4all, nerds og avtainment, er her en fantastisk stemning uden negative udbrud fra folk som må have svage sociale kompetancer. En af grundene til at jeg kommer retur hertil.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf DavidB » 31. aug 2012, 21:37

Jeg meldte mig ind den 18. aug. fordi jeg søgte råd og hjælp om CIEM. Jeg er totalt ny i hifi-verden og dette er det første forum, af nogen salgs, jeg har meldt mig ind i. Jeg fik den hjælp jeg søgte, og jeg har kunnet lide stemningen her på siden her så meget at jeg har taget mig selv i at surfe rundt - som her en høj hellig fredag aften - selvom jeg har fået det ud af det som jeg søgte.
Jeg har fået lyst til at hænge lidt ud her på siden, og se hvad det kan blive til, og jeg har besluttet at jeg gerne vil dukke op til meet her i efteråret, hvis det passer ind i mine planer. I virker til at være rare mennesker som jeg godt kunne tænke mig at møde.
Det er også rart at mærke at der er en blandet aldersfordelling. Det betyder noget for en der nærmer sig de 40, at det ikke udelukkende er et ungt forum.
Forummet virker som et meget aktivt forum, som godt kan virke lidt uoverskueligt for en ny.
Jeg har kun været tilfreds indtil videre.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf nc8000 » 31. aug 2012, 23:00

Med en alder omkring 40 er du formentlig kun lidt over gennemsnitsalderen. Velkommen til og mød endelig op til meets (med mindre du er bange for din tegnebogs helbred)
nc8000

 

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf Claus-DK » 31. aug 2012, 23:04

40 er da ingen alder..

Kan du uddybe uoverskueligheden ??
For det er jo noget man ofte overser, når man har været et stykke tid på et forum kan man nemt blive blind for hvordan det ser ud for nye medlemmer, for os gamle har jo lært at leve med fejl og mangler og når man først vænner sig til at indlæg om hovedtelefoner er i hestevogns kategorien, finder man dem nemt...

Jeg håber du kan komme til næste "store" træf..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf Claus-DK » 31. aug 2012, 23:05

nc8000 skrev:Med en alder omkring 40 er du formentlig kun lidt over gennemsnitsalderen. Velkommen til og mød endelig op til meets (med mindre du er bange for din tegnebogs helbred)


Måske vi skulle lave et samarbejde med ældresagen ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf nc8000 » 31. aug 2012, 23:06

Ja du er jo stadig en kylling. Inden jeg er hjemme fra ferie er det helt skarpe hjørne rundet
nc8000

 

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf toppe » 1. sep 2012, 00:23

nc8000 skrev:Ja du er jo stadig en kylling. Inden jeg er hjemme fra ferie er det helt skarpe hjørne rundet


100? rulle6
SĂĄ gammel ser du altsĂĄ ikke ud, hehe...

@DavidB:
Jeg tror egentligt du/vi rammer gennemsnitsalderen meget godt. Men heldigvis har vi ogsĂĄ flere unge 'brushoveder', som kan sparke lidt liv i forummet :-)

Jeg kan kun anbefale at møde op til efterårsmeetet - jeg har selv været til to meets, og det har været en rigtig god oplevelse begge gange! Selv om det sidste blev et dyrt bekendtskab da jeg var 'nødt' til at købe mig en forstærker og en Dac... Men der er noget rart og bekræftende ved at møde folk ansigt til ansigt, og folkene stiller meget villigt både deres udstyr og deres viden og gode humør til rådighed.

Angående overskueligheden må du meget gerne komme med inputs. Selv synes jeg egentligt at sitet er rimelig overskuelig, men jeg checker også ind dagligt og læser de tråde jeg finder interessante.
Der findes tråde herinde jeg ikke fatter nogetsomhelst af, fx Android tråden: der er masser af teknisk snak som slet ikke giver nogen mening for mig overhovedet (og jeg har en Andoid telefon...), men jeg er helt sikker på at hvis jeg skulle driste mig til at stille et uvidende spørgsmål ville jeg blive hjulpet på absolut bedste vis. Så jeg kan kun anbefale at stille (dumme) spørgsmål - dette forum virker som ét, hvor folk er meget hjælpsomme uanset hvad :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf Claus-DK » 1. sep 2012, 02:00

100 ??
Jeg havde faktisk skrevet nogenlunde det samme bare med 90, men synes den var lige grov nok LOL og du har ret NC ser ikke ud til at være en dag over 70 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 rulle4 rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf nc8000 » 1. sep 2012, 05:43

50 i frækkerter :-)
nc8000

 

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf DavidB » 1. sep 2012, 23:07

mmm.... ja hvad mener jeg egentlig med uoverskueligt. Jeg tror der er flere ting.
Når man er helt ny i denne verden skal man holde tungen lige i munden med alle de forkortelser. Jeg var flere gange på wikipidia for lige at finde ud af hvad de forskellige er. Det er egentlig ikke noget jeg synes skal laves om, for det fremmer jo hurtigheden på forummet at der bliver brugt forkortelser - mulig løsning lidt senere.
Måske kunne en finere inddeling af nogen af forane kunne overvejes. f.eks. forummet om hovedtelefoner kunne deles i de forskellige typer der findes. Det vil gøre det lettere for nye at finde info om den type de/jeg leder efter.
Man vil sikkert ogsĂĄ kunne dele nogen af de andre fora op i mindre bider.

Måske var en af de ting der gjorde det mest uoverskueligt, at jeg skulle læse en masse tråde igennem for at fiske den info jeg søgte. Jeg fik også læst en del der viste sig ikke at indeholde specifikt det jeg søgte efter. Det var svært at vide hvor langt tilbage i tiden jeg skulle gå/søge, og tænkte mig lige en ekstra gang om inden jeg skrev mit spørgsmål, for tænkt nu hvis der var en tråd omhandlende lige præcis det bare skrevet for 13 sider siden.

Men mon ikke meget af uoverskueligheden også kommer af at være ny på sitet. Det er f.eks. først idag gået op for mig at jeg kan trykke så jeg kun ser alle de nye indlæg. Det vil hjælpe meget, his man jævnligt er på sitet. Nok ikke hvis man er ny og skal prøve at fiske information om noget bestemt.

mulig løsning.... For en komplet nybegynder som mig ville en begynderguide være guld værd. En guide hvor der slavisk bliver gennemgået hvad alle de forskellige ting der skal bruges (hovedetelefoner, forstærkere, lydkilder osv.) er og hvilken indflydelse de har på det endelige resultat. Hvilke typer hovedetelefoner findes der og hvad bruges de til. Hvad står alle forkortelserne for osv.
Jeg ved det vil være et kæmpe arbejde at få lavet. Men mon ikke det kan stykkes sammen over tid. Jeg vil gerne prøve at bikse noget sammen omkring CIEM, vel vidende at jeg ikke ved meget om det. Men jeg har nu alligevel brugt en del timer og ville godt kunne råde min nabo om forskellige ting i forhold til køb af CIEM. Så kan nogen af jer garvede rotter jo læse igennem og tilføje og rette.

Det næste jeg vil kaste mig over og lære om er filer. Hvad findes der, hvorfor bruger man det ene frem for det andet, hvorfor er det overhovedet vigtigt osv. Det kunne jo også blive til en lille guide. Dernæst lydkilder/afspillere som jo nok bliver det næste jeg vil investerer penge i.

Men inden jeg kommer for godt igang skal jeg jo lige have mine CIEM først:)

MĂĄske det giver lidt mening? - pĂĄ trods af uoverskueligheden i denne kommentar?

Skal nok komme med flere tanker nĂĄr de dukker op.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Sv: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf Mataugust » 1. sep 2012, 23:36

Jeg tror godt jeg kan følge dig i at det kunne være rart med en begynderguide. Jeg tror der er en del, der har fundet ud af at hoved-fi er meget mere omfattende end de fleste er klar over nå de melder sig ind i forumet. Man kan google de fleste ting, der bliver omtalt her, men det kunne være smart med en lokal forklaringsbank - en slags hoved-fi encyklopædi.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf Claus-DK » 2. sep 2012, 00:38

Det er sĂĄ godt David, tak for det..
Ville en tråd med titlen "hvad betyder alle de forkortelser ?" være en idé ??

Jeg kan nemt forstå hvad du mener for når jeg kommer på et forum om PHP (som siden her er lavet i) så ramler jeg selv ind i alle mulige fagudtryk og forkortelser, hvor af de fleste stadig er russisk for mig og det er et eller andet sted nødvendigt at mestre sproget for at kunne læse teksten, det andet giver stress og gør at man føler sig som et pjok, jeg gør i det mindste...

Jeg har arbejdet lidt med de forskellige dimser og hvad de skal bruges til og hvorfor, jeg vil lige prøve at finde de tråde og noter frem og se om jeg kan trylle noget brugbart frem, jeg havde jo forestillet mig at jeg kunne bruge det meste af tiden på at være "professoren" og havde faktisk planlagt at lave en masse artikler/tråde om de grundlæggende ting i vores hobby, men det gik ret hurtigt op for mig at det ikke gik uden søvn i det lange løb og det at være forumejer/admin var et langt mere omfattende job end jeg havde forestillet mig, dette må endelig ikke opfattes som en klagesang for jeg holder meget af mit arbejde på siden, det er så et lidt andet job end jeg troede, men på ingen måde mindre sjovt eller givende, sådan er livet jo ofte..
Det var ogsĂĄ lidt det jeg havde hĂĄbet at kunne bruge lige netop denne del af forumet til, men af og til fĂĄr man sat lidt flere skibe i vandet end man har tid til at passe..

Der kan dog findes forklaringer på det meste her på siden, men det er lidt spredt for alle vinde og at få det samlet er en superidé..

Opdelingen og de forskellige kategorier er noget jeg/vi har brugt meget tid på, til at begynde med var det jo i princippet nok med et forum, som for eksempel det flere af os huserede på hos HiFi4all, men efterhånden som der kom flere og flere indlæg (og medlemmer) blev behovet anderledes og tingene er blevet og vil blive reguleret hen ad vejen, jeg har valgt at gøre således fordi jeg selv synes at have 34 under fora med 4 tråde i hver ville være noget juks og man ville også ende op med flere kategorier som viser sig at være overflødige/ubrugelige, ulempen ved den fremgangsmåde er så, at det er et ret stort arbejde at flytte rundt på tråde bagefter, ikke svært ikke umuligt, men meget tidskrævende..

Jeg synes for eksempel også det er lidt svært at vide hvor grænserne går mellem transportable hovedtelefoner og dem til hjemmebrug (vi snakker fullsize) for langt de fleste modeller kan bruges begge steder og bliver også brugt begge steder, men jeg ser ingen problemer i at have hovedtelefoner delt op i typer Fullsize og inears, ville være oplagt, men hvor hører så den type med som vi kalder earbuds (dem der følger med de fleste ting) til henne ???

Jeg er altid lydhør overfor forslag og idéer, jeg vil meget gerne have at vores medlemmer er med til at præge og forme Hoved-fi, alle forslag og idéer der kommer bliver læst med stor interesse, nogle gange klapper jeg i mine små fede fingre og råber YES andre gange er jeg lidt mere lunken, men uanset hvordan min reaktion er, så er jeg meget glad for at folk giver sig tid til at tænke over ting og komme med deres forslag og langt de fleste forslag er også blevet realiseret og dem der ikke er bliver det måske i fremtiden..

Vi er stadig et ungt forum og er under udvikling om vi nogensinde bliver helt færdige tvivler jeg lidt på, for man kan altid gøre nogle ting bedre eller anderledes og det synes jeg er godt, jeg går ikke og bilder mig selv ind at jeg ved alt og ved hvad alle vil have, intet kunne være længere fra sandheden, samtidigt ville et forum "efter mit hoved" også primært tiltrække folk som jeg og tro mig det er ikke noget verden kan være tjent med..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fik du set det du ville ?? fik du hørt......

Indlægaf M1980 » 13. okt 2012, 00:39

Jeg ville blot lige starte med at sige hej til jer allesammen her.

Jeg er helt ny på denne side, og dette er allerede mit andet indlæg.

I hvert fald indtil videre har jeg et rigtig godt indtryk af dette forum; I virker vidende, venlige, sympatiske, hjælpsomme og aktive - og så kan det jo dårligt blive meget bedre.

Selv er jeg ikke den flittigste forum-skribent, men jeg nyder altid at læse hvad der bliver skrevet og således lære noget nyt, dvs. snylte. Jeg har desværre endnu ikke den bredeste erfaringshorisont hvad angår head-fi, så jeg har umiddelbart ikke så meget at bidrage med til at starte med, men det kan jo være at det ændrer sig efterhånden. Dog er jeg ikke helt ubekendt med almindelig stue hifi, omend jeg for tiden spiller på et ganske ydmygt set-up bestående af Musical Fidelity Triple X forbundet til et sæt Dali Mentor Menuet med noget Van den Hul kabel.

Noget af det jeg synes er mest spændende, er at læse om nye mærker, som man aldrig har hørt om før, og jeg kan se at GD Audio er noget der nævnes flere gange på dette forum, men hvis man søger efter det, så finder man enten alle indlæg der indeholder ordet "audio" (hvilket er mange! ;-) ), eller også kommer der ingen resultater frem, hvis man bare søger på "GD." Jeg tvivler på at der er så meget at gøre ved det, men måske jeg kunne få nogen af jer til at komme med nogle flere direkte links til nogle af de tråde, hvor GD Audio produkter omtales og diskuteres mest?

Andre ting jeg pt er særlig interesseret i at vide mere om er software og kabler, men såvidt jeg kan se, så eksisterer der allerede flere tråde om i hvert fald software, så jeg har vist allerede godt med læsestof til en eller flere nætter, og så må jeg se hvad jeg kan finde om kabler bagefter.

Jeg glæder mig til at læse mere herinde, og jeg vil da også bestræbe mig på at komme til at bidrage med lidt ikke alt for ligegyldigt ævl fra tid til anden - det er i hvert fald ambitionen, og så håber jeg på jeres overbærenhed, når det ikke lykkes. :lol:
M1980

 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. okt 2012, 15:24
Geografisk sted: Madrid, Spanien


Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron