SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikler



SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikler

IndlĂŠgaf ahmad » 10. feb 2014, 17:36

Hej alle,
Vi er to personer som har oprettet en dansk hjemmeside hvor vi Þnsker at skrive artikler, nyheder og tests af forskellige elektroniske varer og udstyr. Derfor sÞger vi kompetente folk til at skrive anmeldelser af lyd (og mÄske billede) udstyr.
Der er tale om et ulÞnnet frivilligt arbejde, hvor man skal kunne formulere sig tydeligt og forstÄeligt pÄ dansk. Vi er desvÊrre ikke selv Hi-Fi kyndige, og har derfor valgt at sÞge efter en person her der kan hjÊlpe med dette.
Hjemmesiden er IKKE live endnu, da vi venter med at aktivere den, til der er et reelt indhold. Vi har selv en fornuftig viden, og jeg vil stÄ for hjemmesidens daglige drift.
Hvis man er interesseret, sÄ er man velkommen til at skrive en mail til mig. Hvis man er i tvivl om min mail (skulle fremgÄ af profil) sÄ er man ogsÄ velkommen til at skrive her, eller til min indbakke pÄ siden.
Artiklerne vil blive skrevet i Wordpress, og jeg kan skrive en brugervejledning hertil, hvis man har brug for dette.

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf kvik » 10. feb 2014, 18:06

En rÊkke spÞrgsmÄl opstÄr helt naturligt.. Er det noget I har tÊnkt jer at tjene penge pÄ, f.eks. via annoncer eller sponsor-aftaler med produkternes leverandÞrer? Eller er det ren godgÞrenhed, altsÄ et site for lyd-entusiaster og -interesserede, drevet af ligesindede, sÄdan som det f.eks. er tilfÊldet her pÄ hoved-fi? Vil der vÊre mulighed for at linke tilbage til hoved-fi i artiklerne? Er det et konkurrerende site I er i gang med opbygge? Det korte af det lange er vel, hvorfor mener I, at folk herfra skal skrive for jer, og gÞre det gratis?
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Kaps » 10. feb 2014, 19:13

Hej Ahmad. Har du mon snakket/skrevet med ClausDk inden du har postet dit indlĂŠg?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf ahmad » 10. feb 2014, 19:27

#1 jeg takker for din liste med spÞrgsmÄl.
Som det ser ud nu, sÄ forventer vi ikke at lave sponsor aftaler, og det udstyr der skal testes vil vi dog forsÞge at fÄ pÄ lÄn/givet af producenter/retailere. Skulle det ikke vÊre muligt, sÄ mÄ vi punge ud.
Vi Þnsker en hjemmeside som skal vÊre noget a la hardwareonline+laptopworld+hoved-fi lagt sammen, hvor alle kan vÊre med til at hjÊlpe og fÄ hjÊlp.
Artiklerne skal vÊre forstÄelige og fyldestgÞrende sÄdan sÄ selv folk der ikke er helt kyndige inden for de respektive emner, kan vÊre med.
Reklamer er noget jeg normalt ikke bryder mig om, og vil forsÞge at minimere. Men der vil dog (nok pÄ et tidspunkt) vÊre reklamer, som udelukkende skal bruges pÄ at sponsorere det udstyr der testes.
AArtikler og test er ikke kun Hi-Fi men ogsÄ trÄdlÞse routere, telefoner, gadgets (ex. Chromecast) og andet interessant.
Det skulle ogsÄ besvare dit spÞrgsmÄl ift at konkurrere med hoved-fi. Det er ikke mÄlet. Men at supplere det med et mere generelt site med flere emner.
Man kan for min skyld godt linke tilbage til artikler herfra, men ccopy-paste er ikke Ăžnsket - det er lidt for tyndt medmindre der er tale om et direkte samarbejde mellem siderne.
Skulle jeg have efterladt nogle spÞrgsmÄl sÄ spÞrg endelig en gang til - det kan ikke skade.
#2 det er efter aftale med Claus at jeg skriver dette indlĂŠg.

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 11. feb 2014, 03:58

Hej Ahmad
Jeg gÄr ud fra du er den Gustav jeg skrev med for en uges tid siden ??

Jeg aner ikke hvad dine planer er og det kommer sÄ vidt heller ikke mig ved..

Problemet er lidt at du ikke tilbyder folk noget, hvorfor skulle folk dog skrive reviews og artikler for dig ?
Dit motiv er jo klart, du vil lave en side (mÄske tjene penge) og sÄ skal du have fundet nogle der gider at arbejde gratis for dig ??
Det giver jo ingen mening..

Lav en god side om et emne du selv har styr pÄ, lav nogle artikler anmeldelser fÄ det op at kÞre, nÄr det sÄ er nÄet, kan du begynde at kigge efter eksterne skribenter, sÄ har du da i det mindste en side du kan vise folk, nu kan man risikerer at sidde og bruge timer pÄ ting som mÄske aldrig bliver til noget, man ved jo ikke engang om siden nogensinde kommer til at eksistere..

Jeg ved hvad jeg snakker om, jeg har brugt sÄ meget tid og energi pÄ dette forum at folk tror jeg er bindegal nÄr jeg fortÊller om det, du er simpelthen nÞd til at komme i gang og vÊre et godt eksempel, du fÄr ikke andre til at lave noget for dig hvis du bare selv sidder og spiser chips..
Hvis din side ogsÄ skal have en forumdel, hvilket det lidt lyder til, sÄ har du altsÄ mange timers arbejde foran dig HVER dag resten af dit liv..Du vil aldrig mere have sÄdan rigtigt fri, det er ikke uden omkostninger, men der er ogsÄ mange mange helt utroligt dejlige oplevelser i det, sÄ det er det hele vÊrd..

PÄ et forum som vores er vi et fÊllesskab og derfor er folk aktive, vi hjÊlper hinanden og jo mere vi hjÊlper des mere populÊre er vi, sÄ simpelt virker et forum, men kun hvis der er en der gÄr forrest med det gode eksempel, ogsÄ nÄr det regner, specielt nÄr det regner...
Heldigvis er vi flere der gÄr i samlet flok som spydspids her pÄ siden, men det er vi altsÄ kun fordi at vi har nogle fantastisk medlemmer som er gode ved hinanden, alt det andet med reviews og artikler, det kommer helt af sig selv, bare medlemmerne trives og har det godt, sker tingene af sig selv..

Men for at det hele kan gÄ op i en hÞjere enhed, er der nÞd til at vÊre en bagved, en der puffer lidt nÄr det er nÞdvendigt, en der gyder lidt olie pÄ vandene, en der kommer med kaffe, en der render efter kage, en der maler huset, en der renser lokummet, en der lapper hullet i taget de ting og en million andre er mine opgaver..

Du kommer ingen vegne med en god idé uden hÄrdt arbejde..

NÄr jeg sÄ ser hvor stort et emne omrÄde du vil dÊkke, tÊnker jeg du milde jeramias det er skisme en stor opgave, godt det ikke er mig...

Det er de bedste rÄd jeg kan give dig, hvis du vil starte noget i stil med hoved-fi, smÞg Êrmerne op og kom i gang..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf ahmad » 11. feb 2014, 10:54

Hey Claus,
Det er ikke mig der er Gustav, men han er den anden halvdel af hjemmesiden.
Nu vil jeg sige, at vores planer ikke er at tjene penge pÄ hjemmesiden, men reklame indtÊgter er noget vi overvejer, sÄ vi kan fÄ udstyr som vi i sidste ende kan give til vores anmeldere, sÄ de kan teste det og evt beholde det. Og det vil nok primÊrt vÊre sÄdan at vi fÄr adgang til varer til at starte med, eftersom at ting pÄ lÄn/sponsoreret af store producenter nok er svÊrt at fÄ til en side der knap nok er oppe at kÞre.
Jeg er nu selv meget aktiv pÄ hardwareonline, og der ved jeg ogsÄ, at folk uden tÞven kunne tÊnke sig at skrive anmeldelser af produkter, ulÞnnet, hvis bare de fik lov til at prÞve produkterne.
Jeg har selv vĂŠret ulĂžnnet testpilot for Asus (bĂŠrbar PC).
Som udgangspunkt sÄ vil siden blive vedligeholdt/startet op med artikler (ikke tests), nyheder og andet godt man kan finde. Herudover sÄ er planen at det skal suppleres af diverse tests, som man nu kan efterspÞrge. For eksempel, sÄ er der mange der mÄske kunne vÊre interesseret i at lÊre hvordan en Android stick (ex. Rikomagic) kan sÊttes op med et TV, og andet sjov.
Til at starte med sÄ vil det primÊrt vÊre Gustav og mig som har med det gÊngse artikler, nyheder og reviews at gÞre. Men vi har ikke den stÞrste forstand pÄ lyd, og det kunne vi tÊnke os at fÄ suppleret.
Jeg ved ogsÄ at de andre fora pÄ nettet, ofte har frivillige moderatorer, som er folk der gerne vil have at fornuftigt forum de kan bruge, og til gengÊld sÄ vil de ogsÄ bidrage lidt.

Jeg hÄber ikke folk tror det er en side der bare skal tjenes penge pÄ, for jeg tror slet ikke det vil vÊre muligt, og i tilfÊldet af at vi faktisk ville tjene penge, sÄ ville pengene bruges pÄ ting der kan testes, som sÄ kan sendes ud til dem der skriver reviews for os (hvilket jo ville vÊre dem som i fÞrste omgang har meldt sig frivilligt, for hyggens skyld).

Vores hjemmeside er lavet, den er parat, og vi mangler kun at tilfÞje indhold, sÄ det er inden for en overskuelig fremtid vi taler om.

Hvis der er flere spÞrgsmÄl vedrÞrende siden, eller Gustav og mig, sÄ er I fortsat velkomne til at skrive her, per indbakke eller mail.

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Ostebaronen » 12. feb 2014, 02:35

Jeg tvivler pÄ at I fÄr folk til at bruge tid pÄ at lave reviews for et par ukendte personer uden en godgÞrelse af en art. F.eks. pÄ Tweak.dk, HWT.dk og iTrends.dk og mange af de andre danske fora hvor der bliver skrevet reviews af teknologi produkter er det meget normalt at anmelderen fÄr produktet efterfÞlgende. Det ved jeg fordi jeg har assisteret en af mine venner som har skrevet for flere af disse sider.

Det er sikkert rigtigt nok at nÄr man starter helt forfra er der ingen som gider at give jer udstyr til review helt gratis fordi I slet ikke har noget fodfÊste, men nÄr resten af konkurrencen godgÞrer deres skribenter, sÄ giver det ikke mening at ville skrive for jer, hvis man ikke modtager samme godtgÞrelse.

Jeg synes I skal fÄ siden op at kÞre, fÄ skrevet nogle af jeres artikler og derefter begynde at finde folk efter I har fÄet lidt fodfÊste. Nu gentager jeg mig selv, men jeg tvivler altsÄ meget stÊrkt pÄ at nogen som helst overhovedet gider at skrive noget for nogle helt ukendte personer.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
IndlĂŠg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: SĂžllerĂžd

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Burning777 » 12. feb 2014, 09:34

Nu synes jeg i skal lade vÊre med at vÊre sÄ snÊvert synede :-) Alle ting har en begyndelse og jeg er da sikker pÄ at hvis man skriver nogle gode anmeldelser til denne nye side sÄ fÄr man lov at beholde produkterne efter test. Det sker i de fleste tilfÊlde og hvis det ikke gÞr sÄ har man i det mindste fÄet lov at lÄne et spÊndende produkt i en periode.

Det kunne da sagtens vÊre at der var nogle medlemmer her pÄ forum, der havde lyst til at skrive anmeldelser af gadgets eller hifi-produkter. Der er da i hvert fald en mindre skare af dygtige skribenter, der skriver nogle gode anmeldelser herinde. SÄ man kan vel ikke forhindre dem i at spÞrge. Folk mÄ jo selv bestemme hvad de bruger deres tid pÄ. Hvem ved - mÄske kan det endda komme hoved-fi.dk til gode hvis nogle af medlemmerne kommer til at fÄ fingrene i nye produkter som de ellers ikke vil have adgang til for at skrive et review til den nye webside. Det kunne jo sÄ bare blive delt her pÄ siden ogsÄ. Det skaber da synergi. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 12. feb 2014, 12:33

Det ville da vÊre dejligt hvis vi kunne lave et samarbejde, det var ogsÄ derfor jeg skrev til dem, at de bare kunne lave et indlÊg her pÄ siden og se om nogle af vores skribenter ville vÊre med..
TrÄden er opstÄet pÄ min opfordring, sÄ jeg synes da at jeg har Äbnet vore dÞre for en mÄske kommende kollega/konkurrent..

MÄske var det en idé , at bruge genbrugstanken ?
var man lidt mindre kritisk overfor Copy paste, ville man uden de store svÊrdslag have 25-30 reviews klar til siden, det er sÄdan set bare at spÞrge, jeg skal naturligvis ud og hente tilladelser fra forfatterne, det tror jeg dog ikke vil vÊre et problem, det eneste jeg ville have til gengÊld er at der stÄr hvor teksten kommer fra..

Med en lille aftale ville man sÄdan set have dÊkket hovedtelefon delen godt og grundigt og have en kilde til mere i fremtiden, men copy paste er for tyndt ??
I fremtiden ville reviews sÄ kunne deles begge veje med kildeangivelser, sÄ kan jeg se lyset og et formÄl..

Ahmad er da ogsÄ velkommen til at bruge touren til at lÄne produkter til sine reviews, ikke noget problem..

Det jeg tror der irriterede mig lidt er nok tonen det fÞrste indlÊg er skrevet i, hvis man havde haft armene ud til siderne og var klar til at favne folk i stedet for at stÄ med armene over kors og lÊgge ud med at stille krav, tror jeg at jorden ville have vÊret mere klar til at blive sÄet i..
Man skal ogsÄ til at skrive i Wordpress ??? endnu et krav, men det lÊrer jeg da gerne sidelÞbende med min danskundervisning pÄ VUC sÄ jeg kan komme til at arbejde ulÞnnet, , ironi kan vÊre anvendt.

Man kan IKKE stille krav til frivillige, man kan anmode om hjÊlp fra frivillige og sÄ mÄ man tage hvad man kan fÄ og sÄ selv tage den derfra, hvis man mener at stavning og grammatikken er for dÄrlig, mÄ man jo selv lige trÊde til og rette om nÞdvendigt...

Jeg ved godt at sidste Âœdel er lidt grov, men det er sĂ„dan jeg oplever det nĂ„r jeg lĂŠser fĂžrste indlĂŠg og det tror jeg da slet ikke er hensigten, men sĂ„dan er kommunikation, det budskab man sender er ikke altid det der nĂ„r frem, det er det heller ikke altid nĂ„r jeg eller en hvilken som helst anden skriver en tekst, man skal passe voldsomt pĂ„ med at skrive ting i "alvorlige" indlĂŠg som let misforstĂ„s, for bliver de det fĂ„r man hug, det er noget man lĂŠrer over tid..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf ahmad » 12. feb 2014, 13:00

Ostebaronen: Det er jo sÄdan at dem som melder sig i "modgang" er dem som fÄr mest ud af det i "medgang". ForstÄet som, at folk der frivilligt melder sig, til trods for at de ikke bliver tilbudt at beholde udstyr, senere hen fortsat vil vÊre dem man vil foretrÊkke at bruge til vores side. Og nÄr vi sÄ en dag fÄr sponsoreret udstyr/kÞber baseret pÄ reklame indtÊgter, sÄ har vi ogsÄ noget at tilbyde vores testere, som var med fra starten af.

Burning777: Det er lige prÊcis den holdning du er ude i, som vi efterspÞrger. Hvilket ogsÄ er lidt ligesom det jeg skrev til Ostebaronen.

Claus-DK: Vi er meget glade for din venlighed og mulighed for at sĂžge folk til at hjĂŠlpe os. Jeg vil ikke se os som konkurrenter, men kollegaer som kan supplere hinanden.
Det ville ogsÄ vÊre rigtig rart med mulighed for at lÄne produkter til vores egne reviews, men det krÊver fÞrst nogle folk er villige til at skrive dem :)
Jeg vidste ikke tonen i mit fÞrste indlÊg virkede sÄ "hÄrd". Det var meningen det skulle vÊre kort og konkret, men ikke bidskt.
Jeg har bare en god erfaring med at det er smart at vĂŠre konkret, og fortĂŠlle hvad man sĂžger - det gav dog bagslag :O
Jeg vil selvfÞlgelig selv kÞre en korrekturlÊsning pÄ alle artikler, og jeg vil ogsÄ selv kunne skrive det ind i Wordpress, hvis vi fik folk der ikke kunne det. Det fÞrste indslag var i virkeligheden hvad en optimal kandidat var i stand til.

Jeg har slet ikke noget imod at dele artikler med hoved-fi overhovedet, og nÄr artiklerne sÄ stammer herfra, sÄ vil vi selvfÞlgelig referere tilbage hertil med direkte link til artiklen, eller den generelle side (det er som du nu Þnsker det). Det med copy-paste var rettet pÄ hvis der intet samarbejde var, og man sÄ bare lige skrev af. Det er ikke helt optimalt, og det ville ÞdelÊgge vores hjemmesides trovÊrdighed, hvorimod et samarbejde vil fremme begge sider (forhÄbentlig).

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf kvik » 12. feb 2014, 14:44

For min egen del springer det i Ăžjnene, at I har nul interesse i hoved-fi, siden eller emnet, og eneste grund til jeres ‘henvendelse’ er manglende kompetence til eget project. I udgangspunktet kunne det sĂ„ vĂŠre ok, ogsĂ„ fordi Claus har sanktioneret det, men det stĂ„r lidt i modstrid til Ă„nden pĂ„ hoved-fi, i mine Ăžjne, og pĂ„ nuvĂŠrende tidspunkt. Nu har I sĂ„ ikke skabt jeres fĂŠllesskab (site) endnu, sĂ„ det kan selvfĂžlgelig nĂ„ at tage en anden form. NĂ„r siden hoved-fi er en succes, sĂ„ skyldes det generĂžsitet mere end noget andet. Det kommer selvfĂžlgelig ikke kun fra Claus, men som sidens ejer og ophavsmand falder det i sidste ende tilbage pĂ„ ham, om sidens succes fortsĂŠtter, eller ikke. SĂ„dan kommer det ogsĂ„ til at blive for jer, det I skaber, vil uvilkĂ„rligt blive en afspejlning af det I er, jeres grundholdninger. Det bliver interessant at se, hvad I fĂ„r skabt, og held og lykke med projektet.
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf ahmad » 12. feb 2014, 15:31

Ketil B: Hey Ketil, det er ikke fordi at vi ingen interesse har i hoved-fi, tvÊrtimod mener vi det er en interessant side at samarbejde med, og det er ogsÄ derfor at Gustav skrev direkte til Claus pr mail, og spurgte ham til rÄds for hjÊlp. Her var det opfordret at vi selv forsÞgte at finde folk til at hjÊlpe os, uden at det virkede som om at det blev presset ned over hovederne pÄ brugerne, af Claus. Det ville ogsÄ vÊre synd.
Vores site er principielt lige kommet op - dog kun med volapyk (indholdet), og uden et forum pt, sÄ indholdet skal der arbejdes pÄ i weekenden, og forummet pÄ vente lidt endnu - hvilket er fint nok med os :)

Det bedste som vi kunne fÄ lige nu, ville med al sandsynlighed vÊre et samarbejde med sider som Hoved-Fi og sÄ bringe artikler tÊttere pÄ den almene dansker, der mÄske ikke vil have lyst til at have 10 brugere pÄ 10 sites, fordi at han skal spÞrge om forskellige ting en gang i mellem, eller vil lÊse lidt nyheder om diverse elektroniske ting. Jeg skal ikke vÊre blank for at erkende jeg kun kendte HardwareOnline, HWT, Tweak og Laptopworld, hvor jeg ikke er stor fan af sidstenÊvnte.
De nÊvnte sider her, er jo i stor stil sider for entusiaster - og dem elsker vi. Men vi Þnsker at bygge et sted hvor niveauet ikke behÞver vÊre voldsomt hÞjt, fÞr at man kommer til at forstÄ vores artikler. Der vil dog selvfÞlgelig forsÞges at nÄ den samme dybde som pÄ de nÊvnte sider, men mÄske pÄ en mere pÊdagogisk mÄde - som en opsummering der forklarer alt til sidst.

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 12. feb 2014, 18:28

Hvad type artikler er det egentligt du sĂžger ??
Kan du vĂŠre lidt mere specifik ??

En anmeldelse er ikke en artikel i min verden, derfor spĂžrger jeg..

Er det artikler om principperne i en hovedtelefon i vil have ?
Om forskellige typer ??
Fordele og ulemper ved forskellige typer ??

Hvis det er den slags ting er det sÄdan set noget jeg har siddet og arbejdet med de sidste par mÄneder, sÄ er det den slags artikler har jeg flere af dem skrevet og klar med krydslinks, referencer, kilder, the full monty om jeg sÄ mÄ sige...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. feb 2014, 03:23

Jeg fik en idé..
Hvorfor bruger i ikke bare vores tour afdeling ??

Nas jer til en masse grej, send det pÄ tour, skriv at i vil have lov til at bruge reviews pÄ jeres egen side, sÄ fÄr vi alle det bedste fra alle verdener, vi nÞrder kan nÞrde lÞs og fÄr mere grej at nÞrder over, vi fÄr begge fÄr gode reviews og der er et sted hvor i kan sÊlge test udstyret brugt bagefter..

I vil ogsÄ fÄ lidt reklame for jeres side for vi skriver jo naturligvis jeres navn pÄ vores side, sÄ vi linker frem og tilbage imellem os ved de aktuelle produkter, det vil vi ogsÄ begge vinde pÄ..

Vi har en del reviews allerede, jeg er ikke helt klar over reglerne for copyright, men jeg ved at jeg hverken kan eller vil give tilladelse til at der bliver kopieret noget som helst, fÞr i selv har kontaktet forfatteren og spurgt om lov, fÄr i grÞnt lys fra forfatteren, har jeg ingen problemer..

Hvad siger i til sÄdan et samarbejde ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. feb 2014, 03:31

Jeg ved godt det kan virke lidt voldsomt at vi taler om sÄdan noget i fuld offentlighed, men jeg spiller med Äbne kort og er ogsÄ parat til at stoppe helt op hvis mine forslag gÄr imod medlemmernes Þnsker for siden her.
Jeg gÄr og bilder mig ind jeg er bossen, men i sandheden er jeg jo bare en ydmyg tjener for vores medlemmer..

SĂ„ derfor vil jeg gerne, at vi diskuterer tingene offentligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf ahmad » 15. feb 2014, 16:03

Jeg vil starte med at beklage det sene svar - som jeg ogsÄ skrev (privat til Claus) sÄ var det simpelthen fordi jeg skrev et indlÊg, og kom til at opdatere siden i stedet for at sende - ikke sÊrlig smart trÊk!
men jeg har det fint med at skrive i fuld offentlighed, hvis det er sÄdan du foretrÊkker det (du har jo ogsÄ et forhold til dine brugere du ikke skal ÞdelÊgge).
Jeg har faktisk kigget rigtig meget pÄ jeres tour afdeling, men vi skal jo igen have en erfaren Hi-Fi mand til at skrive indlÊggende - selv hvis det var os der skaffede udstyret. Og om artiklerne bliver skrevet her, og vi sÄ kopierer dem ind pÄ vores side eller omvendt, gÞr mig intet. Det er det samme.
Fx. vil jeg forslÄ at man i tilfÊlde af at artiklen stammer herfra, referere tilbage hertil. Og hvis artikel stammer fra vores side, sÄ vil det samme forventes for os.
Vi vil MEGET GERNE selv bidrage med udstyr, og vi har intet imod at dele det med jer her Claus. For som jeg ser det, sÄ er det her entusiasterne hÊnger ud - det er her man fÄr alle de ekstreme forklaringer - hvorimod vi (primÊrt Þnsker) at gÞre det sÄ nemt for vores lÊsere som muligt.

Med hensyn til hvad artikler er, sÄ vil jeg mene at en anmeldelse/review er en artikel, men en artikel ikke nÞdvendigvis er en anmeldelse/review. SidstenÊvnte er nÄr man tester et fysisk produkt selv, hvorimod artikler ikke alle behÞver vÊre baseret pÄ en direkte hands-on test.

SĂ„ et samarbejde hvor vi giver hinanden igen, vil helt klart vĂŠre en fordel for begge sider!
Men med hensyn til copyright pÄ det I i forvejen har, sÄ har jeg intet problem med at ringe lidt rundt og indhente tilladelser (evt ogsÄ skriftlige) bare sÄ alt er i orden. Men sÄdanne oplysninger skal nok behandles lidt fortroligt - det er ikke alle der vil have tlf nr og navn pÄ nettet frit tilgÊngeligt :)

Jeg beklager endnu en gang det sene svar!

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 16. feb 2014, 00:15

Jeg tror slet ikke det er os du er ude efter..

Som jeg lĂŠser dine indlĂŠg er vores reviews for "svĂŠre" og dermed ikke gode nok..

Er det du mangler ikke bare en fyr der er god til dansk og kan skrive lidt om tingene ??
AltsÄ skrive lidt om kassen.
hvordan der er at pakke op
hvodan det ser ud og fĂžles
hvor dejligt det spiller
og sÄ give det 5 ud af 7 bananer

SĂ„dan lidt firkantet sat op..

Hvad vil du med hifimÊnd og eksperter nÄr du vil have simple tekster ???
Du vil have en professor til at undervise i 2. klasse, hvorfor ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Coach-Z » 16. feb 2014, 00:26

Jeg tror nu godt jeg forstÄr Ahmad... det skal vÊre som at lÊse et hifiklubben blad pÄ en vis mÄde... de er ogsÄ gode til at beskrive tingene pÄ en sÄdan mÄde at den almindelige dansker kan fÞlge med...

Lidt ala den mÄde de her beskriver en Denon AH-7100

DENON AH-D7100 – DEN ULTIMATIVE HOVEDTELEFON
AH-D7100 er Denons definitive topmodel – en kompromislĂžs high-end lukket hovedtelefon med finish, teknologi og lydkvalitet pĂ„ enestĂ„ende niveau. Ægte trĂŠ og ultrarent kobber er med til at give dig en uforglemmelig, autentisk totaloplevelse.

Der er kÊlet for hver en detalje pÄ Denons flagskib. HovedbÞjlen er blÞdt polstret, Þrestykkerne er udfÞrt i Êgte trÊ, og hver eneste detalje er tunet til maksimal ydelse, helt ned til kabelfÞringen, som er i ultrarent kobber og i Þvrigt medfÞlger i to udgaver, til henholdsvis musiknydelse ved anlÊgget og bÊrbar musik.

KompromislĂžs i alle detaljer
De overdĂ„dige Ăžrestykker pĂ„ AH-D7100 er udfĂžrt i ĂŠgte afrikansk mahogni – et eksklusivt materialevalg, som kombinerer fremragende akustiske egenskaber med look og finish i Rolls Royce-klassen. Mere lĂŠkkert kan.....


MĂ„ske lidt mere ĂŠrligt da vi jo trods alt ikke er sĂŠlgere, men vel i bund og grund samme ide.
Coach-Z

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: NĂŠstved

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf ahmad » 16. feb 2014, 00:36

Claus, jeg tror du har misforstÄet mig. Det mÄ godt vÊre skrevet som en hoved-fi anmeldelse gÞres i dag - og evt i et brugervenligt sprog for almindelige dÞdelige (det er noget jeg kan rette pÄ HVIS det var nÞdvendigt. Men der skal mÄske bare komme en form for opsummering der forklarer fx. Hvorfor impendans/bas og andet pÄ lige prÊcis denne model er bedre end (indsÊt prisgruppe/typer/hvad end) og hvilket segment der bedst drager nytte heraf. Lige prÊcis som Coach-Z skriver. Han har forstÄet essensen i mit budskab helt rigtigt.

Mvh
Ahmad
ahmad

 
IndlĂŠg: 7
Tilmeldt: 10. feb 2014, 17:27

Re: SĂžger: Folk med stor viden om Hi-Fi til at skrive artikl

IndlĂŠgaf Claus-DK » 16. feb 2014, 01:00

Ja en review som i Ekstra bladet.
Lige prĂŠcis hvad jeg mener..

Men nok om det, held og lykke med jeres projekt.. thumbs

Kontakt mig nÄr i er oppe og kÞre, hvis i Þnsker vi skal lave nogle fÊlles ting..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Google [Bot] og 3 gĂŠster