Arcam FMJ D33 DAC review



Arcam FMJ D33 DAC review

Indlægaf Larry » 25. mar 2012, 22:00

Så der var lagt et review ud på den nye "Super" DAC fra Arcam, den får 4 stjerner og kritikken går på den er lige lovlig laid back. 2000 £ er mange penge for en DAC, så man skal nok prøve den godt af i sit system før et evt. køb. Den lille Arcam rDAC (300£) får stadig flot omtale, selv om den ikke er helt ny. Senest i april numret af Hi-Fi Choice får den 4,5 ud af 5 i sound og 5 ud af 5 i value. Oversat siger de den kødfuld og musikalsk :mrgreen: . Har ikke selv testet den men, en af mine venner har hørt den flere gange. Beskriver den som en anelse mørk i lyden, men lyder flot. Så den vil stadig være på min top 5 i 2500kr. lejet.
Jeg er også frem til den lille cool headamp rPAC kommer ud, den var populær på CES messen
arcam_fmjd33.jpg
arcam_fmjd33.jpg (19.33 KiB) Vist 1225 gange



Plusser : Impressive scale; produces a deep, broad and expansive soundstage; weighty bass

Minus : No display; cheap-feeling remote; laid back delivery won’t appeal to everyone

If openness, scale and depth are what you crave, then the Arcam delivers. Spin Lana Del Ray’s Video Games and the depth and layering given to the track is breathtaking.

The D33’s laid-back nature suits the pace of Massive Attack’s Mezzanine and the moody, broody vocal, too.

Arcam also includes two types of filter settings. One seemed to afflict the sound with a hint of brightness, while the other encourages a more fluid, subtler tone.

Those looking for the punchiest and zippiest of presentations probably won’t warm to the Arcam quite as much; notes could be delivered more urgently and leading edges aren’t the sharpest.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Tilbage til 2012

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst