Småtingsafdelingen



Småtingsafdelingen

Indlægaf Mortenhoe » 31. jan 2016, 22:10

Jeg har lavet hovedtelefon holdere med høj WAF! På rigtig håndværker maner, med ting jeg allerede havde i garagen. Krympeflex, gevindstang, boremaskine, bor og skruer.

Jeg håber i kan se pointen. Det er trodsalt mørkt.

Billede
Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Småtingsafdelingen

Indlægaf Mortenhoe » 31. jan 2016, 22:34

Jeg har haft problemer med min Samsung Galaxy S4 som kilde. Der var ofte dårlig forbindelse når jeg brugte hovedtelefoner med 3 pol jack stik. Det løste jeg ved at lave en 4 pol han til 3 pol hun omformer.

Pinout på en Samsung Galaxy, er som følger, hvis vi kalder spidsen 1: 1 venstre, 2 højre, 3 stel og 4 mikrofon. Jeg fik den selvfølgelig lavet forkert i første forsøg, da jeg troede den 4. del af stikket("bunden") var GND som på 3 pol stikkene. Det er lidt et åndsvagt træk fra Samsung's side, da hvis man bruger kabler med skærm, i de fleste stik ikke får mulighed for at skærme selve stikket.

Resultatet:
Billede
Billede

Jeg afsluttede med krympeflex, som jeg så varmede op og bukkede. Så forbliver den bukket når krympeflexen køler.
Ingen løse forbindelser siden! Jeg har lavet et tilsvarende med 4 pol han til 3 pol han, til min FiiO E11.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Moe´s DIY Corner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron