SMSL SA-36A Pro



SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Mortenhoe » 11. feb 2016, 22:24

Jeg vælger lige at trække BLOG kortet, og skrive om min nye mini højtaler forstærker. Da der er umiddelbart ikke rigtig er noget på dansk om de her små giant killers. Så jeg vil gerne oplyse folket om små low budget digital forstærkere. Jeg har selv et par Sony højtalere fra genbrug, med kevlar membran højtalere i. De er nemme at drive, og lyder fantastisk. Dem gav jeg 125kr for. En lille digital forstærker ligger i 3-400kr og en 12VDC 5A psu, koster 150kr i Harald Nyborg(Det er oprindeligt en LED strømforsyning). Det er et fornuftigt anlæg til 675kr.

Jeg havde en Lepai LP-2020A+ forstærker før. Den er ret kendt rundt omkring på nettet, fordi de er så energibesparende til f.eks. batteridrift, og skide billige i indkøb. Der sidder en Tripath TA2020 digital forstærker chip i. Den lå i omegnen af 300kr da jeg købte den. De spiller, trods deres størrelse, utroligt kraftfuldt. Især med en bedre strømforsyning. Meget balanceret og detaljeret lyd, med distancering man kun finder i grej, i de højere prislag.

Men så læste jeg om Texas Instruments nye chip, TPA3118. Det "kendte" kina/ebay mærke SMSL, skulle efter sigende have lavet en rigtig god forstærker med denne chip, og vi snakker også igen til billige penge; ~400kr. Så sådan en blev bestilt. SMSL har valgt at droppe bass/treble kredsløbet, hvilket også var ret udskældt for at ødelægge lyden i Lepai forstærkeren.

Den kom ret hurtigt fra england, så ingen told. Jeg fik den sat til, og hold da op. Den spiller væsentligt bedre end den outdatede Tripath chip. Jeg blev MEGET overrasket over at allerede med drejeknappen skruet 20% spillede den højt! (Men de kevlar membraner ER altså også nemme at drive). Ved 50% volume spiller de hele stuen/køkken alrummet op til fornuftigt niveau. Bassen er væsentligt mere kontrolleret og tilstedeværende på den nye TI chip. Mids og highs er fantastisk detaljerede på grej til den her pris. Jeg er SUPER tilfreds med mine opgradering.

Billeder er lånt i en tråd på Lencoheaven, da her ikke er så lyst. Min er komplet magen til, og hosten er Imgur, så de skulle gerne blive liggende.

Billede
Den fylder nærmest grinagtigt lidt. Harald Nyborg Power brick'en fylder jo næsten det samme.

Billede
Indmaden ser også væsentlig bedre ud, end Lepai forstærkerne, som ofte har lidt tvivlsomme komponenter

EDIT:
Billede
Senest rettet af Mortenhoe 11. feb 2016, 22:56, rettet i alt 1 gang.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Walbum4262 » 11. feb 2016, 22:54

Jeg bruger sådan en lepai i min ølboomster
Billede
Billede
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Mortenhoe » 11. feb 2016, 22:56

Den er lækker :D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Decadence » 12. feb 2016, 13:10

Jeg kunne altså godt finde på at nuppe storebroderen sa 50 hjem!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2016, 15:23

Mortenhoe skrev:Ved 50% volume spiller de hele stuen/køkken alrummet op til fornuftigt niveau. Bassen er væsentligt mere kontrolleret og tilstedeværende på den nye TI chip. Mids og highs er fantastisk detaljerede på grej til den her pris. Jeg er SUPER tilfreds med mine opgradering.


Sådan et køkken har jeg også haft..
Billede rulle6 rulle6

Spændende emne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Mortenhoe » 12. feb 2016, 19:26

Jeg ved ikke hvordan SA-50 lyder. Det er en lidt ældre TDA7492 STMicroelectronics chip. Den jeg har er med den nyere Texas Instruments TPA3118 chip. Hvis det er fordi du vil mere power er TPA3116 rated højere og sådan en sidder der i SMSL SA-60
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Tweaker » 12. feb 2016, 23:23

Den ser fin ud. En på Amazon sagde noget om at det var en god ide at bruge en 24V forsyning. Hvor kan den købes i England?

Har også luret lidt på deres amp/dacs, der også skulle være rigtigt udmærkede.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Decadence » 12. feb 2016, 23:45

Det var jeg ikke klar over, desværre koster 60'eren bare så meget at man ligeså godt kunne lede efter en mere konventionel forstærker.

Måske 36A'eren bare skulle prøves? En Chromecast i røven af den og man har en flerrumsløsning :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Henrik_sdk » 12. feb 2016, 23:49

SMSL M8 1musik

150$ på Massdrop
Billede
Senest rettet af Henrik_sdk 13. feb 2016, 00:38, rettet i alt 1 gang.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Niels » 13. feb 2016, 00:14

Decadence skrev:Det var jeg ikke klar over, desværre koster 60'eren bare så meget at man ligeså godt kunne lede efter en mere konventionel forstærker.

.....

Og hvad ville man så få ud af det? Jeg troede lovprisningerne var absolutte. Hvorfor er en konventionel forstærker at foretrække frem for ovennævnte. Jeg er lidt uforstående, men det kan andre sikkert råde bod på. rullw3
Niels

 

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Decadence » 13. feb 2016, 00:51

Flere indgange ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Niels » 13. feb 2016, 01:01

Decadence skrev:Flere indgange .......


Godt bud.
Der må vel være flere fordele, når man tager den massive prisforskel i betragtning
Niels

 

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Mortenhoe » 13. feb 2016, 03:50

Tweaker. Jeg købte min her: http://www.ebay.co.uk/itm/SMSL-SA36A-Pr ... 1903180624

Der fulgte egentlig en rigtig fornuftig 3.8A 12VDC power brick med. Jeg havde bare allerede en på 5A. Jeg har læst på Lencoheaven og flere andre steder at man ikke anbefaler over 19VDC psu'er (Ligesom dem til bærbare) pga. varmeudvikling.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2016, 14:33

Niels skrev:
Decadence skrev:Det var jeg ikke klar over, desværre koster 60'eren bare så meget at man ligeså godt kunne lede efter en mere konventionel forstærker.

.....

Og hvad ville man så få ud af det? Jeg troede lovprisningerne var absolutte. Hvorfor er en konventionel forstærker at foretrække frem for ovennævnte. Jeg er lidt uforstående, men det kan andre sikkert råde bod på. rullw3



Mit bud ville være at det er en langt billigere teknologi end analog, problemet kommer når vi skal op på de høje effekter så er det digitale ikke effektivt nok og kræver flere transistorer pr/cm2, moore´s lov fortæller os ret præcist hvornår det vil være billigere med en digital forstærker..

Fordelene er flere ved digital forstærkning, men det vigtigste og grunden til at det vil være fremtiden er at det er mere energieffektivt end de konventionelle principper, hvor hurtigt det vil gå er svært at vide..

Jeg har kun lagt øre til den der hedder X2 fra Aune og den var ret imponerende og det var 4 år siden, der er sikkert kommet meget nyt til siden..
Synes også det er dejligt man ikke skal have en 10 kilos klump stående i stuen, sådan en lille diskret digital forstærker er lidt mere konevenlig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2016, 14:39

Men jeg tænker også lidt når det nu er no no at skrue op og ned digitalt på sin PC (ikke at det bekymrer mig), hvorfor er det så fint at gøre det samme med et potentiometer ??

Eller der det bare fordi jeg slet ikke fatter en brik af hvordan tingene faktisk virker ??

Det er nok det sidste, er jeg lidt bange for, er der en der vil forklare det for mig ?
Altså sådan på sømandsprog ikke en hulens masse links jeg skal bruge 25 timer på at læse, jeg har google..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Mortenhoe » 13. feb 2016, 14:40

Min Onkyo vejer 24kg :lol: skufferne i tv møblet bliver pænt varme, selv ved lav volumen.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2016, 14:43

Tror min Yamaha vejer 16..
Problemet kommer når jeg gerne vil have mine ting op og hænge, de hylder jeg skal have den under 20 kilos forstærker stående på skal mindst og vi taler som absolut minimum kunne bære mig min kone og knægten og er der plads også køteren, det er sådan en ting jeg har med hylder...
Jeg smider gladeligt 100 kg bøger på en hylde jeg ikke ville sætte min forstærker på....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Niels » 13. feb 2016, 14:56

Claus-DK skrev:..... Mit bud ville være at det er en langt billigere teknologi end analog, problemet kommer når vi skal op på de høje effekter så er det digitale ikke effektivt nok og kræver flere transistorer pr/cm2, moore´s lov fortæller os ret præcist hvornår det vil være billigere med en digital forstærker..

..
Jeg tror faktisk du er inde på noget af det rigtige. Det er nok kun min kærlighed til Sonus Faber-kasser, der gør det nødvendigt med en "stor" og "dyr" Lyngdorf i stuen. :roll:
Niels

 

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2016, 14:58

Blind høne kan også træde i en lort...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SMSL SA-36A Pro

Indlægaf davidsh » 14. feb 2016, 02:49

Volumenkontrollen i Windows er fin til at skrue ned med hvis du bruger en DAC (intern eller ekstern) der er 24 bit kompatibel.
Det vil også være bedre end de fleste forstærkere med digital volumenkontrol


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark


Tilbage til Moe´s DIY Corner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron