Helt nyt tema



Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 24. mar 2023, 23:31

Jeg har arbejdet noget tid med et helt friskt look pĂĄ shoppen.

Det theme jeg har nu er for at sige det pænt lidt noget skrammel for mig, der er kommet en masse nye funktioner til når man handler på nettet og de er ikke bare lige sådan at få sat ind i et oldnordisk theme som mit nuværende.
Samtidigt er der ingen support pĂĄ det, det var et semi skam, men det er en lang historie, sĂĄ det meste er bare en modificering af det helt gamle theme.

Det gamle theme giver mig en lang række udfordringer, det værste er at det kører ret langsomt, jeg har brug for hjælp hver gang jeg vil ændre noget, fordi der ingen support er på det theme fra Shopify, de kan og vil ikke hjælpe med noget de ikke selv har lavet, hvilket jo er OK og forståeligt.

Jeg elsker mine bannere og det slideshow jeg har øverst i det nuværende theme, men jeg burde kunne få dem ind i det nye som kategoribilleder, det har jeg prøvet, men af en eller anden grund bliver opløsningen ikke optimal, men det kan ret sikkert fikses med lidt hjælp fra skaberne af det nye, som jeg arbejder på.

Jeg har valgt det theme, det hedder "Stockholm", fordi jeg synes det ser knaldgodt ud og i indstillingerne til der er der langt langt flere muligheder end i det gamle, hvor jeg skal ind i koderne for at lave ting om og jeg er ikke sådan rigtig stærk til sådan noget, men det nye er meget mere brugervenligt og til at finde ud af.

Der er nogle elementer jeg ikke helt kan finde ud af hvordan virker, F.eks kan jeg kun få en blok med tekniske specifikationer til alle produkter, men jeg er ret sikker på at når og hvis jeg skifter vil de bliver individuelle og kunne være forskellig fra vare til vare. Det skal jeg lige have undersøgt.

Jeg vil så gerne have noget input på hvad i synes om det, mange øjne ser mere end 2 og i plejer at være så søde og hjælpsomme med sådan noget thumbs

Mit nye theme kan man komme til via dette link https://l0ovdhz1w3nzggs8-3249445.shopifypreview.com
Så har i tid og lyst, så tag en kig og smid lidt feedback og forslag til hvad der kan gøres bedre..

PĂĄ forhĂĄnd tak.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf kvik » 25. mar 2023, 16:27

Er ikke vild med, at tingene ryger direkte i kurven, når man trykker på billedet, er vant til at blive ledet videre til produktinfo og 'Køb' knap.

Er heller ikke vild med, at kategorierne klumper sig sammen i hjørnet øverst, foretrækker bjælke-versionen i det gamle theme.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 25. mar 2023, 17:21

Hvis man vil til selve produktsiden, skal man klikke pĂĄ teksten, sĂĄ kommer du til det vante med put i kurv knappen.

Det med kategorierne i klumpen, vænner man sig til.

Jeg ved godt det er et meget anderledes theme end man ser alle andre steder, men det er en del af formĂĄlet, man skal helst huske en side, hvis den ligner alle de andre tror jeg siden bliver glemt hurtigere..

Det er også et meget mere mobilvenligt theme, næsten 70 % køber via mobilen i dag og der er det gamle lidt håbløst..

Du har stort set ogsĂĄ ramt de ting jeg selv er lidt ked af ved det nye...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 25. mar 2023, 17:32

Jeg har ogsĂĄ leget lidt med dette theme..
https://ozghdnc6uyzcqn59-3249445.shopifypreview.com
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf kvik » 25. mar 2023, 18:18

(Til første theme)

Prøvede nu på mobilen, der ligger kategorierne i en drop-down menu, fungerer fint.
Logo'et er lidt for smĂĄt, og med 'skygger' omkring bogstaverne, kan det ikke stĂĄ lidt mere skarpt?
4 linier med basal info (fri fragt etc) fylder næsten en hel side på mobilen, måske enkelt linieafstand er nok?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Mataugust » 25. mar 2023, 20:17

Dynamikken i billederne på forsiden kan være helt fin, menupunkterne i hjørnet er, som du siger en smagssag, men man behøver dem stort set ikke.
Men hele min logik siger mig, at billede og tekst skal føre til samme sted. Så jeg er ikke vild med at klik på billedet fører til indkøbskurv. Jeg havde ikke gennemskuet det før jeg læste dit svar, så det er der sikkert mange andre, der også kan have problemer med.

Men når jeg nu ved hvordan den virker, så løber jeg ikke skrigende væk fra siden.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 26. mar 2023, 11:38

Jeg har arbejdet lidt mere pĂĄ det andet theme, jeg tror det bliver det.
Meget mere roligt og ikke så meget unødvendigt lir..
nemt at navigere i og menu bjælken er tilbage.

https://fqhulx37n7gldwbr-3249445.shopifypreview.com

Ikke alt er oversat, der er nogle ting der først kommer med når jeg går online med det
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf mage » 26. mar 2023, 15:38

Claus-DK skrev:Jeg har arbejdet lidt mere pĂĄ det andet theme, jeg tror det bliver det.
Meget mere roligt og ikke så meget unødvendigt lir..
nemt at navigere i og menu bjælken er tilbage.

https://o41iflykl3gtstg4-3249445.shopifypreview.com

Ikke alt er oversat, der er nogle ting der først kommer med når jeg går online med det
Dødt link ser det ud til….

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 26. mar 2023, 19:11

SĂĄ skulle det virke
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf telum » 27. mar 2023, 10:03

Det ser godt ud - det eneste jeg falder over er hoved-grej bjælken i toppen der dels har hvid baggrund og dels ser lidt lille ud
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 27. mar 2023, 17:59

Ja jeg ved det godt, men der skulle være en baggrundsløs fil på vej..
Størrelsen irritere også mig en del, men det er det nye sort, stort set alle ny themes har det lillebitte logo, jeg tror det er fordi de fleste bruger mobiler når de køber ind og der er det kun ikke stort, men det er noget jeg vil have ændret og det kan man godt, men det koster lidt og jeg vil vente til jeg har alt det andet på plads..

Grunden til at det ikke virkede i går var at jeg på en eller anden måde lykkedes med at få fjernet sprogpakken og den eneste måde jeg kunne få den tilbage var at starte helt forfra, det var så lige 5 timer i skraldespanden, man bliver bare så træt når sådan noget ser, supporten havde heller aldrig oplevet det før, så jeg må jo være noget ganske særligt..

Jeg gik eller live med det i går, men det så bare underligt ud med sorte bokse over det hele og andre trælse ting, inden jeg går live næste gang, bliver der lavet en backup, for det kan være der det hele går i ged, da jeg ikke har en dansk sprogpakke på det gamle theme.. Jeg ved det ikke men hellere livrem og seler..

I dag har jeg så brugt mobilen til at se hvordan det ser ud og ændret lidt, så mærkerne er med swipe og kategorierne ikke, før var det omvendt, men det ser man jo ikke på PCen...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 28. mar 2023, 21:58

Jeg har prøvet at arbejde lidt mere med det første theme, jeg kan bare bedre lide det og det har nogle flere muligheder indbygget end det andet, det her er top off the line, man kan lave så mange spændende ting.
Der er også en super support til det, da det ikke er et shopify theme, shopify er desværre blevet lidt et lotteri i deres support, nogle gange får man en der ved noget og andre gange føler man lidt man får en person til at google for en, her får man kompetente svar på det man gerne vil vide, uden konstant at blive mindet om at "de er der for dig", det sidste er nu meget rart, men 3-8 gange i en chat føles lidt påtaget...

Jeg fandt f.eks. ud af at jeg kunne få "bjælken" tilbage, tilbehøret vil blive delt op så der kommer menupunkter til propper, puder og kabler m.m. så der bliver 2 hele linjer, men det er noget som også vil påvirke den nuværende shop og derfor må det lige vente lidt.

Jeg har flyttet "kontakt" op i topbjælken og fjernet kviklinks i bunden, det ser mere rent ud sådan, synes jeg

har tilføjet en kollektion mellem puder og propper og sat de to til 4 produkter i stedet for 8, jeg synes det måske var lige voldsomt nok med 8 af hver, de ligner jo hinanden ret meget..

Jeg har også mulighed for at lave specielle produktsider for hvert enkelt produkt, f.eks vise standere under dyre hovedtelefoner og DAC/Amp under de lidt mindre dyre, man kan sætte resin kunst under propperne til air pod pro (det er der hvor de fleste kvinder køber og de er nok mere til mælkebøtter i klare kugler end mænd)..
Alt sammen i det hellige sælg sælg sælg´s navn..

I det mindste overvåger jeg ikke kunderne og lokker dem via deres facebook opslag og hvad der ellers foregår på de store portaler, hvis folk vidste hvad deres data rent faktisk bliver brugt til, ville færre være lidt mere nøjsomme med at sige "ja tak" når de installere en app. Jeg har nogle af mulighederne, men jeg kan squtte lide det, et er at jeg selv prøver at foreslå nogle vare for at sælge lidt mere, det er noget helt andet når man udnytter viden om hvilke sider folk besøger og tilrettelægger sin salgsstrategi udfra f.eks hvilke gruppe på facebook de er medlemmer af...
Det er langt langt forbi Orwell´s 1984, det er bare ikke lande men virksomheder der har endnu flere midler end de fleste lande...
Scary shit..

Jeg vil enormt gerne have kritik, forslag og mĂĄske endda ros, men helst kritik, det er det man vokser af og bliver presset til at forbedre sig af..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Mataugust » 29. mar 2023, 10:56

Du skal nok linke igen, der er ikke nogen af dine links, der giver resultat.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Claus-DK » 29. mar 2023, 15:07

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helt nyt tema

Indlægaf Mataugust » 30. mar 2023, 01:39

Designet et meget bedre nu, men jeg bliver aldrig fan af at klik på billedet fører til indkøbskurven. Det kunne godt koble mig helt fra.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Hoved-grej

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron