Kobber problemer



Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 09:21

Jeg fandt en gammel spraydåse med kobber og tænkte, det ville være flot..
Så det prøvede jeg da lige, men der var et lille hår på den ene og en bar plet på den anden, jeg sleb dem og gav et nyt lag, igen et lille hår..
OK på med en hat, rense plader på den igen, fire plader nu, for måske er lakken dum..
Dåsen i varmt vand op på 40 grader og ryste ryste, på den igen.
Hår på alle sammen ??
Det var helt sort, jeg er ved at skifte til grå og har aldrig haft sort hår, min hund har sorte hår men de er meget længere og ingen af de bæster kommer i mit sprøjetrum og kabinen derinde er altid lukket..

Kan spray blive for gammel ?? jeg tjekkede bunden og dåsen var fra 2004 :shock:

Så jeg har konkluderet at spraydåser med maling rent faktisk kan blive for gamle rulle4

Som det kan ses på billedet er det en skideflot farve, men man kan også se at det er bare ikke så pænt som det skal være.
En smuk detalje er logoet, det er printet med noget der IKKE bliver opløst når jeg fjerne det sorte, først tænkte jeg ØV, nu skal jeg til at slibe det væk, men jeg tænkte at de blå jo så fine ud med loget, så det ville kobber også blive..
Vedhæftede filer
kobberlort.jpg
kobberlort.jpg (141.06 KiB) Vist 4454 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 11:59

Og som bonus opløste kobberlakken logoet da det skulle vaskes af....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf CHIbsen » 4. jan 2019, 12:03

Det er en rigtig flot farve thumbs
-den kunne være et fint afsæt for mange gode ideer.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 12:22

Ja, jeg er helt vild med den.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf kvik » 4. jan 2019, 12:25

Og et afsæt for mange spændende diskusioner om lyden af kobber vs sølv vs guld vs unobtanium som endeplader :-)

Fungerer pladerne som forsegling af kammeret, eller er det lukket nedenunder og pladen ligger bare som indlæg?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 12:37

Her er et foto uden plader, der ligger en skumring ovenpå driveren.
S4 har et tyndt lag skum limet til selve pladen. Og en terning skum sat på driverne.
Lige et billede af MCMdk´s S4R, samles om 23 timer, det skal lige hærde igennem..
Vedhæftede filer
olloudenplade.jpg
olloudenplade.jpg (143.54 KiB) Vist 4428 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 12:38

Jeg vil i øvrigt mene at blå lyder bedst, præcis som alle de forskellige læsedrikke der er blå, jeg elsker dem alle..
Det er en sær idé, men ser jeg en blå sodavand eller juice eller energidrik eller eller køber jeg den straks..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf kvik » 4. jan 2019, 12:43

Så i det mindste teoretisk skulle skum og endeplade kunne påvirke lydsignaturen? Har ikke rigtigt leget med modding, så har ikke en fornemmelse af, hvor lyden påvirkes (foran/bagved driveren).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Kobber problemer

Indlægaf CHIbsen » 4. jan 2019, 12:52

kvik skrev:Så i det mindste teoretisk skulle skum og endeplade kunne påvirke lydsignaturen? Har ikke rigtigt leget med modding, så har ikke en fornemmelse af, hvor lyden påvirkes (foran/bagved driveren).


Grado mener vist at egenfrekvensen af deres kopper spiller ind i lyden. Men nu er Ollo huset så sammensat af flere materialer, der hver især bidrager til egenfrekvensen af det koblede system. Så ja, hvis du ændrer materialet kunne du potentielt ændrer lyden. Men jeg tror det er meget begrænset. Er det ikke noget med at egenfrekvensen er en funktion af kvadratroden af masse over fjerderkonstant.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 12:52

Jeg har ikke lige rodet med dem på den måde, men skummet er jeg sikker på har en effekt, når der ikke er fri udblæsning er det vigtigt at få dæmpet koppen, for ellers slår lyden tilbage og rammer driveren bagfra..
Samtidigt er det en plan glat flade, sådan en er god til at kaste noget tilbage.

I S4 har skummet på pladen nok ikke den store effekt, det er noget tyndt noget. Men den terning der sidder på selve driveren kan jeg ikke lige gennemskue, sådan et skud fra hoften ville være at den hjælper med at holde membranen lidt mere rolig, så der er mindre uro i lyden, jeg ved den ikke sidder der for sjov..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2019, 22:12

Sølv gik OK, den er ikke færdig, skal slibes lidt og have en tur eller tre mere..
Farven kan dog godt vurderes..
Vedhæftede filer
sollo.jpg
sollo.jpg (148.48 KiB) Vist 4390 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kobber problemer

Indlægaf Mortenhoe » 5. jan 2019, 23:38

Jeg synes sølv er rigtig pænt :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Custom produkter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron