IKKO OH10



IKKO OH10

Indlægaf Claus-DK » 7. jun 2019, 23:13

For et lille ½t år siden kom IKKO med deres OH1 og jeg blev plask forelsket fra første gang jeg lyttede til dem..

Nu er der sĂĄ kommet en storebror til dem OH10
Billeder siger mere end ord og film siger mere end billeder.


Den jeg har nasset mig til er en mishandet og ridset produktionsmodel, en slags prototype, sĂĄ den er ikke helt perfekt i dens finish, men for fanden hvor er den bare smuk.

I forhold til OH1 har de en anden dynamisk driver og det balancerede amatur er blevet forbedret, huset er denne gang i kobber, udenpå belagt med Titanium af en slag for at gøre dem mere modstandsdygtige mod skrammer og indvendigt,ja man tror det er løgn men coated med Platin, fordi det har nogle helt unikke soniske egenskaber, lige som kobber også har en anden resonans end aluminium som OH1 er lavet i..
Kablet har en højere sølvandel også.

Jeg har ventet længe på dem her, jeg blev allerede vist en video af dem, ugen før jeg fik IKKO OH1 hjem, samme slags video som den jeg viser ovenover, sådan en teaser..

Jeg tænkte jo, da jeg blev fortalt at de skulle være sort NNNNNEEEEEEEJJJJJ for jeg er helt vild med den blå farve og kan godt lide der er lidt kulør på verden, lige indtil han viste mig den video hvor man kan fornemme den flotte og spejlblanke finish de har, så tænkte jeg at det var sq nok det verden har ventet på efter snart 20 år med Ipod Hvid med hvid og så lidt mere hvidt, samtidigt med at meget hifi er kedelig matsort, det her er bare så meget anderledes og smukt. rulle2

Jeg har naturligvis lyttet til dem, jeg sprang i bilen og kørte ind til "min" Swipbox 2 minutter efter jeg fik en SMS om at nu var de klar til at blive afhentet, jeg havde så travlt at jeg helt glemte at få tips med til dem og blev undervejs nervøs for om, jeg skulle vente de 17 minutter det tager at køre hjem + den tid det ville tage at komme ind finde tips og få dem på, en frygtelig tanke og jeg var lige ved at vende vognen..

Heldigvis var der er par tips med, nogle blanke underlige små lorte tips, troede jeg, de så ALT for små ud, men de var fede helt ude i spidsen så der var en fin forsegling, så ind i kraniet med dem og alle de ting jeg havde talt med Watson om kunne gøres bedre i OH1 var der, lidt dybere bas og mere luft i toppen, det er bare så sprødt..
Men der er mere end bare mere diskant og bedre bas, der er på en eller anden måde mere tyggemodstand, ligesom pasta der er blevet kogt perfekt, tror nok det hedder textur, hvis vi skal bruge et smart ord, som toastbrød der har fået det helt perfekte antal sekunder, de forsvinder bare i musikken..

Da jeg kom hjem smed jeg naturligvis andre tips på, dem i min egen størrelse og oplevede for første gang noget meget underligt, det lød bare ikke rigtigt mere.. musik10 musik10
Jeg prøvede at klippe dem lidt til, vende dem, skifte størrelse men magien var på en eller anden måde bare mindre, de var stadigvæk fremragende og lød skide godt, men der manglede bare noget..
Jeg har brugt skumpropper siden jeg var en lille earbud, jeg har brugt mange skumpropper, jeg har prøvet så mange forskellige typer af skumpropper at det nærmest var en besættelse for mig og min konklusion var altid de lyder ens, men der er forskel på komforten og hvor længe de holder,hvor meget voks de suger til sig, alle mulige forskelle som jeg har fundet ud af de sidste 10-12 år, men med een konstant, lyden..

Min første besked til Watson var "I really like those tips" og fik at vide det er en model de selv har udviklet, da de ikke har været tilfredse med dem man kan købe, jeg har simpelthen smittet den stakkel unge mand med min besættelse af skumpropper og IKKO er så store og professionelle at de har ressourcerne til rent faktisk at gøre andet end bare at prøve 100 forskellige, de laver dem da bare selv...

De er blanke og flotte i overfladen og ligner noget billigt skrammel, som ikke er rart i øret,holder kort tid og isolerer skidt, men jeg har taget så meget fejl, de er simpelthen de bedste skumpropper i verden og jeg er ikke engang sikker på at det er skum ruller1 ruller1 de er lidt mere faste i kødet og sidder bare så lækkert i øret, samtidigt med at de lyder anderledes end alle de andre af den "type".

Jeg har naturligvis planer om at jeg skal have de skumpropper i biksen, for dem bør alle simpelthen eje mindst 10 sæt af, jeg er romersk katolsk med hvad de koster, måske er det kun mig selv der vil bruge dem og vil give den pris de nu en gang får, jeg ved ikke hvad de kommer til at koste, kun at jeg bare skal have sådan nogle, det er lidt skørt, her sidder jeg som en af de første udenfor IKKO og lytter til en spritny inear, der ligner en million og fabler løs om skide skumpropper, men jeg er i en form for chock tilstand lige nu, det er hele spektret af musikken der er forbedret bassen mellemtone og drysset på toppen og jeg forstår slet ikke hvad der foregår musik14

Jeg har ikke nogen flot retailbox at vise jer for jeg fik dem bare pakket ind i bobleplast i en kedelig brun kasse,jeg kunne ikke holde ud at vente en uge på den rigtige kasse, så sagde bare ja til at få det testpar jeg sidder med i hovedet lige nu, så jeg ved ikke hvad der er af tilbehør til dem, når den færdige version kommer, de ville lige have mit feedback på den og hører om der var noget jeg synes burde justeres, af en eller anden grund bliver jeg brugt som salgsargument i Kina ruller1 ruller1 Jeg har sagt at de bare skal give den gas og gerne må bruge mit navn i deres reklamer, jeg synes jo bare det er sjovt..

Men tilbage til de tips, fik jeg nævnt at de er hamrende gode og gør lyden bedre, samtidigt med at de isolerer helt vildt effektivt ??
Jeg er så meget oppe og kører over de tips..

Jeg ved at de kommer til at koste 220 € i EU, de vil naturligvis være lidt billigere her på forummet thumbs thumbs
Det kan jeg godt tillade mig, men de kommer til at koste 220ish i butikken det gør de fordi at hverken jeg eller IKKO har interesse i at de forskellige forhandlere begynder et ræs mod laveste pris og ødelægger mulighederne for at bruge en masse gryn på udvikling af nye modeller og jeg som forhandler kan yde den bedste service, så jeg er lidt låst med mine priser i butikken og det har jeg det fint med.

Så rundt regnet 500 kroner højere pris end OH1 og de er bare hver en ekstra øre værd..

HvornĂĄr jeg har dem hjemme til salg, er jeg lidt usikker pĂĄ, men meget snart..

jeg skal nok skrive om lyden mere fyldigt, men chokket over tipsne er nød til at falde til ro, så det vil komme i løbet af et par dage, der vil også komme en model på tour så hurtigt som muligt, så i med jeres egne ører kan prøve de nye tips, ehhrmmm inears fra IKKO.

Glæd jer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IKKO OH10

Indlægaf Ole » 8. jun 2019, 00:16

De ser meget blanke ud. Er den blanke overflade slem til at samle fingeraftryk eller bliver det "skjult" af mønstret? Ik fordi jeg sådan står og mangler iems, men kan jo ikke gardere sig imod akut nysgerrighed ;-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: IKKO OH10

Indlægaf Claus-DK » 8. jun 2019, 00:25

den tager mindre imod fingeraftryk end man regner med, har man pommfrit fingre er det nok ikke godt, men almindelige fingeraftryk ser man nærmest ikke.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Ikko

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst