Woodpods 2 og udviklingen af den næste version



Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Claus-DK » 2. apr 2021, 17:11

Jeg sidder af og til og kigger efter nye varer (ĂĄrets underdrivelse)
For ikke så længe siden snublede jeg over nogle der hed woodpods, der er 2 forskellige modeller og den ene var en hybrid, altså med en dynamisk og en balanceret driver, det plejer jo ofte at give gode resultater.

SĂĄ jeg tog kontakt til dem og spurgte lidt indtil hvilken chip de brugte om der var APTx eller mĂĄske ligefrem APTx HD??
Det havde de ikke så, jeg tænkte "det er nok ikke lige noget for mig, men sælgeren skrev at de sandelig spillede fint og efter lidt tid uden at finde noget spændende, tænkte jeg hvor slemt kan det lyde ??
Samtidigt ville jeg jo gerne have inears i træ i shoppen, så jeg bestilte 10 sæt og krydsede fingrene for at jeg havde ramt noget godt.

De kom sĂĄ hjem og jeg synes det var en rigtig flot ladekasse og blev egentligt heller ikke skuffet over hvordan enhederne sĂĄ ud, sĂĄ langt sĂĄ godt..

download.jpg
download.jpg (4.51 KiB) Vist 5116 gange


Jeg fik dem ladet op og parret til min telefon, fandt noget dejligt musik og satte mig til at lytte..
Efter få sekunder sad jeg så med en noget bitter smag i munden, for ind i h...... hvor var de dårlige, de var ikke bare sådan middelmådige eller under standard, de var forfærdelige at lytte til, stor blævret bas der smurte sig selv ind over hele lydbilledet, det var virkeligt grumt at lytte til..
Min første tanke var at det sæt jeg havde taget var i stykker, man kan da ikke sende sådan noget på markedet..

Næ det næste sæt lød lige så slemt og det var ikke fordi de var sådan absurd billige eller noget, så man ligesom kunne forvente at det var noget skrammel... Min salgspris ville nok have været mellem 6 og 700 så en pris hvor mine kunder og jeg selv forventer at der er en vis kvalitet over lyden..

Så stod jeg der med en laaaaaang næse og 10 sæt TWS jeg nægter at sætte til salg i butikken, jeg må jo have en hvis standard, så de står nu ude i kassen i bryggerset og jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med dem, det er jo næsten synd at smide dem direkte i skraldespanden..

Jeg var skisme lidt vred på sælgeren, så jeg loggede ind på alibaba og skældte ham huden fuld og gav ham min mening om produktet sådan knap så venligt, for det var for nu at bruge et jysk udtryk pænt træls, man sender et pænt og velforarbejdet produkt ud som faktisk har en rigtig lækker pasform, så der var tjek på de to ting som jeg stadig synes er rigtigt godt, men lyden ?? Det kunne de ikke være bekendt.

Nogle gange er livet lidt sjovt og mit brok har lidt udviklet sig til et online venskab, så vi har skrevet en del sammen og jeg er også senere kommet i kontakt med deres udvikler og blev spurgt ind til hvad er det vi gør forkert ??

Så jeg kom med lidt forslag knowles armaturer, graphene driver og en bedre chip helst aptX Hd og det viste sig at de lyttede og tog det til sig, for et par uger siden tikkede en besked ind på min wechat om hvad min adresse var, for nu havde de lavet en prototype med knowles armaturer i og de ville meget gerne høre hvad jeg synes om dem, et uges tid senere nærmere bestemt Mandag stod jeg så med en kablet og ikke sådan helt perfekt bygget prototype i hænderne, de er med kabel.
Jeg spurgte ind til hvorfor de var med kabel ?? Jo de ville gerne have et godt udgangspunkt for den videreudvikling af produktet, sĂĄ nu er jeg blevet viklet lidt ind i det projekt..

Jeg fik smidt lidt skum på dem og mast dem i ørerne og satte dem til Hibyen (den bliver jeg bare mere og mere glad for) og startede med lidt Stones og denne gang var overraskelsen en helt anden, det lød faktisk ret godt, der er en smule sibilans og de kunne godt trænge til lidt mere bas, men sådan overordnet set, er det faktisk et ret godt sæt inears, som jeg ikke ville blive skuffet over hvis jeg havde smidt et par hundrede dullar efter det.

Der er sådan nogle konstruktionsmæssige bøffer, f.eks sidder "udluftningen" som giver den dynamiske driver luft lidt uheldigt og kan hvis man gerne vil have dem siddende så dybt som muligt, blive lukket af øret og så forsvinder bassen nærmest fuldstændigt.

Men sådan alt i alt er de gået fra noget rigtigt hø til at være nogle jeg bruger og har lyttet en del til den sidste uges tid, de minder en del om Shozy Rouge i lyden og det er jo ikke på nogen måde dårligt, det kan jo godt blive lidt ensformigt med harman kurver her og der og alle vegne, som jeg synes er begyndt at dominere lidt mere end godt er, til jer der ikke kender Harman kurven er det sådan en kurve man har fundet frem til at de fleste holder af og tuner man efter den er man sikker på at 70-80% vil være glad for signaturen og det er jo dejligt..

Problemet er så bare lidt at det hele lyder ens og det er der jo ikke meget ved i det lange løb og de sidste 30% har meget svært ved at finde noget der passer til dem og selv dem der godt kan lide den signatur, vil jo sikkert også gerne have lidt varieret kost af og til. Det er så en anden diskussion til en anden tråd..

Næste trin på stigen havde jeg håbet blev en graphene driver som den dynamiske enhed for dem synes jeg kan noget, men det bliver det nok ikke til, de har i stedet fundet 2 forskellige BTchipset og skal have dem monteret og har lovet at sende mig dem så snart de er klar..

Så det bliver da lidt spændende, at se hvordan det kommer til at lyde..

Det hele kunne jo ende op med en Hoved-grej No 2 hvor jeg har været med hele vejen og har haft en ret stor indflydelse af hvordan det færdige produkt lyder..

Jeg vil opdaterer her nĂĄr der sker mere i sagen..

Der vil også meget snart dukke andre spændende ting op til test, 2 modeller fra Kinera Norn og Freya, dem er jeg meget spændt på og glæder mig til at skrive om hvordan min test af dem spiller af, jeg har længe savlet over deres look og flere anmeldere skriver også at de lyder godt, meeen man ved jo først om det er sandt når de sidder i øret og buldrer løs..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Peter Jensen » 2. apr 2021, 19:21

Spændende projekt, jeg har også altid været glad for træ på in-Ears, håber det ender et godt sted. Hvis de rammet et sted mellem Ikko OH10 og Aune Jasper er der ikke et øre tørt...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Ole » 3. apr 2021, 12:28

Ja træ-look kan jeg nu også godt lide, så længe det blot er gennemført. Skulle jeg være lidt kritisk, så er deres woodpods mærkning på casen måske farvemæssigt lidt dominerende ift. træet er så lyst i det. Kan personligt bedst lide enten ingen mærker overhovedet eller at logoer mv. er lidt diskrete, når de er der.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Claus-DK » 3. apr 2021, 14:21

Det vil da da lige skrive til dem.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Claus-DK » 19. apr 2021, 20:09

SĂĄ er version nummer 2 landet i Kliplev.
Det er igen uden kabler med AAC som format, ikke helt så godt som APTx, men væsentligt bedre end det de første havde, kassen er uden logo og du har helt ret Ole det ser uendeligt bedre ud..

Lyden har forandret sig en del, den sidste version havde en slank og stram bas, nu er der blevet skruet op (som jeg gerne ville have) og det kører bare, der er en virkelig fuldfed bas nu, den er en lille smule ulden og flosset i kanterne, men man kan ikke forvente et helt perfekt resultat når man kører trådløst, der vil altid være nogle kompromisser. Selv med lossless formater i BT er man stadig begrænset af forstærker og DAC og sådan er det bare..

Der er kommet en lækker varm og fyldig mellemtone og diskanten er også kommet godt med, sidder faktisk og tænker at jeg sidder med Morten´s næste TWS i ørerne, den ligger lige til hans højreben.

En ting der er lidt træls er at de har den der touchplade i stedet for knapper for når man lige skal have dem presset ind i hjernemassen, åbner man googleassistenten, irriterende sådan noget.

De har stadig en lidt dum vinkel på tuden, det er naturligvis ikke vinklen men mit øres opbygning der går at der bliver lukket af når de kommer lidt for dybt ind og jeg kan godt lide at banke den helt i bund ruller1

Pasformen er helt perfekt til mine ører, de sidder ligesom et sæt IKKO OH1/10 og det kan man jo ikke tillade sig at klage over.
Der er også på denne prototype klar plast i stedet for det grønne og jeg synes det ser væsentlig bedre ud, den grønne passer ikke sådan skide godt til pæne træfarver.

Jeg ved ikke om jeg må vise billeder, det får jeg lige undersøgt så kan i selv se det med farverne og det manglende logo.

Kort fortalt er der sket et regulært tigerspring i forhold til de første jeg købte, som næsten sendte mig grædende i seng..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf kvik » 19. apr 2021, 21:48

Afspiller du AAC(?), ellers transkodes signalet vel, og mĂĄske ville det lyde (endnu) bedre som AAC->AAC.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Claus-DK » 19. apr 2021, 22:02

der stĂĄr aac pĂĄ min telefon, sĂĄ det gĂĄr jeg da ud fra.
Musikken er primært fra min streaming service men hvad format de benytter her jeg ingen idé om.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Ole » 19. apr 2021, 22:10

Hvor lang tid ca holder de egentlig strøm for dig før de skal en tur forbi casen? Hvis du altså har prøvet at køre dem flade.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Claus-DK » 19. apr 2021, 22:50

Har kun brugt dem et par timer eller tre i dag og der viste de stadig 95% strøm, så mit bud vil være omkring de 6-8 timer.
Prøver lige at undersøge det lidt mere nøje i morgen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Woodpods 2 og udviklingen af den næste version

Indlægaf Claus-DK » 20. apr 2021, 22:04

Jeg fik 5 timers musik pĂĄ dem i dag.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron