Kinera YH623



Kinera YH623

Indlægaf Claus-DK » 8. maj 2021, 23:15

Kinera YH623 er en TWS.
Den har AptX bluetooth Codec.
Den er pæn og har et lidt stort hus.
Kinera-YH623-7.jpg
Kinera-YH623-7.jpg (92.99 KiB) Vist 4548 gange


Den jeg har til test er den blå version, der er også en moderigtig beige version, den er bare 40 år for sent på den i moderæset.

Jeg sidder og lytter til Østkysthustlers "verdens længste rap" og der er en fin dyb og kraftig bas, som der jo skal være i det musik, stemmerne er klare og nemmere at høre, det er dog ikke så svært med Jazzy og bozzy, de har har jo ret klare og velartikuleret.
De passer storartet til det lidt dovne og bassede beat der går gennem hele albummet, de ting der ligger i det højere register går fint og klart igennem.

Skiftet til Bohemian rhapsody og yderlige info omkring dette nummer burde være unædvendigt 1musik 1musik
Var lige ude i køleskabet og hente en Cola og der er ingen som helst problemer med at musikken falder ud, det er jo dejligt. Det er lidt svært at skrive for musikken flyder bare ind i hjernen på mig og det eneste jeg sådan bider lidt mærke i er at bassen er en smule overdreven på nogle passager og helt perfekt på andre, sådan er det nogle gange med bas...

mellemtonen og stemmerne er rigtigt fine guitaren er lige i øjet og de er så lette at man næsten ikke mærker de er i øret.

Diskanten som altid er BT tingene´s svaghed er ganske glimrende og fin og klar..

Urgent med foreigner
Et af mine all time ynglingsnumre, det er et fatastisk stykke musik fra firserne, glamrocken´s sidste krampe trækninger eller måske mere en overgang til en spæd begyndelse på hårrock, uanset er det et nummer der for mig rammer et sweetspot mellem blød og hård rock, den hårde rock på det her tidspunkt har været grupper som KISS, AC/DC, Iron Maiden og Judas priest når det skulle være rigtigt tungt.
Jeg aner ikke hvad sangeren hedder, men har altid synes det var en af de bedre rockstemmer og den lyder helt perfekt i de her TWSer, det gør resten af nummeret sådan set også, ikke en finger at sætte på noget..

Starman med Bowie.
Et af de federe numre med Bowie som bare blevet revet alt for tidligt fra os, han måtte gerne have blevet 200 år så jeg kunne have nydt nyt og eksperimenterende musik fra hans hånd af resten af mine dage, der er dog et enormt katalog hvor jeg kan finde musik til enhver lejlighed som jeg må nøjes med.
Den lidt afrundede og varme signatur passer godt til dette nummer, vi er ikke helt oppe og ringe på detaljerne, men igen er det noget jeg giver det trådløse skylden for. Som et samlet hele lyder det faktisk rigtigt fint og havde et par kablede inears spillet så godt for 20 år siden, ville jeg have anset dem som værende skidegode.

Min shuffle rammer da lidt fede numre i aften, Sweet home Alabama med Lynnyrd Skynyrd, dejligt nummer, her bliver bassen en smule for voldsom, det andet sidder lige i skabet og mængden af bas og hvad man synes om den er jo forskelligt fra person til person, jeg er sikker på at bassen er perfekt for mange..

Et album jeg har hørt en del den sidste tid er Surrounded by time af Tom Jones.
Det er en tour de force af en af de flotteste og kraftigste stemmer verden nogensinde har oplevet, han er vel omkring 108 og hans stemmer oser bare af saft og kraft, det er en præstation i sig selv. Albummet er ikke hans egne sange med nogle fortolkninger af numre han holder af, jeg kender ikke et eneste af dem, så kender ikke originalerne, så jeg sidder bare og svømmer hen i den utrolige stemme. De præsentere stemmen rigtigt flot og musikken rundt om lyder også fin, jeg kender den for dårligt til rigtigt at kunne vurdere om der mangler noget eller er for meget af noget andet, for jeg har stort set kun lyttet til musikken med disse inears, det har dog ikke ændret på at det er noget musik der vokser ind under huden og bliver bedre og bedre des mere man lytter til det.

Jeg ender hele tiden med at lytte til rap/hiphop med de her, lige nu Niarn med Antihelt, der er så fed en bas i det musik og det er bare noget de kan, det er så dybt og kraftigt og på en eller anden måde gør det mig bare glad også selvom det er sange om død elendighed og stoffer som måske burde opfordre mere til eftertanke, men det er min hjerne åbenbart ligeglad med, den bouncer bare frem og tilbage mellem væggene i hjernekassen og flipper ud til bassen ruller1 ruller1
Lytter man til den slags musik er jeg bare så sikker på at de her er et godt valg at investere i, for det er bare så gååådt..
De klassiske instrumenter som der er en del af i Niarn´s musik lyder også helt perfekte, men det er pumpebassen der driver værket, sammen med den rå og upolerede vokal, jeg kan godt lide Niarn.

Eminem og Rihanna, Love the way you lie.
Igen et nummer der bare passer kanon godt til signaturen, Rihanna lyder kælen og uskyldig ligesom hun skal og bassen åhhh bassen er bare fantastisk, det er så også lidt samme type bas som i Niarn, så det undrer ikke nogle her på matriklen...
Mockinbird også med Eminem, et af de der numre der ofte får mig til at tude, den er bare så rå og ond den historie der bliver fortalt i det nummer, jeg kan godt lide hvordan man kan høre hvert eneste ord der rappes også selvom det foregår i et helt skørt tempo, skulle Shubidua synge så lang en tekst ville sange bliver 38 minutter lang, the real slim shady klarer den på cirka 4 minutter og man hører hvert eneste ord klart og tydeligt, men bassen får den føromtalte hjerne til at lægge sig forpustet ned og tigge om mere.
Jeg tager lige en mere med Eminem nemlig Stan, Dido´s gennembrud fristes man til at kalde det, regnen fader skarpt og hele vejen rundt om mig, bassen er mere blid og massere bare hjernen på en næsten kildende måde så den bare ligger og fniser og glæder sig til at Dido kommer og kæler for den og det gør hun på en god måde, blyanten hvæser henover papiret og man hører tydeligt vreden og indebrændtheden i Eminem´s stemme, det er på alle måder et fantastisk nummer han her har brygget sammen..

Ingen aften uden Stones, paint it black
Jeg er nød til at overgive mig de her TWS ting er fede, det er ofte et lidt svært nummer at præsentere der sker en hulens masse over hele frekvensområdet og det hele står klart uden at blive rodet og mast sammen, godkendt til UG med kryds og slange.

SÃ¥dan som konklusion og samlet kommer jeg lidt frem til:
Diskanten er ret god og går fint op og har godt med liv og spark, der er ikke sådan helt hul igennem, men det er den store mængde af informationer i det frekvens område der gør at det er der bare ikke nogle trådløse der kan, er man diskant junkie er kabler vejen frem, efter min beskedne mening, er man som folk er flest er det her rigtigt fint.

Mellemtonen er fin klar og stemmerne er klare og tydelige, guitaren er rå når den skal være det kælen når der er behov for det, Michael Jackson lyder også som han skal.

Bassen er til enkelte numre en tand for meget og til andre numre i verdensklasse, det er den der gør det svært for mig, det virker som om der er skruet op for en frekvens lige omkring de 80 Hz som får noget musik til at lyde for voldsomt og til andre numre gør det man holder af helt perfekt. En ting er sikkert holder man ikke af dyb og kraftig bas er det her ikke en inear man bliver glad for.

Samlet signatur: er til den mørke/varme side, jeg vil ikke rigtigt kalde den V formet ej heller U for der er ikke noget stort løft i det høje register, det er mere en L signatur hvis ellers den der vertikale del var skrå mod venstre.

Kan jeg lide dem ? Jeg er helt vild med dem til det meste og hader dem til enkelte numre, sådan har jeg det med mange hovedtelefoner og inears. Men som udgangspunkt er de helt sikkert godkendt og har givet mig mange fede oplevelser de sidste uger.

Det skal så måske nævnes at mit primære setup for tiden er Sendy Aiva med HiBy R5 saber som kilde og udelukkende lossless og highres musik, så det er et skridt ned når jeg propper de her i øret, der er bare ikke så meget musik som jeg er vant til og det er måske en af grundene til at jeg mangler for meget på nogle numre.

Helt klart en TWS der er fuldt på højde med de andre gode TWS jeg har lyttet til, bare med en lidt varmere/mørkere signatur end jeg er vant til, men efter lidt tid og tilvænning bliver man glad i stedet for at ærgre sig over det der mangler.

kinera-yh623-review-buy-price-awaqa.com-11-1.jpg
kinera-yh623-review-buy-price-awaqa.com-11-1.jpg (40.59 KiB) Vist 4548 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron