Airpods Pro alternativer?



Airpods Pro alternativer?

Indlægaf kvik » 14. jul 2022, 19:34

Mine SE3ref er afgået ved druknedøden, så jeg er på udkig efter en afløser med aktiv støjdæmpning. Airpods Pro virker som en åbenlys kandidat, men er der andre? Jeg er ikke (længere) en fan af standard inear-designet, det er følelsen af proppen i øregangen jeg ikke er så vild med. Læser mig til, at Airpods Pro/B&O EX designet udøver knapt så meget tryk, men sidstnævntes ANC er åbenbart ikke den bedste.

Jeg er usikker på mine prioriteringer ift lydkvalitet vs støjdæmpning. Sidstnævnte bør ligge mellem god og fremragende, samtidigt havde mine SE3 så god lyd, at jeg er usikker på, hvor 'dårlig' lyd jeg kan leve med i afløseren. Jeg har dog SE3ult til kvalitetslytning, og afløseren skal primært bruges i støjende situtationer, så måske behøver lyden ikke være topnotch.

Jeg har hidtil kun kørt kablet via min iphone, hvor meget ekstra batteritid sluger det at køre bluetooth? Jeg læser stort set bare om selve TWS'ens egen batteritid, ikke noget om hvor meget telefonen drænes.

Har I nogle forslag? Har jeg overset noget omkring brugen af TWS ANC?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf Claus-DK » 14. jul 2022, 19:57

Hvorfor ikke bare et BT kabel til din Spiral ears ??
De dæmper da også støj sådan OK..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf kvik » 14. jul 2022, 20:32

Ja, de formstøpte dæmper faktisk nok til mig behov. De nye er blot så kostbare, at jeg ikke rigtigt vil risikere noget på arbejdet eller i haven. Desuden sidder de så stramt, at jeg på arbejdet ikke bare sådan uden videre får hevet dem ud og ind igen, når behovet opstår.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf telum » 20. jul 2022, 09:11

kvik skrev:Ja, de formstøpte dæmper faktisk nok til mig behov. De nye er blot så kostbare, at jeg ikke rigtigt vil risikere noget på arbejdet eller i haven. Desuden sidder de så stramt, at jeg på arbejdet ikke bare sådan uden videre får hevet dem ud og ind igen, når behovet opstår.


Det sidste problem havde jeg også på arbejdet med mine CIEMs, det var ikke hurtige nok at afmontere når folk kom forbi med et spørgsmål - problemet løste sig selv da mine øregange med tiden ændrede nok til at jeg mistede seal...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf CHIbsen » 20. jul 2022, 14:30

Jeg bruger Sabbat e12 ultra på arbejde og hjemme når jeg skal have lyd til gøremål.
Jeg er faktisk endt med at have 2 sæt af dem...
Ikke noget særligt, men de lyder godt nok til at jeg fokuserer på musikken og ikke teknikken. Nemme (for mig) at få ind og ud.


Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf telum » 20. jul 2022, 15:32

De har sådan lidt en "trådløs earbud"-fornemmelse over sig og var ret behagelige da jeg havde dem (eller en lignende model) på besøg, men man skal være opmærksom på at de ikke dæmper støj udefra og ikke har ANC så vidt jeg ved..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf CHIbsen » 20. jul 2022, 17:49

Det er rigtigt.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf kvik » 20. jul 2022, 22:26

Som Telum siger, så udvider øregangen sig måske stadig en anelse. Jeg går også og venter på, at lakken skal blive blødgjort af olien i øregangen, så proppen glider lettere ind. Som ny har lakken en vis klæbrighed, der kan virke lidt som sandpapir, hvis øregangen er for tør. Sådan var SE3ref i starten (og når den senere blev omlakeret), og sådan er SE3ult fortsat lidt.

Flere af mine kollegaer er ganske begejstrede for Airpods Pro, specielt ift støjdæmpning. Ingen af dem kommer dog fra inears eller hovedtelefoner på det niveau vi herinde generelt befinder os. Derfor fiskede jeg nok lidt efter brugererfaringer hos mere dedikerede headfi-entusiaster.

Kiggede på Sabbat'en, hm, den fik ikke så mange pæne ord med på vejn, og siden den er uden aktiv støjdæmpning, så falder den nok væk.

Har brugt de himmelblå (SE3ult) nogle gange under havearbejde de seneste uger, og de er gledet ind uden alt for store smerter :-) så tror jeg ser tingene lidt an, før jeg eventuelt samler tråden op igen.

Tak for bidrag.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf telum » 3. nov 2022, 21:00

SĂĄ kan jeg da passende samle trĂĄden op! rulle4

Jeg har brug for noget der er billigt(dermed ikke Airpods), trådløst og åbent så jeg kan høre mine omgivelser. De må gerne sidde rimeligt fast så jeg kan tømme opvaskemaskinen fx. De må meget gerne have en (fysisk) knap til play/pause og evt. volumen(mindre vigtigt). De må også gerne have mikrofon. Det er nok primært til podcast så lydkvalitet er ikke så vigtigt.

Nogle Airpods-kloner virker oplagt, men hvilke? Jeg har kigget lidt pĂĄ disse soundBEATS:
https://www.pricerunner.dk/pl/94-320250 ... ign-Priser

Det kan ogsĂĄ findes endnu billigere:
https://www.av-cables.dk/bluetooth-hoer ... -sort.html

Nogen der har erfaring med den slags vederstyggeligheder? ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Airpods Pro alternativer?

Indlægaf Troels » 6. nov 2022, 19:36

Hej Telum

Prøv at se på OnePlus Buds, de er ikke helt dumme!
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster