Soundpeats Pearl Clip

Soundpeats Pearl Clip

Indlægaf Claus-DK » 16. dec 2024, 20:07

Havde de dog bare landet for 10 ĂĄr siden....

Jeg bestlite nogle nye soundpeats Space Pro, den normale space, var lidt flad, men den nye lovede godt LDAC, Dobbelt driver, 150 timers batteritid !! Det kunne næsten ikke gå galt....
Så spurgte den søde Rachel om jeg ikke lige skulle prøve en anden ny model "Pearl Clip pro" jo lad os få 5 af dem og så gofree 2 + ja ja og ja ja, før jeg vidste af det var kurven næsten fuld ruller1 ruller1

Det første jeg gjorde var Space pro, dem havde jeg ventet på og de er fine fine, sådan lige med et indledende lyt i det mindste for mere blev det ikke til, jeg skulle prøve de der mutant rum star trek nogle, af og til ønsker man næsten et produkt skal fejle, man køber det i trods.. Og de her var i den kasse, sådan lidt.. Vi gamle er jo ikke så vilde med alt det nye og det er så rart at sige, "pft det har vi altid kunne med den her"

Nå parring Katie Melua, det lyder da godt nok lidt tyndt det her, jeg prøver at flytte dem lidt BAM !! HOLD NU KÆFT !! det her kan ikke være rigtigt...

Jeg ved ikke hvor mange der læser med her der kan huske YUIN PK2 og PK1 ?? det var sådan en "high end" earbud for 14-16 år siden, sådan en hvor man lige pludselig stod med en lyd fra en ked konstruktion, man ikke troede mulig, fra så ydmyg og nolig..
Det her er lige sådan, man sidder bare der og tænker det kan altså ikke passe det her..

De sidder utroligt komfortabelt, man mærker dem simpelthen ikke, de falder ikke af selv ved leget kraftig hovedrysten og så spiller de bare knaldgodt..

Skulle man nævne en svaghed er det det helt hårde baspunch, det kan den type konstruktion bare ikke, i lighed med earbuds, har de nogle begrænsninger og det er en af dem, men alt andet gør de til UG med kryds og slange..

Havde det bare været 10 15 år siden, havde jeg gået i en hypemode der ville være helt vild, for de her er en af de største overraskelser for mig i mange år..
IMG20241216183037.jpg
IMG20241216183037.jpg (2.78 MiB) Vist 1512 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: Soundpeats Pearl Clip

Indlægaf telum » 20. dec 2024, 10:45

spændende! Det ligner virkelig ikke god komfort det der! Er det lidt som en ear bud hvor man lige "trykker" den lidt ind for at få en bedre forsegling? Jeg mener nok jeg har hørt Yuin, men earbuds lyder kun rigtigt godt i mine ører, hvis jeg trykker den ind mod kraniet og det er sgu lidt upraktisk :)

Det bedste åbne alternativ jeg har hørt er airpod-designet hvor mine soundpeats air3 gør det glimrende
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

Indlægaf Claus-DK » 21. dec 2024, 08:02

De har samme tendens som earbuds, med at de får mere bas når de slutter mere tæt, det er fysik og sådan er det bare..
Fordelen fremfor en earbud, er at når de her sidder korrekt, så bliver de der, det gør earbuds ikke så godt, man kan justere en del på lyden alt efter hvordan man presser dem ind i øret eller vinkler dem, det er ikke sådan at det er svært at finde sit spot og gentage det, nøgleordet her er at de bliver hvor du placerer dem..
Det er ekstremt komfortabelt, man kan faktisk ikke mærke dem, eller det kan man, men man skal virkelig rette sit fokus på at mærke dem, før de "dukker op".

For mig er et en langt bedre løsning end Airpod designet, de falder ud af mine ører og skal pilles ved hele tiden for at lyde ordentligt, det er nok lige dele øre og konstruktion, så ikke nogen kritik af designet, det virker bare ikke ret godt for mig..

Jeg skal have sat dem på naboen, inden han løber en tur, for jeg tror det vil være et hit og så er jeg også pænt nysgerrig på om de falder af når han spæner ud over sletterne, jeg kunne så selv løbe, jeg har bare lidt glemt hvordan man gør og husker også man bliver både svedig og forpustet af sådan noget, så det må jeg hellere lade være med..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Kolind » 2. jan 2025, 11:04

Så hvad - Det er nærmest en klemme ? Det ser lidt spøjst ud.

Hvordan med vindstøj? Kan man høre noget som helst når det blæser f.eks?
De lækker formentligt lyd som earbuds også så?

Min foretrukne Bose soundsport wireless er udgået og de ca 8 par jeg har været igennem samt backups etc. er efterhånden døde eller døende, så snart må der noget nyt til.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2025, 16:12

Præcis en klemme.. der ikke klammer..
Jeg har ikke testet udenfor, så jeg må melde pas på vindstøjen..
Ja de lækker også lyd, nogenlunde på niveau med en earbud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Claus-DK » 17. apr 2025, 06:54

Når man sidder alene oppe i weekenden, i gamle dage var jeg længe oppe, nu om dage står jeg tidligt op, resultatet er det samme, man må ikke støje for meget, for resten af huset sover..
I de situationer er Pearl clippen min go to guy.

De spiller bare dejligt er komfortable og jeg kan hører hvad der sker omkring mig og det er fint når der er stille, det giver en lidt større scene når en hovedtelefon er åben, hvilket jo ligesom giver sig selv og det er godt når man ser TV og er mig..

Det er skisme lidt svært at skrive om noget hvor der ikke er nogle åbenlyse mangler og ting det stritter ud, det er normalt der jeg tager fat og arbejder mig ud fra, når jeg ikke får det sådan "det kunne godt have været bedre eller det der er godt nok godt" keder hjernen sig og der dukker bare ikke ord op i hovedet på mig, jeg tænker bare på noget andet og så fungerer min måde at skrive på ikke optimalt, den opmærksomme læser har nok opdaget jeg træder vande her..

Det er lidt som en Toyota (vi har nemlig fĂĄet sĂĄdan en for nyligt). det hele virker som det skal, men det er ikke sĂĄdan helt oppe og ringe, en bil hvor man ikke har taget chancer med et eller andet nyt smart elektronik eller tiltag, tingene er testet og virker efter hensigten..
Det gør ting lidt kedelige, en god brødkniv er kedelig, et arbejdsbor i rette højde er kedeligt, en skabslåge er kedelig, men vi har bare så meget brug for kedelige ting i verden, for der er en grund til at de er kedelige.. De er nemlig ikke sådan kedelige som "Landmands sønner" eller "De røde heste", de er kedelige på en måde der gør at vi bruger dem og ikke tænker over dem, vi tænker ikke på dem fordi de på en naturlig og relativ enkel måde løser deres opgaver, venligt og høfligt ..

Det som Dan Tureel Rapper om i "Hverdagen", alt det normale der faktisk er det vigtige i livet, alle de smĂĄ ting man forventer virker fordi det har de bare altid gjort..

Det er hvad https://hoved-grej.dk/products/soundpeats-pearl-clip-pro er, de er manden under kvinden, bag magten, hende der ubemærket stille og roligt bestemmer på en måde, hvor manden bilder sig selv ind,
at det var hans idé, at han skulle højtryksspule hele huset i påsken musik14
Når nu virkeligheden var at hun bare nævnte alger nogle gange i midten af vinteren og så står man der på stigen, nøgen og i gummistøvler med en højtryksspuler i hånden og tror man bare "er så smart" ..

Lyden i dem er nok, ikke sådan spektakulær og hold da helt op, men "nok" en tilpas størrelse, et par sko der passer, men godt kunne trænge til lidt skosværte og lidt kærlighed, så de kommer til at stråle, man skal så heldigvis ikke til bal hver weekend og kan nyde tiden i de gode sko uden at der er behov for at polerer dem. Det er sådan sko er bedst, når man ikke bemærker de er der og fødderne har det godt, de sko man går rundt i når de er laaaangt over sidste salgsdag..

De giver mig en god lyd når jeg ser fjernsyn og ikke vil forstyrre andre, de er meget mere tyste i rummet, de sidder på en måde så lyden skydes direkte ind i øregangen og har ikke behov for at genere høj volume, de andre bluetotth typer af åbne hovedtelefoner, har en tendens til at være irriterende når konen lytter til sin lydbog, mans man ser tour de france på 6. time, den dag, eller når man sidder ved siden af en der arbejde intenst på at smadre sine ører med sine hovedtelefoner, sidder man mindre end en intimsfære væk kan man ikke hører dem..

Jeg behøver ikke bruge pause, jeg kan jo stadig høre hvad der foregår, når jeg skal ud og slå en streg ved tissetræet i haven ruller1 ..
Sådan noget som rækkevidden er lidt svært, jeg synes også at det der sender signalet de opfanger spiller en rolle, min telefon sender længere end mit TV, jeg ved ikke hvorfor men det gør den bare, jeg kan for eksempel gå cirka 50 almindelige skridt for en ikke så høj en fyr, væk fra telefonen før mine Capalue pro + (som jeg bruger på jobbet) mister forbindelse, det kan jeg slet ikke på TVet der taler vi om 10 meter og bilen kan være endnu længere væk når den fanger telefonen, så det er noget elastisk noget, men bliver man i huset, burde man kunne bruge dem over det hele uden problemer, det betyder heller ikke så meget de fleste har jo alligevel telefonen boltet fast til kroppen.. ruller1 rulle4

Jeg har ikke prøvet at løbe med dem, jeg har ikke løbet siden 94, så det skal jeg ikke rodes ud i, det må en anden prøve, hvis du har lyst til det send mig en PB så finder vi en løsning ;-)
Den eneste sport jeg dyrker er fiskeri og der er 90% af turene med et flåd, som man sidder og glor på mens man sidder med en sodavand i hånden, det er de for øvrigt perfekte til, bare fuglene altså lige styre deres lydforurening kan man nemt høre sin dakkedak musik og nyde det naturlige.
IMG20240723195517.jpg
IMG20240723195517.jpg (4.88 MiB) Vist 340 gange

SĂĄdan er de afslapning ingen bekymringer og det er da alligevel noget man hurtigt bliver glad for..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mataugust » 17. apr 2025, 14:04

Det kan være svært at sælge en 'kedelig' lyd, men jeg er overbevist om at det i virkeligheden er den lyd flest vil have.
Alt det her med imponerende dit og fremragende dat........Det holder kun til man er træt af den profil.
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Luxman LV-107u --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf telum » 22. apr 2025, 09:01

en fornøjelse at læse Claus :) Jeg har jo mine Soundpeats Air 3 som i udforming er som de der æble-dimser, men de giver mig også ca. samme fornemmelse. Jeg kunne godt forestille mig de her lukker lidt bedre af og giver lidt mere "omf". Jeg vil gerne i gang med at løbe igen, måske disse kunne være en form for motivation ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

Indlægaf Claus-DK » 22. apr 2025, 15:06

Tak, jeg prøver at gøre tingene anderledes end alle de der betalte semi pro anmeldelser der vælter ud af træværket..

Jeg har den der hedder air 5 som er den der bastard type.
Køb et sæt eller 2 af hver, så skulle motivationen være på plads, ellers kan jeg komme og slå dig med en motivationspind, der er frit valg på alle hylder, jeg vil bare gerne hjælpe dig lidt ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Uden kabler