Soundpeats Pearl Clip

Soundpeats Pearl Clip

Indlægaf Claus-DK » 16. dec 2024, 20:07

Havde de dog bare landet for 10 ĂĄr siden....

Jeg bestlite nogle nye soundpeats Space Pro, den normale space, var lidt flad, men den nye lovede godt LDAC, Dobbelt driver, 150 timers batteritid !! Det kunne næsten ikke gå galt....
Så spurgte den søde Rachel om jeg ikke lige skulle prøve en anden ny model "Pearl Clip pro" jo lad os få 5 af dem og så gofree 2 + ja ja og ja ja, før jeg vidste af det var kurven næsten fuld ruller1 ruller1

Det første jeg gjorde var Space pro, dem havde jeg ventet på og de er fine fine, sådan lige med et indledende lyt i det mindste for mere blev det ikke til, jeg skulle prøve de der mutant rum star trek nogle, af og til ønsker man næsten et produkt skal fejle, man køber det i trods.. Og de her var i den kasse, sådan lidt.. Vi gamle er jo ikke så vilde med alt det nye og det er så rart at sige, "pft det har vi altid kunne med den her"

Nå parring Katie Melua, det lyder da godt nok lidt tyndt det her, jeg prøver at flytte dem lidt BAM !! HOLD NU KÆFT !! det her kan ikke være rigtigt...

Jeg ved ikke hvor mange der læser med her der kan huske YUIN PK2 og PK1 ?? det var sådan en "high end" earbud for 14-16 år siden, sådan en hvor man lige pludselig stod med en lyd fra en ked konstruktion, man ikke troede mulig, fra så ydmyg og nolig..
Det her er lige sådan, man sidder bare der og tænker det kan altså ikke passe det her..

De sidder utroligt komfortabelt, man mærker dem simpelthen ikke, de falder ikke af selv ved leget kraftig hovedrysten og så spiller de bare knaldgodt..

Skulle man nævne en svaghed er det det helt hårde baspunch, det kan den type konstruktion bare ikke, i lighed med earbuds, har de nogle begrænsninger og det er en af dem, men alt andet gør de til UG med kryds og slange..

Havde det bare været 10 15 år siden, havde jeg gået i en hypemode der ville være helt vild, for de her er en af de største overraskelser for mig i mange år..
IMG20241216183037.jpg
IMG20241216183037.jpg (2.78 MiB) Vist 801 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: Soundpeats Pearl Clip

Indlægaf telum » 20. dec 2024, 10:45

spændende! Det ligner virkelig ikke god komfort det der! Er det lidt som en ear bud hvor man lige "trykker" den lidt ind for at få en bedre forsegling? Jeg mener nok jeg har hørt Yuin, men earbuds lyder kun rigtigt godt i mine ører, hvis jeg trykker den ind mod kraniet og det er sgu lidt upraktisk :)

Det bedste åbne alternativ jeg har hørt er airpod-designet hvor mine soundpeats air3 gør det glimrende
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

Indlægaf Claus-DK » 21. dec 2024, 08:02

De har samme tendens som earbuds, med at de får mere bas når de slutter mere tæt, det er fysik og sådan er det bare..
Fordelen fremfor en earbud, er at når de her sidder korrekt, så bliver de der, det gør earbuds ikke så godt, man kan justere en del på lyden alt efter hvordan man presser dem ind i øret eller vinkler dem, det er ikke sådan at det er svært at finde sit spot og gentage det, nøgleordet her er at de bliver hvor du placerer dem..
Det er ekstremt komfortabelt, man kan faktisk ikke mærke dem, eller det kan man, men man skal virkelig rette sit fokus på at mærke dem, før de "dukker op".

For mig er et en langt bedre løsning end Airpod designet, de falder ud af mine ører og skal pilles ved hele tiden for at lyde ordentligt, det er nok lige dele øre og konstruktion, så ikke nogen kritik af designet, det virker bare ikke ret godt for mig..

Jeg skal have sat dem på naboen, inden han løber en tur, for jeg tror det vil være et hit og så er jeg også pænt nysgerrig på om de falder af når han spæner ud over sletterne, jeg kunne så selv løbe, jeg har bare lidt glemt hvordan man gør og husker også man bliver både svedig og forpustet af sådan noget, så det må jeg hellere lade være med..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Kolind » 2. jan 2025, 11:04

Så hvad - Det er nærmest en klemme ? Det ser lidt spøjst ud.

Hvordan med vindstøj? Kan man høre noget som helst når det blæser f.eks?
De lækker formentligt lyd som earbuds også så?

Min foretrukne Bose soundsport wireless er udgået og de ca 8 par jeg har været igennem samt backups etc. er efterhånden døde eller døende, så snart må der noget nyt til.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2025, 16:12

Præcis en klemme.. der ikke klammer..
Jeg har ikke testet udenfor, så jeg må melde pas på vindstøjen..
Ja de lækker også lyd, nogenlunde på niveau med en earbud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Uden kabler