TWS M1



TWS M1

Indlægaf Claus-DK » 17. okt 2019, 21:20

Jeg har efter lang lang tids nølen besluttet mig for at prøve uden kabler, så har købt en del ting, som vil komme ind af døren sådan drypvis de næste par måneder.

Den første jeg har fået er TWS M1.

tws M1.jpg
tws M1.jpg (40.37 KiB) Vist 1680 gange


Den ligner alle de andre, kan man jo godt sige, der er et utal af dem der hedder TWS M1 fra forskellige butikker i Kina, om de sĂĄ alle er ens, aner jeg ikke, men mon ikke ??

Den koster ikke alverden sådan lige på den anden side af toldgrænsen, tror jeg gav 81 spir for mine, dertil kommer jo så moms og dummebøde (med mindre man er registret som professionel importør rulle2 )

Så jeg vil se den som om den koster omkring de 300 kroner, eller prøve, med tiden får man et akavet forhold til hvad ting koster og hvad de bør kunne for prisen, f.eks bestilte jeg intet mindre end 22 forskellige inears til omkring en Dullar stykket, men uanset at de spillede og på den måde gav fuld valuta for prisen, altså 7 kroner for et sæt bøffer der virker er jo et røverkøb, uanset hvordan det næsten lyder..
Men som jeg så det var de alle for dyre, for er man bare en smule kræsen, gider man jo ikke spille sit liv med at lytte til noget der ligeså godt kunne komme fra en støvsugerslange..Sådan noget er mit liv skisme for kort til.

Tilbage på sporet, jeg vrøvler, til de 250-300 kroner, er der flere oplagte indkøb der er flere Superlux modeller der er vildt seje til prisen, inears i den prisklasse har jeg ringe erfaringer med, igen spille det der kræsen ind og inears/IEM har været og vil nok altid været den måde jeg lytter mest på..

Jeg har intet andet i samme prisklasse og det eneste andet jeg har uden kabel er min MYST til en mindre formue og den er jo en DAC/Amp, så jeg føler mig lidt som en jomfru før bryllupsnatten.

De hovedtelefoner jeg har nasset mig til at lytte til, har næsten alle lydt som om musikken kom gennem et tykt lag stof, stort set kun bas og en mudret og blævret bas, er ligesom det hovedindtryk jeg har haft af trådløse bøffer, der har da været undtagelser, men jeg har det svært med at hovedtelefoner skal koste over 3000, her snakker vi Bose,Sony med flere de er bare for kostbare til at jeg køber dem af nysgerrighed..

Derfor forventede jeg at de lød sådan ret ringe, så det var en dejlig positiv oplevelse at proppe dem i kraniet, de parrede sig let med telefonen, på med en playliste med Stones og så kørte jeg ellers derud af.

De spiller faktisk ganske glimrende, der mangler lidt spræl i toppen og på nogle numre kan bassen godt blive lidt for ufin i kanten, her er det så igen at vi lige skal huske prisen for tager man det med er der ikke nogen grund til at klage over noget som helst, det skulle da lige være de rå dårlige tips der er i kassen, heldigvis har jeg et lager på et par tusinde foamies så det var en forholdsvis smertefri operation at få skum på dem, hvilket jo både gør isolationen bedre, giver mere fast og kraftig bas samt gør at jeg ikke mærker jeg har dem på, det er komfort i øverste klasse, lav vægt intet kabel og skum er bare en vinder kombination, som jeg uden forbehold kan anbefale til alt og alle, det er dog lidt træls at når de skal lades i den lille æske der følger med, kan de ikke komme på plads med skum på, så de skal af og på i den henseende, men det er også det eneste negative jeg kan skrive om disse inears.

Det er ikke en inears der gør sig til klassisk musik, ja jeg er blevet bidt af enten Ibsen eller Kvik musik14 musik14 , der er ganske enkelt for mange informationer og man hører den komprimering der er når kablet forsvinder, der vil jeg til enhver tid foretrække IKKO OH10 gerne med Zerda foran, det er en kombo der virkelig rykker, så de skal bruges til mere "normalt" musik hvor det vigtige er at man blive glad i låget og stamper med foden, derfor er der blevet spillet mit normale obskure 80er musik på dem og derfor er det nu Stones der kører i baggrunden lige nu og det er nøglen til disse inears, de er til baggrundsmusik, når man er ude med hunden, når man er på job, når man er i skole, når man kører bus, alle de tidspunkter hvor man IKKE nørder i at malke de sidste % ud af sit setup.

De skal bruges fordi det er let, fordi man altid har en telefon på sig en telefon er en fin kilde og at de forskellige musiktjenester er komprimerede betyder ikke ret meget, når man alligevel skal kører via BlueTooth,

På kassen står der at de virker på 25-30 meter, det holde ikke en hat, når jeg skal ud på toilettet falder de ud, de kommer igen, men der er huller i og det er pisseirriterende, om de udenfor har den store rækkevidde aner jeg ikke mest fordi jeg ikke har for vane at lægge min telefon i græsset og rende rundt uden at have den i lommen, så for de fleste mennesker vil det være ret ligegyldigt om de rækker 20 eller 30 meter, men det er lidt træls at de falder ud når der kommer en væk eller dør i vejen, de virker fra den ene ende af stuen/gangen i mit hus, der er vel omkring 15-18 meter, går jeg ind i soveværelset falder de ud efter 3-4 skridt, så er bud på en realistisk rækkevidde udenfor er nok omkring de 15-20 meter, men indefor med møbler, døre, vægge og andre forhindringer er vi nede på de 5-8 meter, dette er kontrolleret med dem fuldt ladet op (både telefon og inears).

Sådan på lydsiden er der fin bas, den kan dog godt blive lidt dum på noget musik om det er musikken eller TWS M1 der er dum er svært at sige, der er en god mellemtone og så ruller de ret hurtigt af i diskanten, de stritter ikke ud nogen steder.
De er ikke til bashoveder eller dem der elsker diskant, der kan de ikke levere varen.
Sådan noget er også ofte et spørgsmål om tid, da vores vidunderlige hjerne, når den lige har lært dem at kende på en eller anden måde formår at kompensere for mangler, jeg oplevede det samme med MYST Nail 2, de var mørke som bare f..... lige når man stak dem i øret, men efter 3-4 numre var hjernen tunet ind og det lød godt, det er det samme med M1, nu har de spillet i en lille time og jeg savner sådan set ikke noget.

På kassen står der at de kan spille cirka 3 timer på en opladning og de skulle kunne lade 3-4 gange i æsken uden man behøver have fat i et opladerstik, jeg ved ikke hvor lang tid det tager fra de er flade og klar til kamp, da de kun er en dag gamle...
Jeg ved heller ikke hvor lang tid det tager at fylde batteriet i kassen nĂĄr det er gĂĄet koldt, men det finder jeg jo nok ud af, lur mig om ikke det passer med, at der er lige en time mindre end man havde hĂĄbet, sĂĄdan er batteridrevne ting som oftest..
Smider man dem i kassen nĂĄr man har pause tror jeg fint de kan bruges en hel dag pĂĄ jobbet, ellers har man for fĂĄ eller for korte pauser ruller1 ruller1

For at gøre det kort kan jeg konklude, at de spiller fint til prisen incl dummebøde moms og andet djævelskab, de spiller langt bedre end jeg havde forventet, det er smart at jeg kan skippe et nummer ved at "pille" mig i øret, jeg kan også stoppe og starte musikken eller tage telefonen, det er lidt usmart at min telefon ringer op til seneste nummer når jeg trykker to gange, min mor synes dog det er dejligt at jeg ringer 3 gange dagligt, sådan ser vi så forskelligt på tingene..
Der er ikke sådan deciderede svage punkter og jeg kan mageligt holde humøret oppe og nyde det meste musik med dem, så de er bestemt godkendt, man skal bare ikke forvente en "IKKO" oplevelse, for der kan de ikke følge med, til gengæld er komforten,fantastisk og jeg ser knaldgodt ud med dem på rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster