Anomoibuds Capsule IP010-a



Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2019, 22:16

Lækkert kort navn er der på dem jeg har modtaget med posten i dag...

Koster 16-17 Dullar i Kina, så over toldgrænsen med mulighed for en ekstra gevinst på omkring 200 pisk.

I forhold til den sidste TWS M1 er de et skridt op af stigen-

De har lidt karakter af at det lyder lidt komprimeret, så til de store klassiske stykker er de ikke et egnet værktøj.

Til moderne musik er de fine, sidder og hører Queen og det lyder glimragende.

Lige når man maser dem i øret, er bassen lidt voldsom, men efter et par sange finder hjernen ud af at få tingene på plads så det lyder godt, der er mere liv i toppen end M1, men de koster så også 50% mere, så en eller anden form for forbedring bør der jo være.

Jeg savner ikke noget, jeg kan da godt høre at dette ikke er HiFi, men når man er på cykel eller på gåben i skoven er det heller ikke det vigtige, her gælder det jo om at fjerne ækle fugle der forstyrrer min naturoplevelse ruller1 ruller1

Komforten er fantastisk, de vejer nærmet intet og har ikke et kabel der trækker det er bare så lækkert.

Parringen med min telefon var let og smertefri og som et stort plus ringer den ikke til sidst kaldte nummer når jeg klikker to gange på knappen, der springer den i stedet til næste nummer på min playliste, så jeg har ikke ringet til min mor flere gange i dag, hvilket hun nok er lidt ked af, eller det håber jeg da hun er..

Er der ikke et næste nummer tilgængeligt ringer jeg til min mor....

Klikker jeg 2 gange på højre side går jeg et nummer frem, 2 gange på venstre sidste nummer, fikst
1 Klik sĂĄ stopper musikken og starter igen med 1 klik.

Bohemian Rapsody lyder ikke overvældende godt på de her.
Bassen er lidt for dominerende til min smag, Queen skal ikke have pumpebas, det lyder bare lidt forkert, med numre som we will rock you er det dog helt i top ruller1
Når jeg skruer op for volumen trækker bassen sig en smule, men jeg er ikke så vild med at det er så højt, det jeg kalder højt er sikkert under det de fleste kalder normal lydstyrke, men ved lave lydstyrker er bassen lidt for markant og dominerende, er man til bas og ikke kan få nok af den, vil man helt sikkert ikke klage.
Nu må det ikke tolkes som at de fremstår "mørke" for det synes jeg ikke de er, der er bare en voldsom bas..

Nogle vil så undre sig og sige "Jamen Claus du knuselsker jo DX1000 ??" til det må jeg svare at på DX1000 er bassen som den skal være kraftig når den skal være det og let og luftig når den skal være det, ved godt hvorfor det er sådan, men det skal vi ikke rode os ud i en lang forklaring om her..

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg kan lide de her, til nogle numre lyder de lige som de skal og på andre er de lidt for langt fra hvad jeg gerne vil have, der var TWS M1 mere balanceret i sin tonalitet og lød som de samme inears hele tiden, bare med en lidt mere kedelig diskant.
De her skifter karakter nærmest fra nummer til nummer, i det mindste med Queen, jeg prøver lige noget stones og ser om det gør dem mere konsekvente..

Det lyder mere rigtigt med Stones, der er generelt ogsĂĄ mindre bas i deres musik end der er i Queen, det er noget lidt mystisk noget det her BTmusik.

På min Segway fungere helt totalt kabelfri slet slet ikke, det at de er så lette og ikke tynges af noget gør at jeg kan høre hver eneste knop på dækket og samtlige sten i asfalten som bump, det er lidt træls...

Nu er det småting det jeg beklager mig over og det er måske lidt dumt at fremhæve det ting gør dårligt, så lad os tage JAhatten på og se hvad der så sker.
Stemmer går rigtigt godt igennem, diskanten er livlig, selvom den ruller lidt tidligere af end jeg kan lide, det har så den fordel at jeg ikke bliver så mæt af musik og kan gå rundt og rocke nede downtown Kliplev i længere tid, så det er positivt i den henseende, at jeg så ligner en landsbytosse skal vi ikke komme ind på her.

Styrken ved disse er helt klart at de overordnet ikke lyder spor dårligt, faktisk ganske godt og så komforten, det kan ikke understreges ofte nok at totalkabelfri er vildt fedt og behageligt, de kan også være i ladekassen med skumpropper på, hvilket er lidt et must for mig.
til prisen med moms og ondheder er de rigelig de omkring 350 kroner værd, man får meget for sine penge, de er heller ikke mudret og slørede som jeg ofte synes er det de fleste BTdimser falder igennem på, så alt i alt er det en fin arbejdshest til dagligt brug, når man så kommer hjem kan man smide noget kablet i ørerne og forkæle sig selv inden sengetid..

Svagheden er bassen og den manglende kontrol og ensartethed af baspræsentationen, det plager mig lidt.

Det med bassen er dog noget der ofte først er helt på plads efter 30-50 timers brug og disse indtryk er helt frisk fra kassen, vil naturligvis opdatere på dette om noget tid hvis jeg synes der er forandringer..

Stones lyder skidegodt i øvrigt, men sådan er det jo næsten altid når man lytter til verdens bedste band thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Mortenhoe » 18. okt 2019, 23:33

Føler mig slet ikke nævnt :cry:
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Claus-DK » 19. okt 2019, 00:00

Alle ved jo at du er kilden til alt hvad jeg ved og kan..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Mortenhoe » 19. okt 2019, 00:12

Claus-DK skrev:Alle ved jo at du er kilden til alt hvad jeg ved og kan..


Jeg vil supplere med at jeg bruger mine hver 2. dag til træning, og det er en af de bedre investeringer jeg har lavet længe. Codec'et er "kun" SBC, men til gængæld er rækkevidden på dette codec og så BT 5.0 helt exceptionel. Jeg kan putte min telefon i tasken - putte tasken i skabet - gå 10 meter índ på et toilet - lukke døren - og de spiller stadigt videre helt upåklageligt og uden forringelse af noget som helst. Til det lidt mere komplekse musik synes jeg dog at SBC codec virker til at gøre et eller andet med ompakning af musik i høj definition. Men igen. Til den pris, så skal man nok heller ikke kaste CD rip flac filer efter dem og forvente et fantastisk resultat.

Alt i alt lyder de altså rigtig fantastisk. Det er værd at nævne at mange TWS slet ikke kan spille højt. Det er nævnt i flere andre reviews også, men nu nævner jeg det også lige - Anomoibuds Capsule kan spille højt! Bassen er sublim. Jeg hører DnB (Drum and Bass) musik til træning, og der er ikke et eneste nummer der lyder dårligt på disse.

Edit: Jeg har boret et hul i bunden af mine og pĂĄlimet en 18650 batteri holder, hvori der sidder et 4000mAh batteri, som direkte erstatter det oprindelige 500mAh batteri. Nu skal jeg kun lade etui'et en gang om mĂĄneden.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Mataugust » 19. okt 2019, 14:21

Claus-DK skrev:Stones lyder skidegodt i øvrigt, men sådan er det jo næsten altid når man lytter til verdens bedste band thumbs thumbs


Stones skal lyde skidt for at lyde godt
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Claus-DK » 19. okt 2019, 23:38

Mataugust skrev:
Claus-DK skrev:Stones lyder skidegodt i øvrigt, men sådan er det jo næsten altid når man lytter til verdens bedste band thumbs thumbs


Stones skal lyde skidt for at lyde godt


Er det ikke det man kalder blasfemi ?? ruller1

De har ligget og spillet sig flade for batteri 3 gange nu, så mit bud vil være at de har fået omkring 10 timers spilletid og det har virkeligt hjulpet på bassen, meget mere kontrol og ikke så dominerende.

Jeg er begyndt at forstĂĄ hvorfor Morten er sĂĄ glad for sine, de lyder fint nu..

Vi er stadig nogle trin fra at være en IKKO og sådan bør det også være.
Gik jeg ikke i skole nu og havde arbejdet i et larmende mejeri, ville de blive brugt pĂĄ jobbet og fĂĄ lov at underholde mig hele dagen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anomoibuds Capsule IP010-a

Indlægaf Claus-DK » 20. okt 2019, 01:33

Har besluttet at jeg vil have de her i biksen, sĂĄ ikke mere i denne trĂĄd fra mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster