KZ Bluetooth cable Aptx HD



KZ Bluetooth cable Aptx HD

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2019, 17:37

Dette er et trådløst kabel som kan bruges med forskellige inears, jeg har valgt mit sæt med 2 pin så det passer til IKKO.

Spændingen var enorm og jeg var ved at dø mens kablet ladede, dette er den "store" model som kører bluetooth 5.0 APTx HD..
Parringen gik let og smertefrit og jeg kom igang pĂĄ omkring et minut.

Jeg er ganske enkelt blæst af banen, i efter dønningerne af "Elton John Søndag" i går, lytter jeg i dag til et album der hedder "Two Rooms, celebrating the songs of Bernie Taupin and Elton John"

Billede

Det er sådan lidt et op og ned album, der er nogle versioner der er rigtigt gode og andre som jeg ikke rigtigt gider, to af mine favoritter er "Rocket man" med Kate Bush og Sacrifice med Sinnead O´Connorto ret specielle damer med hver deres fantastiske stemmer.

Jeg tager den sidste først..
Kilden er min Sanlin M0 og det kører LDAC-HQ som så vidt jeg kan læse mig til skulle være det bedste, jeg har lyttet lidt til APTx også og det er svært at hører forskel, det virker som om der er lidt mere dybde i LDAC-HQ, men jeg ville ikke vædde en bajer på at kunne hører forskel.

Sinnead´s stemme er så utrolig sart og sårbar, det er så smukt at jeg sidder og småtuder, hendes stemme ligger i et leje der gør sibilans næsten umuligt at undgå, det kan også være lidt svært at høre forskel på om det er problemet sibilans eller om det rent faktisk skal lyde sådan.
Klaveret spiller afdæmpet og kontrolleret og alt lyder bare helt præcis som det skal.
Der er ikke meget andet end stemme og klaver i denne sang, hvilket gør at den for nogle kombinationer er svær, for andre passer det som hånd i handske og her er vi ude i det sidste..

Rocket man med Kate Bush sker der noget mere i, men jeg sidder lidt i samme båd her for det lyder bare korrekt eller som jeg gerne vil have det, om det så er det samme skal jeg lade være usagt.
det hele stĂĄr klart og tydeligt og foden vipper lystigt, nĂĄr musikken opfordre til det, det er sĂĄdan en lidt sjov og varierende cover version hun har brygget sammen.
Kate´s stemme er lidt mindre sart og mere varieret i kraft og tone, det er helt vildt så meget hun kan med det organ, hun er en af mine absolutte favorit kunstnere, hele molevitten bliver præsenteret med præcision og liv, det er nærmest ikke til at tro at det kan lyde så godt og samtidigt være, sådan næsten kabelfrit..

Der er masser af muskler til at trække inears i kablet, da jeg havde telefonen tilsluttet var volumen så lav den kunne blive og under ½vejs oppe var det for højt til min smag og på fuld styrke var det uudholdeligt højt, der er styr på det hele, den der lidt uskarpe bas som de to TWS inears jeg har prøvet er der ikke skyggen af her, der er liv og pift i diskanten og det er mit klare indtryk at det ikke er kablet der ruller af, det er IKKOerne.

Det lyder så godt at jeg tror jeg ville vælge at køre trådløst frem for at have det med kabel fra afspilleren, der er absolut ingen grund til at have det kabel ned til afspilleren og det er vel på et eller andet plan den bedste anbefaling man kan komme med til sådan et produkt..

Jeg kan ikke teste noget uden at hører "Angie" med Rolling Stones og for hulen da thumbs thumbs

Det er så meget nemmere med ting hvor der er nogle fejl og mangler man kan brokke sig over, det gør det man skriver lidt mere sjovt at skrive, da man kan putte mere humor ind i det, det her er bare for godt til at brokke sig og det er både kedeligt at skrive og læse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KZ Bluetooth cable Aptx HD

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2019, 20:52

Skal jeg finde noget at brokke mig over ville det være at jeg synes kablet der lidt for langt og betjeningsenheden er svær at få fat i hvis man har kablet omme i nakken, som jeg bestemt foretrækker, da det giver mindre bumb når man går.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KZ Bluetooth cable Aptx HD

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2019, 16:33

Efter flere dages bruge, falder de igennem til mit brug, det er ikke på nogen måde lyden, men jeg har købt dem til IKKO og til dem er de ikke førsteklasse.
Problemet er at de to pins der forbinder kabel og IEM er for korte, dermed sidder de ikke så godt som det originale kabel, samtidigt "skruer" man IKKO i øret og når man gør det er det ikke supergodt at kablet ikke sidder, fast fast.

Havde de pins været 2 mm længere ville det være et super tilbehør at sælge, men kablet falder simpelthen af ved manøvren ud og ind i øret, det at de sidder så løst gør mig også nervøs for at tabe den ene monitor, hvis jeg har dem hængende om halsen..

Jeg er sikker på at de passer fint til andre modeller med 2 pin, specielt hvis der er en lille fordybning til selve stikket, som dermed kan hjælpe med at holde på kablet, men til IKKO kan jeg ikke anbefale dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst