TFZ X1



TFZ X1

Indlægaf Claus-DK » 7. nov 2019, 22:07

The Fragrant Zither er det TFZ står for
Billede
Hvad det betyder er jeg ikke helt med på, noget i stil med det duftende citat ruller1 ruller1

Jeg har købte 5 TWS modeller til min fortsatte rejse ud i den trådløse verden og der står mange fine ting om denne model rundt omkring på nettet, så den kom i kurven.

Der er ikke meget at brokke sig over, de spiller godt en smule højere lydkvalitet end Animoibuds som var den bedste af de to sidste og i forhold til M1 stikker de helt af, men det gør det meste nu, synes jeg.

De kan spille meget højt som i rigtig meget højt, har lydstyrken på lige over nul, så er leder man efter noget der spiller HØJT og godt, kan de være en vej frem.

Diskanten er fin og ruller ikke alt for tidligt af, sådan ud fra mine ører kan de godt spille over 12 Khz, kan de nå det er de i de fleste voksne ører ikke rullet hørbart af, man kan godt fornemme der ikke er den samme "luft" over diskanten som på f.eks IKKO OH10, som jeg har haft i ørerne det meste af dagen (via det der ikke helt perfekte BTkabel).
Kommer man fra det , er det lidt en kedelig ting at stoppe i øret, det hele er lidt fladt og kedeligt, det er så heller ikke på nogen måde fair at sammenligne en 1700 kroners kablet Inear med en 800ish kroners BT inear, det skal give blå mærker til den sidste..

Mellemtonen er lidt presset af den øverste bas og det lyder med enkelte numre lidt specielt, ikke dårligt, bare anderledes. som helhed synes jeg de gengiver stemmer glimragende, man skal huske hvad det er og ikke sidde og tr det er HiFi i feinsmecker klassen man lytter til og når man lige siger til sig selv "hey selv du sidder med en trådløs inear der vejer omkring 5 gram og nærmest ikke føles tilstede i øret" så bliver man igen lidt imponeret over at vores verden kan levere sådan nogle ting.
Lige nu kører "du er" med News, og Søs Fenger lyder helt kanon og præcis som jeg kan lide det, de egner sig bedst til den slags musik ballader hvor der ikke er alt for mange ting der skal styres og kontrolleres.
Lytter jeg til "Billie jean" med Michael Jackson, er det som det hele er trukket lidt ned i tempo, sådan en godt forpustet løber, der kun lige kan følge med og hænger lige bag feltet, der sker simpelthen for meget til at de kan følge med, det er stadig en fed sang og det yder stadig godt, men når man ved hvordan det kan lyde, bliver man lidt skuffet.

Bassen er hvor de her virkelig skinner, den er dyb fast og har et fedt impact, de går virkeligt dybt og har punchet til at det er en fornøjelse at lytte til MC Hammer, den slags musik er de bare fede til, intet som helst at brokke sig over med bass domineret musik.
"The message" med Grand master flash er intet mindre end skøn her.

Som helhed er de en ret velspillende, det er ikke noget man skriver hjem og fortæller sine forældre om, det er på den anden side heller ikke noget man brokker sig over, på en gåtur, til en film på telefonen og diverse musiktjenester er det en fin inear.

Jeg synes de som helhed er glimrende.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron