Sabbat x12 ultra



Sabbat x12 ultra

Indlægaf Claus-DK » 11. nov 2019, 22:24

Den første af 3 fra Sabbat.
X12 Ultra, X12 pro og E12Ultra hedder de tre modeller jeg har liggende.

Billede

Det er sådan en bastardting, ikke rigtigt en inear ikke rigtigt en earbud, samme stil som Apple har i nogle af deres modeller, de er yderst behagelige at have i ørerne og man kan høre hvad der sker rundt om en, så der er ikke nogen nævneværdig isolation..

De her kan spille afsindigt højt, meget højere end nogle af de andre jeg har prøvet om det så er godt eller skidt skal jeg ikke bestemme, men man kommer med garanti ikke til at synes de har for lavt lydtryk.

Lyden bliver noget anderledes præsenteret end en inear der slutter tæt og også noget anderledes end en earbud eller en fullsize, de er lidt deres egen kategori, hvilket designet også lidt lægger op til.
Det er lidt svært for mig at beskrive det men det er på samme tid indelukket og åbent, jeg ved heller ikke rigtigt om det er noget jeg synes er "rigtigt", rigtigt i "" fordi der findes ikke nogen facit liste til hvordan lyd skal præsenteres.

Jeg kan godt lide den mere åbne lyd de har i forhold til almindelig inears, på den anden side savner jeg den intimitet der er i inears.

Claus er forvirret musik14 musik14

Sidder lige nu og lytter til "U can´this" ved godt det er et lidt corny 90er nummer, men det har en god energi og i den version jeg har i ørerne lige nu er der en überfed bas, desværre kommer bassen først rigtigt til sin ret når man skruer lidt højere op end lavt, men så er den der også i store skefulde, der er ikke det samme punch i bassen som med inears, mere som en bas fra et sæt højtalere.

Bassen er god tør og ikke dominerende, lidt rart med en BT enhed hvor alt energien ikke er lagt i "masser af bas"

Her er det mellemtonen der ligesom flyder lidt ud i de andre områder , heldigvis er mellemtonen fin og klar, er skiftet til "kender du det ?" der er en dejlig livlig guitar i den nærmest ikoniske sang om Mona og den lyder lækkert, stemmen får en klang af ekko uden at der er et ekko, igen er det nok den nye konstruktion der f..ker med min hjerne, man forventer noget og får noget andet. musik14

Diskanten er rullet lidt af ikke det vilde, men der mangler den uhørlige diskant som giver nogle numre en luftig fornemmelse, man kan argumentere for at kan man ikke hører den er den der ikke, men på mange hovedtelefoner/inears kan man fornemme den også selvom den ikke kan høres direkte, det er lidt svært at forklare, men er man lidt nørdet med lyd, er jeg ret sikker på i forstår hvad jeg mener..

Jeg savner lidt at kunne kontrollere volumen på de her, man kan skippe frem og tilbage med 2 klik, stoppe og starte med et klik og holder man den inde kan man snakke med sin google assistent og fortælle hvad man vil søge på, ikke en funktion jeg synes er nyttig, men der er sikkert nogle der bruger sin "OK Google" til noget og de skal jo også have lov at være her.

De har en ret neutral tonalitet, med et ganske lille tip mod det mørke, sådan lidt henad OLLO S4.

Efter en lille times musik er jeg vist ved at vænne mig til den måde lyden præsentres på, jeg synes i det mindste at det lyder glimrende, det er som med de andre modeller ikke på kablet niveau, det er heller ikke på niveau med Mifo pro, men mindst lige så godt som TFZ X1, bare med den der lidt sjove servering, som en tjener på en restaurant med en klovnenæse, lidt underligt, men bestemt ikke kedeligt.

Jeg er vild med komforten og det er ikke mit indtryk at de falder ud sådan helt let, naturligvis sidder de ikke så godt fast som en traditionel inears med skumpropper, men jeg synes de sidder bedre fast end en earbud.

Parring og tænd sluk er som med de andre jeg har skrevet om i den sidste uges tid, let og lige til og på de her var plasten over ladepunkterne let at spotte, så jeg slipper for at brokke mig over noget der ikke er..Det er et stort plus ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst