Mifo O5 Standard og Pro



Mifo O5 Standard og Pro

Indlægaf Mortenhoe » 16. dec 2019, 23:29

Jeg har været så heldig at få lov at låne 6 styk TWS af Claus. TFZ X1, Mifo O5 Standard, Mifo O5 Pro, Sabbat E12, Sabbat X12 Pro og Sabbat X12 Ultra.

I denne ombæring vil jeg skrive om Mifo O5 Standard og Pro. Det viser sig, både ved en del A/B lytteri, samt research på internettet, samt visuel sammenligning, at Mifo O5 Pro og TFZ X1 er den samme TWS IEM, blot rebranded. Så jeg vil ikke nævne noget om X1, men derimod referere til mit review af O5 Pro.

Mifo branded blev skabt i 2012. Deres mål er at blive verdens ledende sports hovedtelefon brand. Om det kommer til at lykkes, kan jeg ikke svare på, men til gengæld har de kæmpe success med deres O5 serie.
Dette gør også, at det virkelig ikke er ret besværligt at finde et review af disse, og det er fuldt forståeligt. Fordi de lyder godt, og koster ikke mange penge!

Begge modeller er med et kæmpe 2600mAh batteri, hvilket resultere i 100 timers opladning i kassen. Selve in-ear delen holder batteri i 7 timer. Hvilket er virkelig imponerende. Det er jo faktisk nok til at klare de fleste arbejdsdage.

De sidder virkelig godt i mine øre med foams i størrelse small. Helt plan i øret uden at stikke nævneværdigt ud. Ikke så plan som eksempelvis Ikko, men stadig MEGET mere plan end mange TWS jeg har set eller prøvet. Ikko skal jo heller ikke bære rundt på batteri og BT modul.

Jeg bruger mine til træning, hvor isolation er en key factor. Med foams på, kan jeg ikke høre det musik de spiller i centeren, eller andre folks samtaler. Hvilket er vigtigt for mig. Kassen som in-ear delen sidder i, kunne dog godt have været lidt dybere, da jeg må korte mine foams ned til ca. halvdelen, for at kan lade dem sidde på. Dette har dog ingen indvirkning på fit, i mit tilfælde.

Lyden på Standard og Pro har jeg kort beskrevet her. Både Claus, og massevis af folk på internettet har beskrevet dette langt mere præcist end jeg bryder mig om at gøre.

Mifo O5 Standard:
Masser af bass. De lave frekvenser mudre lidt op i mids. Hurtigere afrullende highs end Pro udgaven.

Mifo O5 Pro:
Stadig god mængde bass. Mindre mudder i mids. Mere highs.

Selvom jeg måske er lidt af et bass head, så foretrækker jeg faktisk Mifo O5 Pro, grundet deres mere "naturlige signatur" hvis man da kan kalde en varm signatur det.

Billede
Mifo O5 Pro med afkortede foams.

Billede
TFZ X1, som blot er en blĂĄ Mifo O5 Pro.

Billede
Fit i øre af TFZ X1 (Dvs. også Mifo O5 Pro)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Mifo O5 Standard og Pro

Indlægaf Mortenhoe » 24. dec 2019, 13:50

Jeg har jo selvfølgelig anskaffet mig et par Mifo O5 Pro gennem Claus. Så jeg synes lige jeg vil tilføje lidt til ovenstående.

De har en virkelig god all-around lydsignatur. Jeg lytter nemlig både til hiphop, metal og dnb når jeg træner. Til de 3 kategorier af musik, er en V-shape ofte rigtig god. Jeg vil dog ikke kalde Mifo O5 Pro V-shaped, da de har væsentlig mere mids end en normal V shape. Så de er vel nok nærmere lidt mere neutrale. De har dog stadig det lille løft i både diskant og bass, hvilken gør dem virkelig "sjove" at lytte til. Hvis man leder efter en super neutral "klaver/violin" IEM, så er det nok heller ikke et par TWS til 700kr man vælger. Alt fra diverse top charts lyder også "lige som det skal" på O5 Pro.

Kassen de ligger i føles tung og lækker, og er lavet af aluminium. Bud'sne er også lavet af metal - de føles dog ikke tunge overhovedet. Det undrer mig faktisk, med den lange batteri levetid de disker op med. Men det tilføjer virkelig til følelsen af godt håndværk.

Det eneste der er lidt underlidt, er de små knapper på O5. Den nederste knap på højre er vol op, og den øverste på venstre er vol ned. Jeg stiller dog praktisk talt aldrig på volumen, og når jeg gør, er det på telefonen. Så det er ikke så relevant for mig. Et enkelt klik og musikken stopper, og 2 klik, så skifter dem nummer. Enten frem eller tilbage alt efter hvilken side man trykker på.

Jeg er rigtig glad for Claus fik mig introduceret for disse. Da jeg så småt var på vej ud i at investere i en masse Kina TWS'er. Det kan dog godt være en lidt træls affære, kan jeg høre på flere af mine kammerater. Da det er meget varierende om de lyder godt eller forfærdeligt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron