Apple AirPods Max



Apple AirPods Max

Indlægaf Ole » 3. feb 2021, 19:17

Nå ja, måtte jo lige prøve sådan et par AirPods Max :-)

Har haft dem i en god mĂĄned nu og givet dem et godt lyt og sammenlignet lidt med nogle Sennheiser PCX550 og Sony WH1000-XM4.

Efter mine ører lyder AirPods Max entydigt bedst af de noise cancellation hovedtelefoner, der er på markedet pt. fra fx Sony, Bose og Sennheiser. Noise cancellation kvaliteten er på niveau med de bedste konkurrenter og lydkvalitet i forbindelse med opkald er rigtig god. Batteritid er lidt til den lavere side på omkring 20 timer, hvilket dog ikke har været et irritationsmoment, men det vil afhænge af ens specifikke brug. Kvalitetsfornemmelse ift. materialer er klassisk Apple, så ikke noget at komme efter der og det drejehjul er super lækkert.

Medfølgende cover/sleeve til dem er dog lidt af en joke - til prisen forventer jeg en case til at beskytte hovedtelefonerne ifm. transport, uanset hvad der måtte være af finurlige argumenter for, at et cover som det der følger med er en god idé. Har alene brugt dem uden og har ikke haft problemer ift. stand by/unødig højt strømforbrug.

PĂĄ hovedet har de lidt clamp-force, men puderne er gode behagelige (ogsĂĄ med briller) og hovedbĂĄndet ligesĂĄ, sĂĄ det har ikke virket generende. Kan dog forestille mig at hvis ens hoved/kindben er meget til brede side, at clamp-force mĂĄske kan blive generende pga. den lille fjeder mekanisme, der sidder ved selve kopperne og giver dem en bestemt standard position.

De enkelte rapporteringer man kan se på nettet ift. kondens er ikke noget jeg kan genkende - jeg har dog alene brugt dem indenfor, men til gengæld omkring 10 timer om dagen, 5 dage om ugen i en periode. Måske kondens potentielt kan blive et problem, hvis der er meget høj luft fugtighed eller man udsætter dem for store temperatursvingninger - kopperne er jo trods alt af metal og lukkede.

For at få fuld udbytte af alle features bør man absolut være Apple bruger og huske lige at gå ind i “Tilpasning af hovedtelefoner” under “Tilgængelighed” på sin iDevice, da de ellers har lidt for tilbagetrukket mids (efter min mening). AirPods Max er også begrænset til AAC codec, hvilket jeg mener ikke har den store betydning lige i denne produktkategori og implementeringen af det ift. Apple-grej er god. De har en god sund baskvantitet med rigtig pænt anslag og uden at bassen virker mudret til, ligesom med Sony 1000XM4'erne. Mids synes jeg lyder gennemsnitligt, men vokaler er fine tydelige. Treble har en fornemmelse af, der er noget luft og liv, tror dog jeg lige mangler det sidste deroppe for at være helt happy. Synes de har en pæn størrelse sound stage af lukkede bøffer, men mangler den sidste præcision og lagdeling i forhold til, når jeg lytter musik med noget der har kabel.

Må dog stadig sige, at der uanset deres fortræffeligheder ud fra "trådløs noise cancellation standard" stadig er et lille stykke for mig før kablerne kan droppes….men gabet mindskes. I de situationer, hvor jeg ville bruge dem til rigtig musiklytning rækker jeg stadig ud efter min dap + iems med kabler. Så tror ikke at de ender med at blive hængende på matriklen, men jagten fortsætter på det trådløse nirvana 1musik

Tænker dog, at AirPods Max kan være et rigtig godt køb, hvis ens brug lige præcis matcher den balance mellem features og lydkvalitet, som de tilbyder. Behov for noise cancellation vil dog nok være en forudsætning, da jeg vil mene, at man nok kan finde bedre trådløse alternativer uden noise cancellation til en noget mere fordelagtig pris.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Apple AirPods Max

Indlægaf Kolind » 4. feb 2021, 09:58

Designet kan jeg ikke helt sluge ud fra billeder. Dog er det altid fint med gode materialer, og der plejer Apple at levere.
Prisen er godt nok lidt hidsig. Knap 5000kr ? Så skal de dæleme også være gode. Finder det umiddelbart svært at forstille mig at de er knap det dobbelte af f.eks WH1000-XM4 værd. :shock:
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron