Ankbit E600



Ankbit E600

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2022, 14:06

Jeg sad en aften og surfede trådløse hovedtelefoner, sådan til en forandring.
Inears altså TWSer er nemt nok, der er masser af gode modeller og mærker man kan mæske sig i, men når det kommer til fullsize hovedtelefoner snævrer det voldsomt ind. De store Sony, Bose, Apple, JBL sidder meget tungt på det marked og det skræmmer måske andre producenter for at vove halsen og se om de kan få fodfæste på det marked.
Bludio er en af de mindre mærker der laver flere gode modeller, men de får mig ikke sådan helt op og ringe og danse nøgen rundt på bordet.

Jeg har sådan en eller anden vane med at tænke "det skal skisme være det bedste BTcodec der skal være i bøfferne, jeg gider ikke andet, måske bedre at kalde det et af de bedste codecs for der er efterhånden flere der leverer varen, LLDAC og APTx HD er nok de to bedste jeg er rendt ind i og HiBy har også deres helt egen Codec som skulle være bedre end de to, men den har jeg endnu til gode at prøve, er der nogen her der har stiftet bekendtskab med dem ?? Så vil jeg meget gerne høre om det..

Nå men jeg sad og klikkede mig gennem masser af sider og så dukkede der en lidt poleret og faktisk meget pæn hovedtelefon op, ikke et mærke jeg havde hørt eller læst om, noget helt nyt, der ikke en gang er på aliexpress endnu, men det kommer de, skulle jeg hilse og sige fra mig af..

Faktisk ser de rigtigt godt ud.
ankbit e600.png
ankbit e600.png (229.71 KiB) Vist 3814 gange


billeder og photoshop kan tit forføre os, men pyt de røg i kurven, jeg er mere kræsen når jeg lytter end når jeg køber og kan jo trække det fra i skat ruller1 ruller1

De er så dukket op her i dag, jeg er i Corona karantæne, da min kone har fået raget det skidt til sig og sidder nu ude i teltet i haven og surmuler 1musik 1musik 2musik
Så jeg er jo nærkontakt indtil jeg får testresultat og finder ud af om jeg skal ud i teltet også, men så kommer der altså også en madras derud, men det er en anden snak..

Så de er blevet flået ud af kassen, pæn indpakning og det hele ser fint ug, ikke for meget ikke for lidt, lige tilpas for en indpakning at være, den skal alligevel bare i skraldespanden, så jeg synes energien skal bruges på produktet ikke kassen.
Kassen er ikke ret stor, men jeg har heller ikke sĂĄ mange foldbare modeller, sĂĄ det snyder mig lidt af og til.

foldet ud er de af cirka normal størrelse lidt små kopper og puder, men store og tykke nok til at mine ører kan være der uden at røre kanterne og blive ømme, kan ikke lige se om puderne kan skiftes til noget bedre, men det skal jeg lige have undersøgt lidt nøjere for med et sæt HM5 puder vil de være rigtigt lækre og være mere komfortable, ikke at de puder der sidder på er ringe eller noget, men man vænner sig til bedre komfort og lidt mere luft om ørerne.

Jeg krydsede fingre for at der var strøm på batteriet og fik fyret op onder dem, parre med telefonen og starter musikken, hold da op var lidt den første tanke i hovedet, jeg har den seneste tid brugt Aiva meget og meget tit når man kommer fra sådan en fætter sidder man lidt med hængemule når man sætter noget andet på ørerne, men ikke her og det er ret fedt. 3musik

De vejer ikke ret meget er komfortable og er måske det bedste jeg har prøvet uden kabler.

Er man allergisk overfor bas, skal man slet ikke overveje at prøve dem, for den er godt nok fuldfed, ikke fordi den bare bløder og blævre ud over det hele, men den er kraftig og meget prominent.
Jeg er kun allergisk overfor pollen og katte, så det er jo lækkert i denne situation, faktisk kan jeg godt lide man kan mærke bassen kærtegne øreflapperne og det kan man her, det giver sådan et haptisk feedback tror jeg det hedder, som giver en ekstra dimension i musikken.
De fleste bruger et eller andet hip hop eller anden moderne musik til at teste bas, jeg bruger "fast car" med Tracy Chapman, der er sĂĄ fed en bas i det nummer og nui det er bare godt her..

Jeg vil lige lade dem ligge og spille resten af dagen, så jeg er sikker på de er spillet til inden jeg går dybere ned i det her, jeg hører også bedre om aftenen end her ved middagstid...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ankbit E600

Indlægaf mage » 13. jan 2022, 18:06

Claus-DK skrev:…men de får mig ikke sådan helt op og ringe og danse nøgen rundt på bordet.



Jeg tror der findes en FN-konvention der sikrer at det ikke sker ;0)


Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ankbit E600

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2022, 19:30

Konen putter da 50ere ned i mine underhyler undervejs..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ankbit E600

Indlægaf mage » 13. jan 2022, 21:09

Billede

Hahahahaha…..

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ankbit E600

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2022, 14:26

I går testede jeg mikrofonen, min kære mor er indlagt med en brækket albue, så hun keder sig helt vildt, så hende ringede jeg til i 1 times tid eller 2 og hun var meget imponeret over lyden i den anden ende. Jeg havde også en kunde der kontaktede mig og her var ordene "det lyder som om du står lige ved siden af mig".
Så det må siges at være godkendt.

Batteritiden imponerer mig, brugte dem i maaange timer i går og kører stadig på det strøm der var på den da de ankom, de siger op til 50 timer og omkring de 35 med ANCen tændt og det skal nok passe, det bliver ikke et problem for ret mange hvis man lige husker at sjatlade dem af og til.

Bassen virker til at være blevet strammet lidt op siden i går, ikke en verden til forskel, men efter en aften og nats tæsk er der forbedringer at spore.

Prøvede også at tilslutte dem til min Hiby og kørte lossless filer fra den og det gav faktisk et løft i lyden i forhold til min streaming tjeneste fra Telmore, jeg bruger primært streaming til at teste de her produkter for det er sådan de i langt de fleste tilfælde vil blive brugt, det giver ikke så meget mening for mig at bruge kablet og tilslutte dem til en god DAC/Amp og skrive om mine oplevelser der, for det er ikke sådan de vil blive brugt og hvordan de yder der er lidt lige meget for de fleste, eller det tror jeg da i det mindste det er..

Rent faktisk er jeg så imponeret af det her produkt at jeg har bestilt en tester af deres bedste DAC/Amp også med Bluetooth, men også mulighed for USB tilslutning når det skal være ekstra godt.. Mere om det senere jeg tror den dims skal på tour og har i lyst til at E600 kommer på tour, så sige i bare til.

Lige nu lytter jeg til Communards "Don´t leave me this way" en skøn sang med en masse energi og der sker rigtigt meget rundt i periferien og det er bare så lækkert og fødderne kører løs på gulvet (jeg har tøj på) nu begynder skuldrene at bevæge sig frem og tilbage, man skal ikke overdrive dans, men det er sq lidt svært helt at undgå. Trompeterne trutter på den rigtige måde og klaveret lyder godt og den dybe kvindestemme går bare rent ind, mens den lille fyrs falset går klart igennem AAAAAAaaaaah BAAAAby jeg elsker bare den sang, havde den rent faktisk på single tilbage i 80erne..

Level 42 "running in the family" kongerne af slapbas og det er noget de her kan, de lader mig bevare mit fokus på basguitaren og det er bare noget Level42 kan.. Der en boost af en eller anden art lige i det område og det klæder bare en masse af min musik at selv bassen træder lidt frem, det er ikke så meget fokus på det der dybe drøn som der er i meget musik med folk som Eminem, det er lidt højere oppe på skalaen det ligger og det er faktisk ret fedt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ankbit E600

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2022, 23:02

Konen sidder oppe på sit værelse på 1. salen, knægten er gået i seng og jeg keder mig lidt.
Hvad skal man sĂĄ finde pĂĄ ??

Lad os se om man kan skifte puder på de her, ikke at det er nødvendigt de er som sådan bløde nok, vil bare gerne have dem en smule større, så bliver det ikke så varmt om ørerne.
Det kan man ikke uden at skulle gå til ekstremerne, men jeg fik da brækket puderne af og indenunder fandt jeg noget skum liggende oven på driveren og som det kreative menneske jeg er tog jeg det straks væk og fik med møje og besvær sat puderne på igen, det var væsentligt nemmere at flå dem af, der skulle bare bruges lidt vold, men til at få dem på skulle der bruges snilde, heldigvis er jeg både stærk (at lugte til) og snedig som en ræv.

Min erfaring med skum foran en driver er, hvad skal det gøre godt for ?? Skum gør stort set altid det samme fjerner luft i diskanten og giver en mørkere signatur og hvem har lyst til det ??
At fjerne skummet har så givet mere pift i toppen og gjort bunden mindre dominerende, præcist som forventet, så nu er de mere V formet i signaturen og det kan jeg godt lide.
Skum dræber også detaljer og dem kan jeg også lide, kort sagt skal man være seriøst bashoved for at foretrække dem med skum og selvom jeg godt kan lide bas, så synes jeg bestemt også diskanten skal være med pift og luft i toppen..

Om det er en forbedring ?? Det afhænger nok lidt af hvem man er og hvordan ens smag er, jeg er mest til dem uden skum.

Jeg synes de var fede som de var og nu synes jeg de er endnu federe, dejligt nĂĄr sĂĄdan noget sker.

Vi taler ikke om at det er nat/dag forskel, men den lidt mere luftige diskant og lidt skarpere detaljer falder bestemt i min smag.

Lige nu er jeg i nostalgi hjørnet og lytter til den mest fantastisk stemme der nogensinde har været i popmusik Karen Carpenter, for hulen en stemme den tøs havde, problemet med Carpenter´s er at jeg altid bliver så trist over den trælse skæbne hun led, hun havde hele verden for sine fødder, men sultede sig selv ihjel, jeg var ikke ret gammel da de var i vælten så jeg husker det ikke fra da det skete, men når jeg sidder og ser hende på en video og synge "I am on the top of the world" og er radmager af anoreksi med hule kinder, begynder jeg altid at tude over den bitre ironi der bare gør så ondt at være vidne til..
Det er ikke noget der plager mig når jeg bare lytter til musikken og lige undgår den sang, for selvom den er fed kan jeg bare ikke klare at høre den.
Men bortset fra det var hun intet mindre end en fantastisk sanger, der er bare ikke mange der ligger så skarp på tonerne som hun gjorde, det er skræmmende så rent og præcist hun kunne ramme tonerne i musikken.
I dag snyder de bare med autotune, men det lyder bare ikke nær så godt som, når tonerne rammes rent af et talent i verdensklasse som hende.

Det er sådan nogle tanker jeg sidder og har når musikken flyder og lyder godt og det gør den bare i de her bøffer og endnu mere uden skum, jeg må se om jeg ikke kan få prisen og minimums mængden ned på et niveau hvor det er muligt for mig at få den hjem, jer er så fræk at jeg allerede har lavet en produktside til den i shoppen, selvom jeg godt ved jeg ikke har hverken ressourcerne eller kunderne til at købe 500 enheder, men når jeg viser dem siden og trygler om en god pris på 100 enheder og når de så er med på den, kæmper for den samme pris og en mængde på 50 enheder, er jeg nogen gange heldig at få bolden i mål, mange års erfaringer i forhandlinger med kinesere har givet mig en viden om hvordan tingene fungere for de ælsker bare at sælge og smører man dem med en masse smiger kan man som regel komme i mål..

Det er også lækkert at jeg stadig efter så mange år kan sidde og være helt oppe og kører over et produkt, man har jo en tendens til at blive lidt kynisk over tid, efter man har lyttet til hundredevis af hovedtelefoner og trukket på skuldrene af de fleste, men af og til rammer man noget der er værd at forfølge og bide mærke i og det her er altså en af den slags bøffer.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ankbit E600

Indlægaf Walbum4262 » 30. apr 2022, 07:06

Der er købt 4stk til ungerne og konen.. så må vi se hvad de kan :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster