Lynx Sonic 4:33



Lynx Sonic 4:33

Indlægaf Claus-DK » 8. feb 2022, 00:20

En skam den koster sĂĄ meget.
Jeg starter med konklusionen, bare for at være underlig, men jeg har fået endnu en trådløs hovedtelefon til test, som kom med posten i dag.
LYNXSONIC-4-33-Hybrid-Active-Noise-Cancelling-Headphones-Touch-Control-Microphone-40H-Wireless-Charging-aptX-Low.jpg
LYNXSONIC-4-33-Hybrid-Active-Noise-Cancelling-Headphones-Touch-Control-Microphone-40H-Wireless-Charging-aptX-Low.jpg (62 KiB) Vist 2818 gange


De ser lidt specielle ud, der har været en designer som har været med til at designe biler for VW inde over processen, med at udvikle pasform, betjening og hvordan de ser ud og selv om de ser lidt firkantede og lidt 80er ud kan man med det samme mærke at der er tænkt over tingene.

kopperne sidder fantastisk på hovedet, det er som om der rent faktisk er tænkt ergonomi ind i udformningen, de smyger sig til hovedet og sidder bare lækkert og umærkeligt på hovedet og man kan jo ikke selv se dem når man har dem på, så det behøver man jo ikke bekymre sig om..

De virker noget løse i betrækket når man har dem i hænderne, men man kan godt mærke hvorfor når de kommer på hovedet, de former sig fint ind og sidder bare godt og komfortabelt.

Den aktive støjdæmpning er ret god jeg kan slet ikke høre Gilmore girls som konen sidder og ser. overhovedet slet ikke, hvilket er lidt overraskede for jeg plejer altid at kunne høre lidt at Tvet også med NC slået til eller med inears, så det er bestemt godkendt.

Jeg kan af en eller anden grund ikke finde ud af at slĂĄ NCen fra, jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg overhovedet kan, slĂĄ det fra, men det er jeg ved at finde ud af..

Der er en ting der er lidt dumt og det er den der hvide støj der kommer fra NC kredsløbet når musikken ikke spiller, når musikken er tændt er det pist borte.

Betjeningen er: stryg en finger frem på højre kop, så starter næste sang stryg en finger op og du skruer op, to tap starter og stopper musikken, stryg tilbage for forrige sang og ned for at skrue ned, det fungerer perfekt og uden problemer af nogen art, de der touchcontrols kan ellers godt drille lidt, men her virker det bare.
musikken stopper nĂĄr man tager dem af og starter nĂĄr man tager dem pĂĄ, hvor god denne funktion er skal lige testes yderligere, for selvom den virker det meste af tiden pĂĄ Bludio T7 kan den godt finde pĂĄ at starte musikken nĂĄr de ligger pĂĄ bordet, det har jeg ikke observeret med de her, men det er jo sĂĄ ogsĂĄ kun med nogle timers drift.

Batteritiden skulle være helt oppe på 40 timer, om det passer ved jeg heller ikke, men passer det er det jo lækkert at de lige skal lades et par gange om ugen. og deluxe modellen kan endda lade trådløst, jeg ved ikke lige om det er den jeg har..

Bluetooth formatet er aptX HD, de mister forbindelsen når jeg skal ud i garagen, men det gør det meste så ikke noget der er et problem som sådan.

Det drillede lidt at få dem parret, men når jeg lige havde læst at de skal tændes og så skal man "tænde" dem en gang mere før de går i pairings mode, så virkede det som det skal og de forbinder selv når først de er pairet.

Jeg har nærmest haft dem på uden pause de sidste 6 timer og det er da ikke iskoldt på ørerne, men heller ikke kogende varmt, lidt varmere end uden hovedtelefoner på.

SĂĄ indtil videre er der et hak i alle felter, det er virkelig lovende sĂĄdan i brug, betjening og komfort.

MEEEN nu kommer vi til det der virkelig tæller og her må jeg bare sige at de spiller rasende godt, jeg er endnu engang blevet overasket over hvor godt trådløse enheder kan lyde, jeg vil faktisk påstå at fik man dem på i en blindtest ville jeg være svær at overbevise om at de rent faktisk er uden kabler, det er bare så godt.
Lydbilledet er ret balanceret, hvor ES600 er lidt mørk, Valco lidt lys er de her lige midt imellem, skarp og god bas lækker blød mellemtone og en lidt blød diskant, den måtte godt have lidt mere "sparkle" men har den det bliver man hurtigere lyttetræt og så havde jeg ikke haft dem på 6 timer, nok mere 2 gange 2 timer i stedet, for lige at give hjernen en pause, så er man pendler er det et perfekt headset til mange timers brug, uden man bliver mør i hjernen.

De stikker ikke ud nogle steder, der er ingen buldrende og vild bas, ingen skrigende diskant, ingen sibilans, bare god og lækker lyd over hele spektret, de har en mild V form, men det er også det vildeste jeg kan sige om lyden udover at det med afstand er det bedste jeg har lyttet til uden kabler, det skal så siges at jeg både har Sony og Bose tilgode, har lyttet meget kort til begge mærker, men slet ikke nok til at kunne lave en anstændig sammenligning, men det er de to mærker vi skal op i tror jeg for at finde en anstændig konkurrence, for de er et trin eller to over de produkter jeg ellers har i butikken og er ret glad for at lytte til.

Det er lidt som dameishockey sammenlignet med herreishockey, ikke et ondt ord om kvindesport, jeg holder meget af dameishockey det er meget underholdende og spændende at se og jeg ser gerne en hel kamp og savner ikke noget. Jeg er godt underholdt, men når jeg så ser herrehockey kan jeg jo godt se, at det næsten er en helt anden sport, tacklingerne er langt mere voldsomme, der er mere fart på, teknisk synes jeg kvinderne kommer meget tæt på, men de mangler simpelthen fysikken til at gøre sporten lige så intens som herrerne kan, sådan er det bare..

Og det er lidt samme fornemmelse jeg sidder med her.

Nu vil jeg så vende tilbage til konklusionen og den er rent set ud fra det faktum at når jeg køber testting er det fordi jeg gerne vil have en ny og spændende vare i biksen, det er IKKE fordi jeg gerne vil se hvad der findes eller fordi jeg mangler det i min hverdag, for var jeg en almindelig forbruger der havde forvildet mig ind i dette køb ville jeg være i den syvende himmel for jeg ville lige have gjort et kup.
Den verden lever jeg bare ikke i mere, lidt trist men sĂĄdan er det nu en gang..

For der er kun et sted det er noget skidt og det er prisen, på danske plader vil de kommer op og snuse til de 1500 og så er vi oppe i Boseland og når der er tilbud også Sonyland og der er det ikke nemt at være et lille ukendt mærke uden nogen tilstedeværelse på youtube, head-fi eller nogen andre steder på nettet, hvorfor skal man dog vælge det mærke fremfor Bose´s og Sony´s anerkendte og gode produkter, de er en smule billigere, men det er ikke ret meget, hvis man som forbruger holder lidt øje med priserne er det nærmest det samme og af den grund har jeg meget svært ved at overbevise mig selv om at det her er et produkt jeg kan sælge, jeg kan jo mageligt købe alle dem jeg vil, men bare at have dem på en hylde inde på mit lille lager giver ikke så meget mening, det er jo meningen at de også skal ud igen.

Det er trist at verden er sådan, for vi som forbrugere snyder os selv for en masse gode oplevelser, fordi vi er så pokkers loyale imod vores foretrukne brands og hvad reklamerne og influenserne bombardere os med i en lind strøm, gennem alle døgnet´s timer. Jeg kommer nok heller aldrig til at få andre mærker i telefon end Oneplus, så jeg er på ingen måde en tøddel bedre end alle andre.

Jeg tror på ingen måde at disse er dårligere end Sony og Bose´s sager de skal nok være mindst lige så gode og en smule billigere, men de skal længere ned for at folk tager chancen, i stedet fro at gå med det de kender og holder af i forvejen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lynx Sonic 4:33

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2022, 15:29

Så har de været i brug i lidt mere tid.
Batteritiden er pĂĄ ingen mĂĄde hvad de lover 20 timer er mere realistisk.
Og så er den susen fra NC funktionen begyndt at irritere mig, det gør dem rigtigt uegnede til lydbøger og så er den irriterende når der er pauser i musikken eller mellemrum mellem musiknumrene.

Synes også det er dumt at jeg ikke kan slukke for NCkredsløbet og vælge om jeg vil have det aktivt eller ej, man kunne jo forestille sig en situation hvor jeg ikke ønsker maksimal isolation.

Jeg er stadig rigtigt glad for hvordan de lyder nĂĄr musikken er pĂĄ, men ogsĂĄ irriteret nok til at de nok ikke vil blive brugt ret meget, sĂĄ mĂĄske er det i sidste ende godt jeg synes de var for dyre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron