Hifiman Deva pro - Behøves vi egentlig kabler?



Hifiman Deva pro - Behøves vi egentlig kabler?

Indlægaf Kolind » 23. aug 2022, 23:48

Hej folkens

Ja titlen blev mĂĄske lige clickbait nok.

Jeg kom den anden dag til at købe et sæt Hifiman Deva pro som reelt er ca samme hovedtelefon som jeg allerede har: HE5XX, bare med en 'lille' bluetooth dims monteret fremfor et normalt kabel. De kalder donglen/dimsen Hifiman bluemini R2R. Jo bevares den er ikke det allermest elegante jeg har set - Man har placeret en elektronik tingest monteret i jack-stikket på bøffen. Men den vejer ikke noget særligt og sidder indtil videre ikke i vejen. Hvis man vipper hovedet rammer den ene side skulderen lidt før den anden - Er det et problem? nah ikke specielt.

Billede

Det som jeg dog syntes er virkeligt smart er det faktum at donglen principelt frit kan udskiftes hvis den går skævt. Samtidigt kan de også fungere helt normalt med kabel uden at man vil ane at det faktisk er en mærkelig trådløs variant. Jeg har ikke lavet nogen seriøs a/b lytning af de to kablet eller sådan, men jeg er ret overbevist om at de er vældigt ens i lyden.

Lyden via bluetooth LDAC er aldeles strålende. Den bedste trådløse lydoplevelse so far. Bevares - Jeg er glad for mine Sony WH-1000XM3 og aktiv NC osv. Det spiller og de lyder ret godt. Hifiman'en er bare lydmæssigt et step op derfra. Når det så er sagt, skal den også gerne være det. Prisen er den samme og de har ikke ANC og er lidt kluntede udført. Har ikke nær samme batteri-tid mm. Som en samlet pakke er en Sony f.eks nok et bedre køb for de fleste og jeg vil formentligt også bruge sony'en mere end Deva'en. Alligevel bliver jeg lidt imponeret over hvor langt vi er nået på den trådløse front efterhånden. Jeg har jo altid sværget til kabler fordi det jo altid er bedre. Jeg vil nok også sige at præsentationen i HE5XX balanceret til min AudioGD dac/amp på størrelse med et mindre skur, lyder en andelse mere hifi-ish. Der er en smule finere nuancer og mere clean lyd. Når det så er sagt, er bassen også lidt kedeligere omend måske strammere og der er lidt mindre energi i lyden. Jovist der er boostet lidt i lydprofilen via bluetooth modulet angiveligt. Men det klæder dem faktisk fint. Jeg ville ikke nødvendigvis vurdere det som dårligere, måske mere bare anderledes præsentation. Det syntes jeg da er ret godt gået. Jeg har endnu til gode at prøve dem kablet dog. Fortsættelse følger.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hifiman Deva pro - Behøves vi egentlig kabler?

Indlægaf Henrik_sdk » 23. nov 2022, 00:00

Holder de stadigvæk efter 3 måneder? og hvordan er r2r.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted


Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst