Kaffe-fi



Re: Kaffe-fi

Indlægaf Kena » 11. maj 2017, 10:23

Billede
En Pebo er altså en oplevelse for hele familien. Børnene var meget fascineret af gasbrænderen og at vandet kom fra den nederste kolbe og op i den øverste, hvor det blev blandet med kaffepulveret. Efter 4 minutter slukker man for gassen, hvorefter kaffen hurtigt dratter ned i den nederste kolbe. Et kemi-sæt, som sønnike kaldte det.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Kena » 11. maj 2017, 10:40

Mange tak for svar.

@Gerner: godt at vide, men kan man virkelig kun indstille Encore til grov eller fin? En Pebo kræver kaffen malet lidt grovere end normalt fint.

@Telum: tak for info. Jeg opbevarer bønner i lufttæt pose, så det er ikke noget problem.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Kaffe-fi

Indlægaf wildstyle » 12. maj 2017, 10:16

Kena skrev:@Gerner: godt at vide, men kan man virkelig kun indstille Encore til grov eller fin? En Pebo kræver kaffen malet lidt grovere end normalt fint.


Jeg tror Gerner mente, at den eneste indstillingsmulighed på Encoren er hvor groft/fint bønnerne males. Der er 40 trin til at justere med, så der burde være rig mulighed for at finde den rigtige grind-size. :P

Billede
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Gerner » 12. maj 2017, 18:11

He, det er dog ikke mig der har givet dig nogle svar Kena. :-)
Det er muligvis Bender du har ment.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Bender » 13. maj 2017, 10:40

Præcis på Encore er der kun selve trakten du kører fra grov til fin malet, på preciso har du trakten og en ekstra sort hjul, hvilke er overflødigt efter min mening. Min kammerat har en forte og han synes og efter han har kørt den til, at bare skulle have købt en preciso og efter jeg har prøvet min brors ved jeg Encore bliver min næste kværn ;)

Iøvrigt kan jeg anbefale en Brita Marella, filtret vand gør en forskel.
Bender

 

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Kena » 14. maj 2017, 00:27

Gerner skrev:He, det er dog ikke mig der har givet dig nogle svar Kena. :-)
Det er muligvis Bender du har ment.

Gerner ruller1 Bender. Det er nogengange svært at bevare overblikket på en smartphone...
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Kena » 14. maj 2017, 00:38

Bender skrev:Præcis på Encore er der kun selve trakten du kører fra grov til fin malet, på preciso har du trakten og en ekstra sort hjul, hvilke er overflødigt efter min mening. Min kammerat har en forte og han synes og efter han har kørt den til, at bare skulle have købt en preciso og efter jeg har prøvet min brors ved jeg Encore bliver min næste kværn ;)

Iøvrigt kan jeg anbefale en Brita Marella, filtret vand gør en forskel.

Tak for uddybningen. Her på Amager er vandet ekstra kalkholdigt, så det er måske godt med et vandfilter.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Mich_37 » 12. nov 2018, 14:05

Billede

Sage by Heston er favoritten hjemme hos os. Med en god duft fra de frisk malede bønner kommer ungerne altid og vil hjælpe. Denne maskine er designet i samarbejde med den verdenskendte kok Heston Blumenthal, så her er ikke sparer på kvalitet.


Har fjernet et købslink, da dette er dit første indlæg på vores side
mvh
claus-dk
Mich_37

 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. nov 2018, 13:51

Re: Kaffe-fi

Indlægaf Syndikalisten » 15. jul 2019, 12:12

Mit setup består af en Moccamaster og en Baratza Virtuoso. På lageret står en Bodum Santos, en stempelkande, og en række maskiner. Nogen af dem er bedre end min Moccamaster, men den er noget simplere.
Kaffen, jeg drikker lige for tiden, er Mövenpick. Jeg plejer at snuppe et par pakker i Tyskland.
Syndikalisten

 

Re: Kaffe-fi

Indlægaf MKjeldsen » 19. feb 2021, 08:30

Reviver lige kaffe-tråden! Jeg tænkte lige jeg ville dele en uddybende kommentar (reddit-navn: zrrbite) jeg skrev til en post omkring kaffe og vand sidste år. Jeg dækker overordnet og går i detaljer med hvordan man bruger mineral-koncentrater til at remineralisere destilleret/omvent-osmose vand (~100% H2O).

https://www.reddit.com/r/Coffee/comment ... ng_coffee/
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ã…rhus C.

Re: Kaffe-fi

Indlægaf telum » 19. feb 2021, 10:36

Respekt!

Jeg har desværre ikke tiden til at kaste mig over det helt store barista-eventyr, men her i hytten har vi brugt nogle af feriepengene på sådan en fuldautomatisk tingest som gør det rigtigt godt og bare funker - Siemens EQ.6 plus S100. Billedet er dårligt, da slangen selvsagt skal dumpes i en karton mælk...

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Foregående

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron