Little dot 1+ hybrid



Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 13. maj 2017, 13:43

Hej

Nogle der kan svare på hvorfor jeg føler denne forstærker ikke trækker mine He 400i tilstrækkeligt

Købte den egentlig til min 32ohms He 400i da det skulle være lav ohms den er designet til - men den driver mine 250ohms HD 600 perfekt og meget bedre end he400i

Har den indstillet til gain 7 og den kan også stå på gain 3,5 til lav impedans

Nogle der har et bud ?

Mvh
Nicolai


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Mortenhoe » 13. maj 2017, 13:53

Det er jo en solid state forstærker med rør buffer. Den burde trække dine HE400i uden problemer. Hvad mener du med tilstrækkeligt? Kan det være farven rørene tilføjer der bare ikke klæder dine HE400i? Hvilke rør har du i. Hvilken opa sidder der i?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 13. maj 2017, 14:01

Mortenhoe skrev:Det er jo en solid state forstærker med rør buffer. Den burde trække dine HE400i uden problemer. Hvad mener du med tilstrækkeligt? Kan det være farven rørene tilføjer der bare ikke klæder dine HE400i? Hvilke rør har du i. Hvilken opa sidder der i?

Har købt Voskhod rør og kører pt med Stock opamp - har dog bestilt en muse02 og BB 2107 som kommer om nogle dage/uger

Jeg synes mine He 400i var HD 600 overlegen på lydkvalitet ud af min aune x1s sort baggrund, bas osv - men føler at med little dot er det lige omvendt at HD 600 gør det bedre på alle parametre - måske skalerer den bare bedre

Måske er det bare rør lyden der ikke klæder 400i - men er sgu lidt underligt synes jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 13. maj 2017, 14:16

Mortenhoe skrev:Det er jo en solid state forstærker med rør buffer. Den burde trække dine HE400i uden problemer. Hvad mener du med tilstrækkeligt? Kan det være farven rørene tilføjer der bare ikke klæder dine HE400i? Hvilke rør har du i. Hvilken opa sidder der i?


Hov det hjalp faktisk lidt at sætte gain ned på 3,5 - så trækker den dem bedre - dog med væsentlig mere brum fra rørene - denne brum er der ikke fra Stock rørene

Mvh
Nicolai


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 13. maj 2017, 14:50

nktnkt skrev:
Mortenhoe skrev:Det er jo en solid state forstærker med rør buffer. Den burde trække dine HE400i uden problemer. Hvad mener du med tilstrækkeligt? Kan det være farven rørene tilføjer der bare ikke klæder dine HE400i? Hvilke rør har du i. Hvilken opa sidder der i?


Hov det hjalp faktisk lidt at sætte gain ned på 3,5 - så trækker den dem bedre - dog med væsentlig mere brum fra rørene - denne brum er der ikke fra Stock rørene

Mvh
Nicolai


Sent from my iPhone using Tapatalk


Men ingen tvivl om at HD 600 er den der har skaleret mest med denne Little dot 1+ alt er bare mere fremme i skoen - detaljer jeg ikke har hørt før og mere dynamik og mere bas som er fast

Virkeligt et kæmpe løft i forhold til aune x1s, Valhalla 2 som jeg tidligere har prøvet

Troede seriøst ikke en lille forstærker som den her little dot kunne gøre så meget ved lyden - måske er det bare rør farvningen de gør det - men alt står bare skarpere på HD 600






Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Mortenhoe » 13. maj 2017, 15:39

Jeg har aldrig ejet HD600, men jeg har ofte læst at de skalere fantastisk med en god forstærker. Dine HE400i har jo en lav impedans og du kan derfor nemt hører hvis din Little Dot har lidt "urenheder". Husker nøjagtigt det samme med mine T70p og min X-Can. Jeg vil også anbefale at have så lav gain som muligt til lav impedans. Den nye opa gør nok også en forskel :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf kvik » 13. maj 2017, 18:32

Hvordan konkluderer du, at forstærkeren har problemer med at trække HE400i, er det pga lydkvaliteten, eller udfra volumekontrollens position? Hvis det sidste, er du opmærksom på, at potmeteret normalt både sporer og lyder bedst omkring kl 14-15. Det er mao kun en fordel, hvis du ‘tvinges’ over i den ende. Du kan også vurdere at udskifte potmetret..

“The most audible upgrade i've done to my LD 1+ is the Volume Pot”
https://www.head-fi.org/f/threads/littl ... t-11325577

En gl tråd om gain
viewtopic.php?f=10&t=2159&hilit=potentiometer
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 13. maj 2017, 23:24

kvik skrev:Hvordan konkluderer du, at forstærkeren har problemer med at trække HE400i, er det pga lydkvaliteten, eller udfra volumekontrollens position? Hvis det sidste, er du opmærksom på, at potmeteret normalt både sporer og lyder bedst omkring kl 14-15. Det er mao kun en fordel, hvis du ‘tvinges’ over i den ende. Du kan også vurdere at udskifte potmetret..

“The most audible upgrade i've done to my LD 1+ is the Volume Pot”
https://www.head-fi.org/f/threads/littl ... t-11325577

En gl tråd om gain
viewtopic.php?f=10&t=2159&hilit=potentiometer

Hej - den har heller ikke problemer med at trække dem - men på høj gain var det som om at man ikke fik leveret hvad jeg ved he400i kan - det er bedre nu på lav gain - men må stadig sige at HD 600 er vokset mere end he400i med rør lyden på little dot

Tror også at nogle Beyere kunne lyde godt på little dot




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Claus-DK » 14. maj 2017, 07:22

mon ikke bare dine Seenheiser er bedre end dine hifiman ??
HD600 og 650 er begge fremragende hovedtelefoner og er glade for forstærkere, beyer har samme tendens, dine 400i er ret sikkert designet til at blive brugt fra f.eks. en telefon og er derfor slet ikke gearet eller har behov for synderlig forstærkning og vokser dermed ikke i samme grad med bedre forstærkere--

Det lyder også som om du har en dårlig vane med at skrue godt op for lyden, det er ikke spor sundt for ørerne, det forvrænger også lyden når du spiller højere end kroppen bryder sig om, så vil dine ører forsøge at lukke sig og få musikken til at lyde dårligere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 15. jun 2017, 20:44

Claus-DK skrev:mon ikke bare dine Seenheiser er bedre end dine hifiman ??
HD600 og 650 er begge fremragende hovedtelefoner og er glade for forstærkere, beyer har samme tendens, dine 400i er ret sikkert designet til at blive brugt fra f.eks. en telefon og er derfor slet ikke gearet eller har behov for synderlig forstærkning og vokser dermed ikke i samme grad med bedre forstærkere--

Det lyder også som om du har en dårlig vane med at skrue godt op for lyden, det er ikke spor sundt for ørerne, det forvrænger også lyden når du spiller højere end kroppen bryder sig om, så vil dine ører forsøge at lukke sig og få musikken til at lyde dårligere..

Hej Claus

Nej har ikke for vane at skrue for meget op - tværtimod kan jeg bare høre når mine hovedtelefoner bliver drevet ordentligt - når de gør det kan man spille lavt og få alle detaljer med

He400i skal have forstærkning i mine ører, fra en telefon er lyden meget flad - med aune x1s og lidt EQ op på bassen var den ok, men må som sagt erkende at HD 600 er bedre på rør

Nu er jeg lidt fristet til at prøve en little dot MK 3:-)



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf M.Gjøl » 15. jun 2017, 21:14

Snup en Elise, den kan både trække dine Hifiman og Sennheiser thumbs
Noget helt andet end Little dot.

Med Elise får du det bedste fra rør, men uden at drukne alle detaljer i sirup rulle2
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Henrik_sdk » 15. jun 2017, 21:59

M.Gjøl skrev:Snup en Elise, den kan både trække dine Hifiman og Sennheiser thumbs
Noget helt andet end Little dot.

Med Elise får du det bedste fra rør, men uden at drukne alle detaljer i sirup rulle2

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 16. jun 2017, 20:24

M.Gjøl skrev:Snup en Elise, den kan både trække dine Hifiman og Sennheiser thumbs
Noget helt andet end Little dot.

Med Elise får du det bedste fra rør, men uden at drukne alle detaljer i sirup rulle2

Drukne alle detaljer i sirup - så har man hørt den med :-)

Har i hørt little dot ? Er sikker på Elisen er fantastisk, men prisen er så også 4x little dot

Men har ikke noget imod at smide 5-6000kr efter den hvis den kunne være en end game forstærker

Jeg kan godt lide rør lyden og skulle man investere i en Feliks Elise - skal man så tage Stock rørene eller dem man kan opgradere til og betale 1000usd ? Og har i rullet rør og evt fundet nogle der er bedre end dem der fulgte med ?
Eller spiller den bare ud af boksen ?

Kunne måske godt fristes men vil gerne høre hvad den gør bedre end for eksempel little dot ?
Og siden den jo er en OTL forstærker kan den så også trække 32 ohms ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Henrik_sdk » 16. jun 2017, 22:22

Jeg er glad for stock, men har kig på psvane..

Din profil siger ikke hvor du kommer fra..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 17. jun 2017, 00:26

Henrik_sdk skrev:Jeg er glad for stock, men har kig på psvane..

Din profil siger ikke hvor du kommer fra..

Jeg er fra Aalborg


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Henrik_sdk » 17. jun 2017, 00:39

Lidt for langt til et lyt i Ringsted..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 17. jun 2017, 09:00

Henrik_sdk skrev:Lidt for langt til et lyt i Ringsted..

Ja desværre men tak fordi du tænkte i den retning


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf M.Gjøl » 17. jun 2017, 13:22

Jeg har selv haft en Little Dot 3.
Og ja der er en stor forskel på hvordan rørforstærkere præsenter detaljer.

Jeg har også fået købt Psvane og er godt tilfreds thumbs
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf nktnkt » 17. jun 2017, 19:34

M.Gjøl skrev:Jeg har selv haft en Little Dot 3.
Og ja der er en stor forskel på hvordan rørforstærkere præsenter detaljer.

Jeg har også fået købt Psvane og er godt tilfreds thumbs

M. Gjøl - er du tættere på det Nordjyske ?

Jeg vil sige at hvis den Elise trækker både lav ohms planar og 600ohms dynamiske tilstrækkeligt og ovenikøbet med bedre lyd end Little dot forstærkeren så er jeg bestemt interesseret

Hvilken DaC og hovedtelefoner bruger i ? Jeg har selv en Mojo og HD 600 - men vil selvfølgelig gerne høre lidt om hvad i synes der lyder godt på Elise ?

Mvh




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Little dot 1+ hybrid

Indlægaf Henrik_sdk » 17. jun 2017, 20:01

Primært Hifiman he 1000 og dac Chord 2qute med streamer meed Bluesound..
Senest rettet af Henrik_sdk 17. jun 2017, 20:09, rettet i alt 1 gang.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron