Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert



Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 23. maj 2017, 18:06

Hej jeg har endelig fået råd til at købe en god hovedtelefon forstærker, jeg går efter en der har en meget "neutral" lyd. den skal helst både have balanceret og ubalanceret udgang/input.
Jeg har omkring 7.000 kr. måske lidt mere hvis den er det værd.

Jeg har en række forskellige hovedtelefoner, men dem jeg bruger mest vil nok være mine Hifiman HE 500 og HD 650.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Ostebaronen » 23. maj 2017, 21:54

Jeg har været svært glad for min Audio-gd 10.32. Den spiser alt hvad man smider efter den.

Skulle jeg have en ny ville jeg stærkt overveje en Audio-gd 28.38, fuldt balanceret satan med med gode diskrete komponenter osv. Eneste minus er at de ser ud ad helvedes til, synes jeg i hvert fald. Funktionelt er der dog intet at sætte en finger på.

Schiit laver vidst også noget i den prisklasse, som kunne være interessant at kigge lidt på, Mjolnir 2 tror jeg ville være et godt bud på en maskine i din prisklasse.

Questyle CMA400i ser også helt vildt lækker ud og baseret på reviews af deres tidligere produkter, så har de styr på deres sager.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Mataugust » 23. maj 2017, 22:13

Det kunne være en Violectric HPA V281/HPA V280
Jeg kan ikke helt finde prissætningen på dem, men tror det er lige i omegnen af de 7000 kr.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf M.Gjøl » 23. maj 2017, 23:09

Mine to bud ville være Schiit Jotunheim hvis den godt må være lidt billigere.

Eller Feliks Audio Elise, men Den har ikke balanceret.


Det er de 2 forstærkere jeg har været gladest for.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 24. maj 2017, 16:08

Ostebaronen skrev:Jeg har været svært glad for min Audio-gd 10.32. Den spiser alt hvad man smider efter den.

Skulle jeg have en ny ville jeg stærkt overveje en Audio-gd 28.38, fuldt balanceret satan med med gode diskrete komponenter osv. Eneste minus er at de ser ud ad helvedes til, synes jeg i hvert fald. Funktionelt er der dog intet at sætte en finger på.

Schiit laver vidst også noget i den prisklasse, som kunne være interessant at kigge lidt på, Mjolnir 2 tror jeg ville være et godt bud på en maskine i din prisklasse.

Questyle CMA400i ser også helt vildt lækker ud og baseret på reviews af deres tidligere produkter, så har de styr på deres sager.

Jeg er med i en discord hvor en har gjort mig opmærksom på at nogle audio-gd produkter kan have falske dele i sig, personen der gjorde mig opmærksom på det viste at hans NFB 1amp havde en meget lavere kvalitets XLR ud end den burde have.
https://gyazo.com/dc52b17f2fd15dfcb9702e5a673263e0
Stikket til højre er det hans NFB1 amp kom med, mens stikket til venstre er originalt.

Så jeg må nok indrømme at audio-gd ikke ligefrem er et mærke jeg stoler på mere
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 24. maj 2017, 16:12

Mataugust skrev:Det kunne være en Violectric HPA V281/HPA V280
Jeg kan ikke helt finde prissætningen på dem, men tror det er lige i omegnen af de 7000 kr.

Jeg kan kun finde en HPA V281 og den koster 14.880kr pĂĄ thomann, det er ogsĂĄ det eneste sted jeg kan finde den
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Mataugust » 24. maj 2017, 16:29

Ja, min prisvurdering baserede jeg pĂĄ de gamle modeller. Og der er sket noget i mellemtiden.
MĂĄske en brugt V181


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 24. maj 2017, 17:09

Mataugust skrev:Ja, min prisvurdering baserede jeg pĂĄ de gamle modeller. Og der er sket noget i mellemtiden.
MĂĄske en brugt V181


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

jeg er ikke bange for at købe brugt, men jeg kender ikke rigtig nogle gode hjemmesider til at købe brugt gear på
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Walbum4262 » 24. maj 2017, 18:34

Jeg vil ikke kalde Audio-GD og Violectric for neutrale de har en snert af varme men er fantastisk produkter, har aldrig på div. hoved-Fi sider set at Audio-Gd skulle gå på kompromis med kvaliteten af deres komponenter så det skal du simpelhen ikke være bange for hvis du vælger det.

Hvad er din præmis for at det både skal være balanceret og single ended ? I min verden for man mere ud af at købe single ended forstærker til 7000kr i stedet for en balanceret til 7000 da du i bund og grund køber 2 single ended produkter til 3500kr og det opvejer ikke fordelen ved balanceret.

Skal det være noget med rør ? Eller skal det være solidstate eller en hybrid ?

Jeg har selv en svaghed for hybrid og flere der benytter HD650 sværger til rør

Jeg selv kan godt lige hybrid :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 24. maj 2017, 19:22

Walbum4262 skrev:Jeg vil ikke kalde Audio-GD og Violectric for neutrale de har en snert af varme men er fantastisk produkter, har aldrig på div. hoved-Fi sider set at Audio-Gd skulle gå på kompromis med kvaliteten af deres komponenter så det skal du simpelhen ikke være bange for hvis du vælger det.

Hvad er din præmis for at det både skal være balanceret og single ended ? I min verden for man mere ud af at købe single ended forstærker til 7000kr i stedet for en balanceret til 7000 da du i bund og grund køber 2 single ended produkter til 3500kr og det opvejer ikke fordelen ved balanceret.

Skal det være noget med rør ? Eller skal det være solidstate eller en hybrid ?

Jeg har selv en svaghed for hybrid og flere der benytter HD650 sværger til rør

Jeg selv kan godt lige hybrid :)

jeg vil helst have en solidstate, da det nok er den type der kommer tættest på at være neutral. Jeg har prøvet HD 650's med en rør forstærker, men jeg må nok sige at det vigtigste for mig er at få den mest præcise lyd some jeg overhovedet kan få, da jeg ofte tester mange forskellige hovedtelefoner.
jeg følger ikke lige din logic, bag 2 single ended produkter til 3500kr.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2017, 19:38

Velkommen til, godt du kunne komme

Hvad kommer du fra nu ??
Hvis det er din første hovedtelefonforstærker ville det måske være en idé at dyppe tæerne i lidt lavere vand..
Synes 7000 er manne pæng for den første forstærker.

En balanceret forstærker er to single ended forstærkere der arbejder i tandem, så derfor kunne man forestille sig at man skal op i et højere luftlag for at få en væsentlig bedre lydkvalitet, da der i sagens natur er cirka dobbelt så mange stumper indeni den..

Hvorfor tillægger du en enkelt tråd så stor betydning i din vurdering af Audio GD ?? jeg kan finde 1000vis af tråde der siger det stik modsatte..
Og jeg har om nogen ingen grund til at forsvarer Audio GD, men det virker bĂĄde unfair og lidt mystisk...

Det er et stik, ikke en kritisk del, det ser heller ikke ud til at være af dårlig kvalitet, så er det bare fordi der sidder et andet mærke end i specifikationerne ??
For så kan jeg garantere at det skyldes sjusk fra Audio GD af, de er notorisk dårlige til deres hjemmeside og det at holde den opdateret er de rådårlige til, men deres stumper har altid været af høj kvalitet og jeg er ganske sikker på at KingWa aldrig vil gå på kompromis med sådan noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 24. maj 2017, 19:48

Claus-DK skrev:Velkommen til, godt du kunne komme

Hvad kommer du fra nu ??
Hvis det er din første hovedtelefonforstærker ville det måske være en idé at dyppe tæerne i lidt lavere vand..
Synes 7000 er manne pæng for den første forstærker.

En balanceret forstærker er to single ended forstærkere der arbejder i tandem, så derfor kunne man forestille sig at man skal op i et højere luftlag for at få en væsentlig bedre lydkvalitet, da der i sagens natur er cirka dobbelt så mange stumper indeni den..

Hvorfor tillægger du en enkelt tråd så stor betydning i din vurdering af Audio GD ?? jeg kan finde 1000vis af tråde der siger det stik modsatte..
Og jeg har om nogen ingen grund til at forsvarer Audio GD, men det virker bĂĄde unfair og lidt mystisk...

Det er et stik, ikke en kritisk del, det ser heller ikke ud til at være af dårlig kvalitet, så er det bare fordi der sidder et andet mærke end i specifikationerne ??
For så kan jeg garantere at det skyldes sjusk fra Audio GD af, de er notorisk dårlige til deres hjemmeside og det at holde den opdateret er de rådårlige til, men deres stumper har altid været af høj kvalitet og jeg er ganske sikker på at KingWa aldrig vil gå på kompromis med sådan noget..


Hej, jeg kommer fra en asgard 2, som jeg solgte for en lille uge siden til en ven.
Jeg har kun hørt hvad han sagde, den falske skulle ifølge ham være meget løs i det, samt mener jeg at han sagde noget omkring aluminium, men er ikke helt sikker. Det er et pænt stykke tid siden han skrev om det i en lukket chat jeg er med i.
Ja hvis jeg kan fĂĄ mere kvalitet ved at gĂĄ fuld single ended sĂĄ er jeg med pĂĄ den.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Walbum4262 » 24. maj 2017, 22:43

Hvad er din kæde ? Hvad bruger du DAC og hvad er din kilde ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 24. maj 2017, 22:56

Walbum4262 skrev:Hvad er din kæde ? Hvad bruger du DAC og hvad er din kilde ?


Jeg er faktisk ogsĂĄ i gang med at opgradere min DAC, det var en modi 2 men jeg har ogsĂĄ lavet en thread omkring en ny DAC med omkring det samme budget.
Jeg har normalt sat den til min PC, hvor jeg har FLAC 16/44.1 musik og foobar2k
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2017, 23:43

Du har Shiiit nu og fravælger Audio GD, på grund af kvalitets problemer ?? Den var ny..

Til hovedtelefoner skal du "bare" have en forstærker der høvler 2 watt ud i ren klasse A stereo, så er der ingen forvrængning af nogen art..
Det koster slet ikke 7000 kroner..

Jeg skriver som jeg skriver fordi dit behov er IKKE en forstærker til 7000 kroner, dit behov er en god forstærker der kan trække 95 % af de hovedtelefoner der produceres i verden.
Den skal så have en "smag/lyd" du holder af og det er her du skal være kræsen og vide at rent teknisk er der minimal forskel på to klasse A forstærkere, med hensyn til forvrængning og det er det en forstærker ikke må..

Når du skriver 7000 er det ligesom 80 på landevej, det bliver anset som værende laveste pris, hvilket snyder dig for forslag som Lehman black Cube, Beyer A1 bare for at nævne to du kan købe på Ebay til 1000 kroner hvis du kan leve med at de er en kineser der har valgt klistermærket..

Det er lige så sandsynligt at din favorit lyd i forstærkere koster 1000 som 7000, du skal bare lade være med at shoppe med pengepungen, brug ørerne..

Vil du med djævlens vold og magt have det bedste du kan få, så køb en Beta22..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 00:22

Claus-DK skrev:Du har Shiiit nu og fravælger Audio GD, på grund af kvalitets problemer ?? Den var ny..

Til hovedtelefoner skal du "bare" have en forstærker der høvler 2 watt ud i ren klasse A stereo, så er der ingen forvrængning af nogen art..
Det koster slet ikke 7000 kroner..

Jeg skriver som jeg skriver fordi dit behov er IKKE en forstærker til 7000 kroner, dit behov er en god forstærker der kan trække 95 % af de hovedtelefoner der produceres i verden.
Den skal så have en "smag/lyd" du holder af og det er her du skal være kræsen og vide at rent teknisk er der minimal forskel på to klasse A forstærkere, med hensyn til forvrængning og det er det en forstærker ikke må..

Når du skriver 7000 er det ligesom 80 på landevej, det bliver anset som værende laveste pris, hvilket snyder dig for forslag som Lehman black Cube, Beyer A1 bare for at nævne to du kan købe på Ebay til 1000 kroner hvis du kan leve med at de er en kineser der har valgt klistermærket..

Det er lige så sandsynligt at din favorit lyd i forstærkere koster 1000 som 7000, du skal bare lade være med at shoppe med pengepungen, brug ørerne..

Vil du med djævlens vold og magt have det bedste du kan få, så køb en Beta22..


Hvorfor skulle jeg ikke fravælge det schiit jeg havde? Det passede ikke særlig godt til min smag og hvad jeg vil have af kvalitet. Mit schiit gear lød da godt, men ikke lige mig. Samt har jeg hørt udstyr såsom theta DS pro og Schiit Ragnarok og jeg må nok sige at efter at prøve noget så godt udstyr så mener jeg at der er noget jeg manglede.
Jeg er meget kræsen når det kommer til bygge kvalitet, så hvis det er rigtigt at bare 1/1000 kommer ud med en kopi del, så er det et rimelig stort minus for mig.

Såsom jeg ser det, så kan jeg ligeså godt købe mit end game nu.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Claus-DK » 25. maj 2017, 01:38

Shiit har haft enorme kvalitets problemer i deres korte levetid, så det burde aldrig være havnet i dit hjem, det var mere det der var i mine tanker..
Jeg tager pĂĄ ingen mĂĄde stilling til hvordan nogle af produkterne lyder, jeg ved bare at Shiit er et af de firmaer hvor der er poppet alt for mange problemer op..

For lige at være helt klar i spyttet mener jeg at King Wa (GDs ejer) er en idiot af dimensioner og jeg synes på ingen måde du skal lægge penge i hans lommer, men det er en personlig holdning, produkterne er alle over en kam gode, velbyggede (og grimme) produkter..

Jeg forstår dit argument til fulde. men ved du hvordan det skal lyde ?? hvor bevidst er du om hvad det er du søger ?? Hvor godt det skal være ?? Ved du hvornår du vil synes det er godt nok ?? hvor godt kender du markedet for 7000 kroners forstærkere ?? eller 2000 kroners forstærkere for den sags skyld ??

En "Deckard fra Audeze er lige det du skal have" kunne jeg stå og råbe af dig, endda skynde mig at sende en til dig for test, inden du lyttede til for meget forskelligt grej, jo mindre du har lyttet til des nemmere er du at sælge til, for så kan jeg som sælger lyve mere frit overfor dig, det var hvad der stod i de kursus-papirer jeg fik... ruller1

Det eneste jeg ønsker er at du får det du har brug for til opgaven, jeg tror bare, at du er ude og skyde elefanter og det er måske slet ikke en elefant du skal have nedlagt, en oksekødsbøf er måske mere din smag, man ved det jo ikke før man har skudt og ædt elefanten, om den faktisk var besværet og pengene værd at skyde ??

Skal du have bedst mulig forstærkning, så køb en Beta 22..Dem kan du også få lige så eksklusive som du har lyst til, det er bare at bygge på..

Og ja, jeg er nok verdens dummeste sælger/butiksejer når jeg skriver de ting jeg skriver, men jeg er ikke hoved-grej her, her er jeg claus-dk som de sidste 10 år har søgt sit endgame indenfor hovedtelefoner/alt muligt andet i den kategori og for mig findes endgame tilsyneladende ikke, hvis jeg rendte ud og skød en elefant, ville jeg bare få lyst til at skyde en løve om noget tid, for det er måske bedre ??

Jeg har skudt de 5 store og siddet på kadavere i alle størrelser, men jeg fandt ud af at det var/er jagten og ikke byttet der er min drivkraft...

Jeg har endda elefanten på mit bord, men jeg lytter kun til den en gang imellem, den er mere et trofæ end en brugsgenstand, ellers kan man jo heller ikke vide om den virkelig er så god, hvis man ikke prøver at slå den af pinden, den opfylder alle mine behov til en forstærker, men jeg køber og lytter stadig til alt muligt andet, jagten og fornøjelsen ved at nedlægge byttet er for fristende for mig..

Jeg synes du skal købe dig en dyr og feeed forstærker, men du skal vide hvad du søger og få lyttet til så meget som muligt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 13:47

Claus-DK skrev:Shiit har haft enorme kvalitets problemer i deres korte levetid, så det burde aldrig være havnet i dit hjem, det var mere det der var i mine tanker..
Jeg tager pĂĄ ingen mĂĄde stilling til hvordan nogle af produkterne lyder, jeg ved bare at Shiit er et af de firmaer hvor der er poppet alt for mange problemer op..

For lige at være helt klar i spyttet mener jeg at King Wa (GDs ejer) er en idiot af dimensioner og jeg synes på ingen måde du skal lægge penge i hans lommer, men det er en personlig holdning, produkterne er alle over en kam gode, velbyggede (og grimme) produkter..

Jeg forstår dit argument til fulde. men ved du hvordan det skal lyde ?? hvor bevidst er du om hvad det er du søger ?? Hvor godt det skal være ?? Ved du hvornår du vil synes det er godt nok ?? hvor godt kender du markedet for 7000 kroners forstærkere ?? eller 2000 kroners forstærkere for den sags skyld ??

En "Deckard fra Audeze er lige det du skal have" kunne jeg stå og råbe af dig, endda skynde mig at sende en til dig for test, inden du lyttede til for meget forskelligt grej, jo mindre du har lyttet til des nemmere er du at sælge til, for så kan jeg som sælger lyve mere frit overfor dig, det var hvad der stod i de kursus-papirer jeg fik... ruller1

Det eneste jeg ønsker er at du får det du har brug for til opgaven, jeg tror bare, at du er ude og skyde elefanter og det er måske slet ikke en elefant du skal have nedlagt, en oksekødsbøf er måske mere din smag, man ved det jo ikke før man har skudt og ædt elefanten, om den faktisk var besværet og pengene værd at skyde ??

Skal du have bedst mulig forstærkning, så køb en Beta 22..Dem kan du også få lige så eksklusive som du har lyst til, det er bare at bygge på..

Og ja, jeg er nok verdens dummeste sælger/butiksejer når jeg skriver de ting jeg skriver, men jeg er ikke hoved-grej her, her er jeg claus-dk som de sidste 10 år har søgt sit endgame indenfor hovedtelefoner/alt muligt andet i den kategori og for mig findes endgame tilsyneladende ikke, hvis jeg rendte ud og skød en elefant, ville jeg bare få lyst til at skyde en løve om noget tid, for det er måske bedre ??

Jeg har skudt de 5 store og siddet på kadavere i alle størrelser, men jeg fandt ud af at det var/er jagten og ikke byttet der er min drivkraft...

Jeg har endda elefanten på mit bord, men jeg lytter kun til den en gang imellem, den er mere et trofæ end en brugsgenstand, ellers kan man jo heller ikke vide om den virkelig er så god, hvis man ikke prøver at slå den af pinden, den opfylder alle mine behov til en forstærker, men jeg køber og lytter stadig til alt muligt andet, jagten og fornøjelsen ved at nedlægge byttet er for fristende for mig..

Jeg synes du skal købe dig en dyr og feeed forstærker, men du skal vide hvad du søger og få lyttet til så meget som muligt.

Ja schiit har også nogle problemer, jeg var bare ikke opmærksom på dem da jeg købte min asgard 2.

Jeg har hørt mange forskellige forstærkere der er 3000kr eller mindre, knap så mange over 4000kr.
For mig er det mest vigtigt at den ikke tilføjer noget eller ikke ret meget, lyden skal helst være så ren og detaljeret som den kan blive. Jeg må nok sige at det tætteste på det jeg leder efter har været en Ragnarok, men den koster så også lige 1900€, hvor jeg nok blankt må indrømme at jeg aldrig nogensinde vil bruge så meget på en hovedtelefon forstærker. Mit max ville nok være 8000kr så omkring 1100€.
Jeg har kigget lidt på en CORDA CLASSIC-ff, men der er meget lidt information omkring den og jeg kender ingen der ejer den, så ingen mulighed for at teste den. Jeg må nok sige at jeg hælder mere til den meget kliniske lyd end jeg gør den mere varme "normale" hifi lyd.

Det skal helst også være noget der er til at skaffe inden for EU fra en god forhandler.
Hvis du stod og var mig hvad ville du købe? Mærket er lige meget.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 25. maj 2017, 14:30

Burning777 her pĂĄ hoved-fi har Daccord og Corda Classic (begge nu ff). Jeg mener, han har skrevet en del om dem, bĂĄde med og uden ff.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Claus-DK » 25. maj 2017, 19:16

Er du til klinisk og detaljeret lyd, ville meier være et godt sted at lede.
Jeg var selv meget glad for min A1 kineser, kopi af beyers A1..
Min elefant er en Xcan V8, hvor alle stumper er skiftet til finere sager, men den er alt andet end ren og analytisk..
Lehman´s Black Cube linear, spiller også helt fantastisk, kopierne fra Ebay er rigtig fine.
Aune S7 ville også være et bud..

Når alt kommer til alt ville jeg vælge en kombi maskine, der er langt større salg i den slags og dermed konkurrence, hvilket vil give dig mere DAC for de samme penge og en gratis forstærker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster