Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert



Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 19:52

Claus-DK skrev:Er du til klinisk og detaljeret lyd, ville meier være et godt sted at lede.
Jeg var selv meget glad for min A1 kineser, kopi af beyers A1..
Min elefant er en Xcan V8, hvor alle stumper er skiftet til finere sager, men den er alt andet end ren og analytisk..
Lehman´s Black Cube linear, spiller også helt fantastisk, kopierne fra Ebay er rigtig fine.
Aune S7 ville også være et bud..

Når alt kommer til alt ville jeg vælge en kombi maskine, der er langt større salg i den slags og dermed konkurrence, hvilket vil give dig mere DAC for de samme penge og en gratis forstærker..


hvor kan man fĂĄ fat i en kopi beyer a1? Bare nu hvis jeg ville have fat i sĂĄdan en pĂĄ et tidspunkt.
Hvis jeg går kombi har jeg faktisk 14.000kr.... Jeg tror hellere at jeg må komme i gang med at læse omkring meier og de forskellige forstærkere de har.
Hvis jeg køber en meier CORDA CLASSIC-ff, så har jeg stadig en del penge til en DAC da en classic ff "kun" koster 5.400 kr. og måske enda en hybrid eller ren tube forstærker hvis jeg ønsker sådan en til at teste med.
Jeg må nok indrømme at jeg ikke har hørt særlig meget fra Aune, men de ser ud til at have nogle interessante produkter.
Jeg tror at en S7 og classic/ff er øverst på min liste
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Mataugust » 25. maj 2017, 20:50

Hvis du vil bruge 14000 på en combi, så er du næsten oppe i en Copland dac215. Den er dansk og få forrygende anmeldelser. se eks what hifi
Ifølge dem er den meget neutral og præcis.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Senest rettet af Mataugust 25. maj 2017, 21:03, rettet i alt 1 gang.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 21:00

Mataugust skrev:Hvis du vil bruge 14000 på en combi, så er du næsten oppe i en Copland dac215. Den er dansk og få forrygende anmeldelser.
Ved dog ikke hvor neutral den er.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

eh, jeg tror ikke lige at den er noget jeg vil have, da den ligner at den har et par tubes i sig og tubes gør typisk lyden lidt mere "varm".
Jeg tror at jeg køber en classic ff eller aune s7, så gælder det bare om at finde en DAC :-)
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 25. maj 2017, 21:22

Lake people HPA RS 08 (€850)
Lake People DAC RS 06 (€750)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 22:32

kvik skrev:Lake people HPA RS 08 (€850)
Lake People DAC RS 06 (€750)

virker meget interessant. De fĂĄ anmeldelser fĂĄr dem til at lyde som det jeg gerne vil have.
Jeg går ud fra at man kun kan købe dem på deres website, eller?
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 25. maj 2017, 23:01

https://shop.synthax.de/ItemBlock.aspx? ... =46&webi=1

Der er også et par andre tyske webshops, hvor du også kan købe, men Synthax er officiel global distributør, så du kan vel lige så godt handle derfra.

Forstærkeren burde være i din boldgagde, udfra det jeg har læst om forgængerne, og de få anmeldelser af RS08. Dac'er fra Lake People har jeg ikke læst så meget om, men har nu heller ikke fulgt Violectric/Lake People de sidste par år.

G109-P kan måske være et (billigere) alternativ. Den har balanceret indgang, det har RS08 ikke (lidt mærkeligt siden RS06 har balanceret udgang). Til gengæld har den ikke balanceret udgang, det har RS08. Desuden sider jumperen for gain vist indvendigt i G109, hvor den sidder på fronten på RS08. Hvis du ofte/jævnligt skifter mellem hovedtelefoner med forskellige gain-behov, kan det hurtigt blive en pine at skulle rode indeni hele tiden. Jeg er ikke klar over, om G109 har samme lydsignatur som RS08, men det kan du google.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 23:15

kvik skrev:https://shop.synthax.de/ItemBlock.aspx?culture=de-de&&ig2=Lake+People&ig2id=46&webi=1

Der er også et par andre tyske webshops, hvor du også kan købe, men Synthax er officiel global distributør, så du kan vel lige så godt handle derfra.

Forstærkeren burde være i din boldgagde, udfra det jeg har læst om forgængerne, og de få anmeldelser af RS08. Dac'er fra Lake People har jeg ikke læst så meget om, men har nu heller ikke fulgt Violectric/Lake People de sidste par år.

G109-P kan måske være et (billigere) alternativ. Den har balanceret indgang, det har RS08 ikke (lidt mærkeligt siden RS06 har balanceret udgang). Til gengæld har den ikke balanceret udgang, det har RS08. Desuden sider jumperen for gain vist indvendigt i G109, hvor den sidder på fronten på RS08. Hvis du ofte/jævnligt skifter mellem hovedtelefoner med forskellige gain-behov, kan det hurtigt blive en pine at skulle rode indeni hele tiden. Jeg er ikke klar over, om G109 har samme lydsignatur som RS08, men det kan du google.

ah tak, hvis jeg køber lake people bliver det nok en RS06 og RS08. Jeg har brug for at kunne skifte mellem gain hurtigt, så G109 er ikke lige mig.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 25. maj 2017, 23:38

Siden vi er i Tyskland, så er der også Rubert Neve RNHP. Udskift den medfølgende switchmode med en LPS (lineær reguleret strømforsyning), og hæv derved niveauet en anelse.

https://www.thomann.de/gb/rupert_neve_designs_rnhp.htm
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 25. maj 2017, 23:56

kvik skrev:Siden vi er i Tyskland, så er der også Rubert Neve RNHP. Udskift den medfølgende switchmode med en LPS (lineær reguleret strømforsyning), og hæv derved niveauet en anelse.

https://www.thomann.de/gb/rupert_neve_designs_rnhp.htm

hmmm, jeg kiggede selv pĂĄ den, men en jeg snakker med omkring lyd har haft den og siger at den kun er meget lidt bedre end en magni 2. Ved ikke om han lavede sjov, da mange anmeldelser siger at den er meget god.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 26. maj 2017, 00:08

Det er altid svært at vide, hvor meget man skal lægge i diverse anmeldelser. På den anden side ved du sandsynligvis heller ikke(?), hvad din bekendte har brugt som kilde og hovedtlf med RNHP, og om det var de samme som med Magni. Synergi er ofte undervurderet, gpd match hæver niveauet, og omvendt md dårlig match. Og så er der de personlige lydpræferencer, måske var ingen af de to forstærkere hans kop te, og dermed var forskellen heller ikke så stor for ham.

Mht Corda Classic så undersøg, om du overhovedet er bedst tjent med ff i forhold til dine lydpræfencer. Når jeg læser Burning777's beskrivelse/opfattelse af forskellen på HeadFi, så kan jeg godt forestille mig, at du vil foretrække uden ff.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 26. maj 2017, 10:30

kvik skrev:Det er altid svært at vide, hvor meget man skal lægge i diverse anmeldelser. På den anden side ved du sandsynligvis heller ikke(?), hvad din bekendte har brugt som kilde og hovedtlf med RNHP, og om det var de samme som med Magni. Synergi er ofte undervurderet, gpd match hæver niveauet, og omvendt md dårlig match. Og så er der de personlige lydpræferencer, måske var ingen af de to forstærkere hans kop te, og dermed var forskellen heller ikke så stor for ham.

Mht Corda Classic så undersøg, om du overhovedet er bedst tjent med ff i forhold til dine lydpræfencer. Når jeg læser Burning777's beskrivelse/opfattelse af forskellen på HeadFi, så kan jeg godt forestille mig, at du vil foretrække uden ff.

mĂĄske er det her bare mig der er blind, men jeg kan ikke rigtig finde det sted hvor han snakker om classic og classic ff, jeg kan se at han ejer en classic ff.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 26. maj 2017, 12:18

https://www.head-fi.org/f/threads/new-m ... t-12149838
Her og fremefter i tråden er en række kommentarer/beskrivelser fra Burning


Og her Burning om ff pĂĄ hoved-fi
viewtopic.php?f=10&t=5242&p=89089&hilit=Classic+ff#p89089
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 26. maj 2017, 13:20

kvik skrev:https://www.head-fi.org/f/threads/new-meier-audio-headphone-amp-corda-classic.557892/page-29#post-12149838
Her og fremefter i tråden er en række kommentarer/beskrivelser fra Burning


Og her Burning om ff pĂĄ hoved-fi
viewtopic.php?f=10&t=5242&p=89089&hilit=Classic+ff#p89089

Tak thumbs
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 26. maj 2017, 13:50

Kopier af Lehmann Black Cube Linear og Beyerdynamic A1 finder du pĂĄ ebay eller aliexpress. Lovely Cube (lehmann klon) har sin egen trĂĄd pĂĄ HeadFi.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 26. maj 2017, 16:56

kvik skrev:Kopier af Lehmann Black Cube Linear og Beyerdynamic A1 finder du pĂĄ ebay eller aliexpress. Lovely Cube (lehmann klon) har sin egen trĂĄd pĂĄ HeadFi.


Jeg tror at jeg gĂĄr med en Meier corda classic, den virker til at passe meget godt til det jeg vil have.
Jeg tror at jeg venter lidt med at købe en DAC, for at undersøge markedet lidt mere og finde noget der bare passer perfect til mig, men en RS06 er klart i top 3 lige nu. (håber lidt på at jeg kan finde en Theta DS pro for en fair pris)
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 26. maj 2017, 19:29

Hvilken Theta DS Pro hørte du, en af de gamle multibit Gen V, Basic, og Pre, eller den nye bitstream Prime?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 26. maj 2017, 19:40

kvik skrev:Hvilken Theta DS Pro hørte du, en af de gamle multibit Gen V, Basic, og Pre, eller den nye bitstream Prime?

ret sikker pĂĄ at det var en theta DS pro prime II, men der gĂĄr nok lang tid inden der kommer sĂĄdan en til salg inden for EU, i hvert fald til en fair pris.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf kvik » 26. maj 2017, 20:07

Ok, kan nu se, at Prime kom allerede i 1991, så hører til de gamle også. Jeg fiskede nok efter, om det var en multibit-dac du havde hørt. Det ser ud til, at Prime II anvender PCM67P, en multibit-hybrid dac chip.

To ting bør du undersøge ift Prime II.. 1) Hvorvidt du er nødt til at investere i en god usb/spdif-converter for at få optimal lyd. Mener DAC’en kun har coax og optisk indgang, men kan tage fejl.. 2) Hvorvidt DAC’en kan afspille hi-res, eller du evt må nøjes med redbook? Ved ikke om problemstillingen evt er irrelevant i dit tilfælde.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Hififreak » 26. maj 2017, 20:36

kvik skrev:Ok, kan nu se, at Prime kom allerede i 1991, så hører til de gamle også. Jeg fiskede nok efter, om det var en multibit-dac du havde hørt. Det ser ud til, at Prime II anvender PCM67P, en multibit-hybrid dac chip.

To ting bør du undersøge ift Prime II.. 1) Hvorvidt du er nødt til at investere i en god usb/spdif-converter for at få optimal lyd. Mener DAC’en kun har coax og optisk indgang, men kan tage fejl.. 2) Hvorvidt DAC’en kan afspille hi-res, eller du evt må nøjes med redbook? Ved ikke om problemstillingen evt er irrelevant i dit tilfælde.

heh jeg har allerede en USB til coax. 16/44.1 er alt hvad jeg har brug for. Det er langt fra sikker at jeg nogensinde for fat i en, da de er rimelig sjældne her i EU samt koster de meget ofte mere end de 1100€ jeg vil bruge på en.
R2R har altid interesseret mig, men det ser ikke ud til at være noget godt i mit budget eller hvad jeg er villig til at give.
Hififreak

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:49

Re: Hovedtelefon forstærker til lidt af hvert

Indlægaf Mortenhoe » 26. maj 2017, 20:39

Nu nævner du jo selv at det gerne må være dit end game. Så ville jeg da anbefale at være MQA ready. Det er du ikke med 16/44.1
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster