Fuck Photobucket



Fuck Photobucket

Indlægaf kvik » 2. jul 2017, 03:10

Jeg er lige blevet opmærksom på, at Photobucket 28. Juni har ændret sine betingelser, og nu vil have $400 om året for at tillade visning af billeder f.eks. her på Hoved-fi (defineret som 3rd party hosting). Jeg har selvsagt ingen intention om at betale 2600 danske om året for den 'service'. Det betyder desværre, at alle mine billeder på Hoved-fi nok vil blive erstattet med nedenstående 'Payuporfuckoff' logo, siden de ligger hos Photobucket. Nøjagtigt hvornår det sker, ved jeg ikke, men det er vist begyndt for andre rundt omkring allerede. Det bliver for stort et arbejde at downloade alle billeder, uploade et andet sted, og efterfølgende genskabe alle links. Bortset fra at Photobucket i al deres uduelighed heller ikke kan få download af hele albums til at fungere. Tja, sådan er livet i den digitale æra, træk stikket og alt er borte.

pb1.jpg
pb1.jpg (16.29 KiB) Vist 22168 gange
pb2.jpg
pb2.jpg (8.23 KiB) Vist 22168 gange


--

@Claus-DK/Ostebaronen: Er der noget vi kan gøre for at 'redde' situationen, dvs hoste billederne lokalt, eller sker det allerede? Når jeg har lagt indlægget her under forslag/kommentarer, er det fordi jeg antager, at andre her på siden også anvender photobucket. Det kan ende med en masse 'huller' i trådene, hvis den nye politik gennemføres konsekvent. Jeg mener egen hosting for hoved-fi er diskuteret tidligere, men husker ikke, hvad konklusionen evt blev.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 2. jul 2017, 13:42

Det er bestemt noget møg, jeg ved ikke om det kan reddes uden at man bare manuelt erstatter det ene link med et andet ??

Vi kan nemt sætte det til at vi i fremtiden uploader til siden, det burde ikke være noget problem, vi fylder nærmest ingenting og har sådan set plads nok i en overskuelig fremtid og bliver det senere et problem må jeg jo bare til vores sponsor og nasse lidt gryn, han er så heldigvis meget lydhør over for vores input..

P.s er du ikke lidt nærig ?? 2600 er da peanuts tænk på at det gør, at fuldstændigt ukendte kan beundrer dine mageløse fotografiske evner.... ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 2. jul 2017, 13:44

2015-05-08.jpg
dette billede ligge pĂĄ vores egen server, dette er en test
2015-05-08.jpg (4.77 MiB) Vist 22321 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 2. jul 2017, 13:52

SĂĄ kan vi uploade billeder her fremover..

Jeg besluttede at bruge 3. parts hosting på grund af pengene, dengang virkede det jo som om at det ville være gratis overalt i al evighed, det har jeg/vi så lært at sådan er det bare ikke nogen steder og bliver det sikkert aldrig..'

Personligt synes jeg det er direkte ulækkert
"Brug vores produkt kvit og frit, få det integreret alle steder, lad det være dit eneste online lager, vi har plads nok og koster ikke noget"
5 år senere "Betal os eller vi får alt det der hidtil har været gratis til at forsvinde overalt"

Microsoft gør det samme når man køber ny PC, brug vores sky gratis (i et år, så flår vi dig levende)..

Synes det er en ulækker måde at sælge ting på. Det svarer nærmest til at jeg bare sendte hovedtelefoner ud til folk og når de så var blevet glade for dem, sendte en regning (gerne med rykker og trusler om RKI)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf kvik » 2. jul 2017, 14:02

Det er i det mindste lykkedes mig at downloade alle billeder fra photobucket nu. De er blot ikke navngivet/tagget ordentlig af mig i sin tid, så alene at finde det rigtige billede til hvert brudt link, vil tage lang tid. Nå, men i det mindste kan jeg fremover lægge billederne direkte hos/på hoved-fi istedet, så må jeg se, hvad jeg finder på med de tidligere billeder.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 2. jul 2017, 14:06

Det kender jeg stort set alle mine billeder har et navn der lyder nogenlunde "DCIM#11524" det bliver mere og mere vanskeligt at finde rundt i med tiden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Mortenhoe » 2. jul 2017, 16:05

De er ikke den første image host, der laver det nummer. Udelukkende også årsagen til at jeg har et domæne/webhotel.

2600kr er jo sindsygt - De vil jo tydeligvis gerne af med sine clienter....
Jeg giver 228kr om ĂĄret, alt inklusiv, for www.sorbits.dk. Derinde har jeg 25GB plads. FTP serveren har jeg linket op med ES File Explorer pĂĄ min telefon, sĂĄ det er lige sĂĄ nemt at ligge billeder op, som at flytte dem fra en mappe til en anden.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf kvik » 7. jul 2017, 17:53

Er det muligt at undgĂĄ filnavn under billederne?

Kan man placere to billeder ved siden af hinanden, i stedet for under (begge her ca 320x316 pixel)?

Uden navn.jpg
Uden navn.jpg (316.78 KiB) Vist 22241 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf A.Hoegsted » 11. jul 2017, 22:52

Hvis det ønskes, kan jeg nok godt strikke et simpelt upload værktøj sammen, og hoste evt. billeder for forummet? Indenfor rimelighedens grænser naturligvis :)
A.Hoegsted

 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. maj 2017, 19:14
Geografisk sted: Helsingør

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 12. jul 2017, 07:49

Tak for tilbuddet, men vi burde ikke få plads problemer i de næste mange år.
Det er nok også den bedste løsning i det lange løb..

Man kan du fiske det problem Kvik har ville det være sejt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf kvik » 12. jul 2017, 13:24

Med billeder embedded fra Photobucket via [img] kunne jeg få dem til at lægge sig ved siden af hinanden, hvis de var under en vis størrelse (f.eks. nævnte/viste 320x316 pixel).

Tilsyneladende lægger de sig kun vertikalt, når jeg uploader til hoved-fi og bruger 'Placer inline' (uanset størrelsen). Jeg ved ikke, om det er en justerbar indstilling, eller om det er indbygget fast i systemet.

Herunder et eksempel fra første indlæg i denne tråd. Som det fremgår ligger begge [attachment] i umiddelbar forlængelse af hinanden, dvs uden linieskift/mellemrum/andet. Det ser dog ikke ud til at gøre nogen forskel i forhold til horisontal vs vertikal placering.

Siden jeg ikke har forstand på phpBB, ved jeg ikke, hvor problemet ligger, og om det kan løses eller omgås.

Eks1.tiff
Eks1.tiff (120.7 KiB) Vist 22154 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 12. jul 2017, 16:55

Betyder det noget som helst om billederne stĂĄr ved siden af eller over uden hinanden ??

Jeg kan da godt se det ville være marginalt pænere med mindre gråt i siden og det ville være hurtigere at komme forbi "billedeklumper" når man læser ting..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf kvik » 12. jul 2017, 17:05

Det er helt vitalt! :grin:

Har en tråd, hvor billeder kobles i par, var mest derfor. Kan istedet gøre det på min maskine med programmet GraphicConverter først, og så uploade som nye dobbeltbilleder. Tænkte bare, at der måske var en indstilling, der kunne fikse det enklere.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 13. jul 2017, 09:08

Jeg har ikke så mange strenge at spille på, der kan sikkert findes eller laves et addon der gør det muligt, hvis nogen gider finde det skal jeg nok hente det og sætte det i værk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf kvik » 13. jul 2017, 14:12

Dette ser ud til at placere horisontalt..
https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... ttachment/

Og dette fjerner filtype, sĂĄ kun filnavn stĂĄr under billedet..
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2429496

SĂĄ mangler bare noget der fjerner filnavn helt :-)

Claus, jeg ved ikke, om du skal bruge så meget tid på det her. Det er jo bare mig og mine ideer om, hvordan ting skal være. Og jeg kan som sagt lave disse collageagtige billeder selv, før jeg uploader.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Claus-DK » 13. jul 2017, 18:59

Alt for dig min ven, jeg skal nok lige se på det, men det kommer til at tage lidt tid, det er ferietid på jobbet og vi koger mælk som var der ingen i morgen, så jeg har lidt rigeligt med timer væk hjemmefra.

Giv mig lige et los om en uges tid..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fuck Photobucket

Indlægaf Mortenhoe » 13. jul 2017, 20:16

Det der, kan vores alle sammens Ostebaronen, da lave med bind for øjenene og den ene hånd bundet på ryggen, alt mens han underviser 16 gamle damer, i at bruge e-boks for første gang.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron