Keyboard-fi



Re: Keyboard-fi

Indlægaf nc8000 » 30. dec 2015, 22:09

aparthia skrev:Var ude hos de gamle i dag og fik denne skønhed med hjem

Billede


Ligner at IBM AT tastatur med DIN stik
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Keyboard-fi

Indlægaf aparthia » 30. dec 2015, 22:31

Det er fra 1994 og har det almindelige musestik som stadig findes på nogle stationære(inklusiv min). Jeg kan ikke umiddelbart finde modelnummeret, men der er ganske rigtigt noget retro over det.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 30. dec 2015, 22:35

Fedt keyboard, aparthia. Buckling springs er ret sjove at skrive pĂĄ.
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Gerner » 31. dec 2015, 01:22

Fik lige mit Cherry MX-Board 6.0 hjem.. Det er jo henrivende at skrive pĂĄ!
Har længe brugt et Zowie Celeritas, som jeg synes var utroligt lækkert, men det her slår alt andet jeg har prøvet.. Det er så fantastisk at skrive på, det er helt ubeskriveligt!
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Keyboard-fi

Indlægaf jacobask » 31. dec 2015, 11:58

Er der ikke utroligt stor vandring på tasterne på det Cherry? Jeg kører selv med et Logitech illuminated netop fordi det er "lave" taster.
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Gerner » 31. dec 2015, 12:29

En stor vandring? Det synes jeg faktisk ikke, vil næsten påstå det omvendte. Mit gamle Zowie Celeritas har en større vandring, så måske derfor jeg ikke synes det er så galt?
Men okay, googlede lige det der Logitech "Illuminated" og hvis man sammenligner med det, sĂĄ jo, sĂĄ har mit Cherry en stor vandring. :mrgreen:
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Keyboard-fi

Indlægaf McCleod » 19. jan 2016, 23:45

aparthia skrev:Det er fra 1994 og har det almindelige musestik som stadig findes på nogle stationære(inklusiv min). Jeg kan ikke umiddelbart finde modelnummeret, men der er ganske rigtigt noget retro over det.


Det er et Model M 1391407. Jeg har selv to af dem (et til hver computer). Det ene er fra 1991 og det andet er fra 1993. De er ikke til at slide op. :-)
Nuværende setup: Beyerdynamic Custom One Pro og DTX 41 iE, FiiO E11K, Rega P3/RB300, Ortofon MC10 Super II, Denon DCD-735, Marantz CD-67mkii, NAD 114, NAD 3020i (kun effektdelen), JBL 4406 på standere. På farten: Sansa Clip+ (Rockboxed).
McCleod

Brugeravatar
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. nov 2014, 00:22
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Keyboard-fi

Indlægaf telum » 20. jan 2016, 11:23

Jeg fik endelig mit Turtle Impact 500 ind ad døren. Har ikke haft chancen for rigtigt at bruge det endnu, men byggekvaliteten er rigtig lækker og dejligt lille med TKL (ikke helt 60% Poker, men alligevel :-))

Det er med Cherry MX Blue og jeg tror måske jeg får brug for o-ringe. Jeg har læst lidt på det og jeg tror tynde og hårde er vejen frem (det sagde hun også i går...).

Der er de officielle: 40A-L - 0.2mm (det må være 2mm)

Og så er der sådan noget dental-halløj der er endnu tyndere:
http://www.amazon.co.uk/Orthodontic-Ela ... %22+Medium

Nogen erfaringer med smĂĄ gummi-ringe? ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 20. jan 2016, 15:36

Jeg brugte disse O-rings pĂĄ mit WASD V2 med MX Browns:
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/ ... 25pcs.html

Jeg brugte de røde. Jeg synes egentlig ikke det gjorde den store forskel, men hvis du er en 'heavy typer' og har tendens til 'bottom out', så er det måske værd at prøve.
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Ostebaronen » 16. feb 2016, 01:35

Billede

Det er blevet rent og det virker nu via PS/2 stik! Woohoo!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 16. feb 2016, 18:15

Ostebaronen skrev:Det er blevet rent og det virker nu via PS/2 stik! Woohoo!


Jamen altsĂĄ! Whisky, simracing og keyboard-fi... SĂĄ bliver det ikke meget bedre! rulle2

Tillykke med boardet, lækkert!
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wizh » 23. jul 2016, 23:27

Som helt på ny forum faldt jeg lige over denne her tråd - sikke nogle gems der er blevet posted her gennem tiden! Jeg tænkte at jeg lige ville dele mit nuværende board. Der er tale om MX Clear switches på et Pok3r med PBT caps fra pimpmykeyboard.com, en sand drøm at skrive på. Kablet er fra p3xon og artisan er en Lavender Raven fra Hot Keys Project. Næste skridt er muligvis et af de nye bluetooth hhkb's, nu må jeg se om jeg kan retfærdiggøre det køb en dag. Uden mere pølsesnak... her er lidt billeder!

Billede
Billede
Billede
Billede
wizh

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jul 2016, 01:00

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 25. jul 2016, 14:14

Flot Pok3r du har fĂĄet strikket sammen, wizh. Og velkommen til forum. rulle5

Jeg fik udført et såkaldt 'dental band' mod på mit 88UB for lidt tid siden. Egentlig var det meningen jeg ville have haft prøvet Hypersphere's silencing mod, men prisen er lidt voldsom, så jeg besluttede mig for at prøve den mere prisvenlige udgave i første omgang. Og det virker faktisk ret godt, elastikkerne har elimineret det værste 'clack' fra hvert upstroke, mens det famøse Topre 'thock' er forblevet intakt. Nu mangler jeg bare mine PBT spacebars, så er jeg efterhånden ved at være glad. rulle2

Billede

Billede

Billede
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf superpronker » 5. maj 2017, 18:38

Efter at have leget med et Magicforce med Cherry mx Brown kopier i noget tid, er jeg blevet overbevist om en ny undskyldning for at blive fattigere. Men jeg har lidt svært ved at beslutte mig, så jeg ville gerne have jeres inputs:

- Jeg har en mac med US layout, og jeg skifter frem og tilbage mellem de to (det generer mig ikke).
- Jeg vil helst ikke skulle for langt fra home row, og jeg har ikke noget imod at lære et kompliceret layout at kende.
- Jeg er glad for Browns, men kan ikke gennemskue, om linears ville være bedre for mig. Mit favoritkeyboard er (underligt nok) det indbyggede i den lenovo thinkpad t450s, jeg havde på arbejdet i en periode. Jeg er ret glad for magicforce, men den er også lidt irriterende: nogle gange "hviner" den lidt (formentlig bare fordi det er billigt), og i starten blev mine fingre lidt trætte (bøs, I know - det går langsomt over).
- Jeg koder og skriver, men gamer ikke rigtig.
- det skal fungere godt med mac.

Jeg er meget tiltrukket af ergodox - jeg kan godt lide ideen om split keyboard, men jeg har aldrig prøvet det. Det ser bare så rart ud. Og så synes jeg det ser super liret ud med all tasterne ved tommelfingrene.
Jeg synes også Pok3r ser lækkert ud. Jeg bruger tasterne enormt meget normalt (alt+pile og cmd+pile), så jeg er spændt på, hvordan det fungerer, når man bruger pile ved home row.

Jeg er i USA lige pt., så jeg sparer toldtægt.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 5. maj 2017, 20:39

Superpronker. Min buddy havde en gang et split keyboard. Det blev jeg ALDRIG fan af. Måske hive et hjem på prøve i 14 dage?

Tesoro kommer foresten med en ny type mekanisk keyboard. Ultra thin, med switches som bevæger sig vandret inde i sig selv, istedet for de lodretgående designs vi kender. Det jeg savner mest ved rubber dome er afstanden til bordet..
http://www.tomshardware.com/news/tesoro ... 33395.html

Jeg er forresten også lige blevet "medlem" af mekanisk klubben(...igen.) Jeg er helt vild med mine Cherry MX Red keys. Jeg havde egentlig hørt at det vare rarere at skrive på brown, og så game på red, men det var ikke tilfældet, for mig. Jeg var oppe i Proshop for at prøve begge dele, inden jeg besluttede mig.

Jeg vil forresten gerne sælge mine keycaps, hvis nogen er interesseret :-D
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 7. maj 2017, 08:25

Jeg har for nyligt investeret i et Diverge TM 3 split keyboard og er ved at lære det at bruge.

Nøj det er svært....

Hvis du ikke når at bestemme og købe i USA, så er du velkommen til at låne og prøve det af. Det er med gateron clear switches.

Jeg vil dog sige at split delen er lækkert! Jeg bruger et Microsoft ergonomisk Sculpt keyboard på jobbet, og ud over at det ikke er mekanisk, så er jeg virkelig glad for formen.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf superpronker » 9. maj 2017, 22:02

Der endte med at dukke et Pok3r v3 op brugt i nærheden til en ok pris, så jeg hoppede på det. Hold nu op hvor er der stor forskel på følelsen af keyboardet af det og mit Magicforce... det er noget helt andet. Magicforce var ikke rigtig meget bedre end et almindeligt keyboard - det her er noget helt andet. Jeg skriver langt hurtigere, og det er en væsentligt større tilfredsstillelse at bruge...

Er stadig meget nysgerrig på split keyboards, men udskyder det lige i allerførste omgang.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Keyboard-fi

Indlægaf superpronker » 14. jul 2017, 09:16

Ups...

Billede

Billede
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 14. jul 2017, 13:44

Det mĂĄ du nok sige!
Det der ergo dox er jeg super nysgerrig på! Kan være det skal være et keyboard hjørne til næste kbh meet ;-)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 14. jul 2017, 20:09

Sød lille plain Lenovo mus, til de der LÆKRE keyboards. Tilløk' mæ'et. Er der meget tilvænning?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 44 gæster

cron