'Obskure' in-ears/earbuds



Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 23. maj 2017, 16:21

CAX Red Dragon.jpg
CAX Red Dragon.jpg (1.42 MiB) Vist 13449 gange

Full Custom CAX Red Dragon, One of A Kind ($500)

:ugeek: .. lagde gerne ører til den røde drage
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 23. jun 2017, 13:41

SÃ¥ valgte jeg at investere i et par Audeze Isine 10 Billede

Da jeg først fik dem ind ad døren og brugte dem med silikonepropper var jeg meget imponeret af klarheden og det enorme lydbillede. Samtidig kan man have dem i, og høre ALT der foregår. Selv hvis jeg "nulrer" fingre ved siden af ørene kan jeg tydeligt høre det.

Jeg blev dog hurtigt træt i ørerne, da der var nogle frekvenser der drillede omkring 4khz, men ved skifte til comply foam er det gået væk. musik15 Kan nogen give en god forklaring på, hvordan det kan være muligt??? har oplevet det før.

Sidder lige og hører Soundgarden - Superunknown, og kan med tydelighed høre, at jeg bliver nødt til at gå på opdagelse i mine favoritplader igen. musik17

Nu vil jeg bare gerne have et federe kabel, selvom det medførende kabel og udmærket.... Det virker bare så forbandet tyndt
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Henrik_sdk » 23. jun 2017, 23:13

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Peter Jensen » 24. jun 2017, 13:06

Den iSine ser altså rigtigt spændende ud. Flere anmeldere mener at den når TOTL iems og lyder langt bedre end prisen. Den må jeg prøve ved et kommende meet :).

Det er en ret udbredt holdning at tippen betyder meget for lyden. Har ikke læst nogle fysiske forklaringer på hvorfor, men tror det er forskellen i fittet, hvor god isolation der er skabt, samt selve materialet. Lyder sandsynligt at skum dæmper højere toner lidt mere.

Fungere de godt med ear hooks? Bruger du dem rundt om øret eller inde i øret?

Ps: det er standard 2-pin stik i kablet, ikke? Burde være let at finde alternativer. Men det skal vel ikke være for tungt når det ikke går over ørene.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 24. jun 2017, 16:20

Peter Jensen skrev:Den iSine ser altså rigtigt spændende ud. Flere anmeldere mener at den når TOTL iems og lyder langt bedre end prisen. Den må jeg prøve ved et kommende meet :).

Det er en ret udbredt holdning at tippen betyder meget for lyden. Har ikke læst nogle fysiske forklaringer på hvorfor, men tror det er forskellen i fittet, hvor god isolation der er skabt, samt selve materialet. Lyder sandsynligt at skum dæmper højere toner lidt mere.

Fungere de godt med ear hooks? Bruger du dem rundt om øret eller inde i øret?

Ps: det er standard 2-pin stik i kablet, ikke? Burde være let at finde alternativer. Men det skal vel ikke være for tungt når det ikke går over ørene.

Sent from my iPhone using Tapatalk


Nu er jeg jo notorisk kendt for at have de store udbrud om hvor fantastiske ting er lige når jeg får dem, for senere at mærke rigtigt efter og tage mig tid til at lytte.

Jeg vil forsigtigt sige, at det er noget af en øjenåbner for mig, at bruge disse "in-ears" ... jeg kan kun give de forskellige anmeldelser ret... de lyder ret vildt. MEN jeg har også et område omkring 2khz hvor jeg synes der er en klarhed, som stresser mine ører, og er noget ubehagelige. det er som om der er for meget data i al musikken, så mine ører bliver overvældet.... kan ikke beskrive det bedre...! :oops:

De fleste har dog ikke et problem med lyden...

Jeg shopper lidt rundt mellem ørekroge der går over, og dem der sidder "inde" i øret, kan ikke helt bestemme mig for, hvad der fungerer bedst.

Men det er en ret vild og intens oplevelse at høre dem..
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 14. jul 2017, 18:12

Sidste nye fra 'Wild' Lee, VE Zen White Edition, pris $999

zen wh.tiff
zen wh.tiff (219.6 KiB) Vist 13420 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 14. jul 2017, 19:00

Earbuds Anonymous
Offentlig Facebook-gruppe for earbuds-fanatikere :-)
Billeder - erfaringer - udvekslinger

AudioBudget
Anmeldelser af billige in-ears


(links lånt fra hhv Psymon og McM-dk)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 14. jul 2017, 19:46

Er der nogen, der har prøvet Yinman 500 eller 600 ohms?

yinman 500.jpg
yinman 500.jpg (233.32 KiB) Vist 13412 gange
yinman 600.jpg
yinman 600.jpg (75.4 KiB) Vist 13412 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Psymon » 15. jul 2017, 11:42

kvik skrev:Sidste nye fra 'Wild' Lee, VE Zen White Edition, pris $999

zen wh.tiff
Det er en place holder pris. Det er vist en upgrade man kan bestille til zen, prisen er ikke sat endnu.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 15. jul 2017, 12:27

Ok, så blot nævnt et sted, at prisen ville være ca det dobbelte af Black Edition. Studsede godt nok lidt over $999 prisen, men tænkte "ja-ja, manden kan jo prøve" :-)

Som du skriver, er White Edition iflg Lee selv tænkt som en opgraderingsmulighed for folk, der allerede har/kender Zen og ønsker mere af samme.

Den nye topmodel, Nirvana, er fortsat i støbeskeen, og skulle være en helt ny konstruktion. Man kan selv holde sig orienteret på Venture Electronics' Facebook-side:

https://m.facebook.com/groups/52vecn/?r ... view=group
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mortenhoe » 15. jul 2017, 23:22

kvik skrev:Earbuds Anonymous
Offentlig Facebook-gruppe for earbuds-fanatikere :-)
Billeder - erfaringer - udvekslinger


Jeg meldte mig ind i går. Det er derinde det sker! Fingeren på pulsen!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 16. jul 2017, 11:09

Så er der et sæt Yinman 600 på vej til Norge (lev.tid 17-26 dage). Spændende om jeg vil opleve dem på samme måde som ham her.

Edit: Ser ud til, at jeg har fået bestilt den i sort, fik den så til gengæld for $121 (dkr 780).

IMG_0593.JPG
IMG_0593.JPG (5.22 MiB) Vist 13378 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf knudsen » 21. jul 2017, 17:01

Må anbefale alle, der ikke er bange for earbuds med en god bas, at få fingre i en EMX500 og en Vido til sammenlagt 100kr;

https://www.aliexpress.com/item/100-New ... 44867.html
https://www.aliexpress.com/item/New-NIC ... 45266.html

De er begge absurd gode til prisen. Min favorit er EMX500, den har en lille smule U signatur med et kæmpe lydbillede, og skulle antageligvis lyde som Fidelio X2 som jeg dog aldrig har hørt. Den er mere extendet opad til end Vido. De er begge hypede på både head-fi og den FB-gruppe, og med rigtig god grund efter min mening. Har lige bestilt min EMX500 nr. 3 ;-)
knudsen

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. jan 2015, 21:31

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mortenhoe » 21. jul 2017, 21:44

Er du tilfældigvis med i Earbuds Anonymous? Jeg har nemlig lige bestilt nøjagtigt de 2 earbuds.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf knudsen » 23. jul 2017, 13:08

Nej er slet ikke på facebook, men har lige fundet ud af gruppen er public og der er god gang i den. På anbefaling derfra har jeg lige bestilt kabel til emx500;
https://www.aliexpress.com/item/Headpho ... 54889.html

Tog det i rent kobber, da emx har godt pift i toppen i forvejen.

Kan ikke få nok af emx, der er intet jeg ville ændre, selv hvis jeg kunne finde ud af det:-) Synes dog det er meget sjovt at fidle med kabler, og se hvilke små ændringer det giver. Vido vil jeg mene har det største potentiale for kabelskift, jeg har skiftet kablet på en til det der følger med emx (kan købes separat, 3-4$, kobber med sølv overflade), og denne har mere subbas end min standard Vido af hvad jeg har bemærket. Emx skulle antageligvis minde om Edimun v3 i signaturen (som jeg ikke har hørt), uden det stive kabel vel at mærke.

Der er dog ikke den aller bedste kvalitetskontrol på begge to, så man kan være uheldig. Det kunne se ud til, at Vido med remote har de største problemer (dømt ud fra brugererfaringer på head-fi. Har også selv haft en der tydeligvis lød anderledes).

Uden at vide hvilken lyd du kan lide tror jeg roligt du kan glæde dig ;-) Min erfaring er, at emx bliver endnu mere transparent og naturlig efter måske 100 timer.
knudsen

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. jan 2015, 21:31

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 9. aug 2017, 22:05

Fik Yinman 600 i dag. Tonalt minder de om Zen 2.0, dvs en anelse mørke. Har spillet nogle timer via iPhone SE i eftermiddags. Her synes jeg de mangler lidt ‘sparkle’ ift Zen 2.0. Nu er det så L1387 der spiller, og jeg tester lidt med hooks, donuts og puder. Jeg bruger hooks til Zen, men L1387/Y600 bliver lidt for klar for min smag. Lige nu er donuts det foretrukne til 1387/Y600. De næste dage vil jeg prøve Y600 med 1866/Trissturis og 1543/RnG. Synes jeg må skrue lidt (for) højt op for L1387 (og iPSE) for at få liv i Y600, sammenlignet med Zen. Pasformen er egentlig fin. Af gammel vane har jeg dem op-ned (kabel bag øret. Lyden påvirkes en anelse, ikke så meget som med Zen. Mere en anden dag..
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mortenhoe » 9. aug 2017, 22:41

Spændende! Bliver de ikke lysere med donuts, end med full foams? Der sidder højest sansynligt en lille tonings skum-dims lige bag driveren, som er ret nem at tage af.

Jeg lover at få kigget lidt mere på modding af L1387. Jeg har fået dip8 sokler, men udfordringen er en god op-amp til 5VDC......
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 12. aug 2017, 22:59

Ny hjemmeside for Cypherus Audio. Mærkeligt nok forsvandt hele Cypherus-tråden fra HeadFi.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 12. aug 2017, 23:03

Spøjst spørgsmål.. Jeg har vasket min Zen 2.0 (dyppet og skyllet), skal jeg forvente, at de overlever (når de engang tørrer), eller er noget indeni, der ikke tåler vand?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mortenhoe » 12. aug 2017, 23:12

Det burde de nok overleve, hvis du tørre dem godt inden du "sætter strøm til dem" igen.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster