Keyboard-fi



Re: Keyboard-fi

Indlægaf superpronker » 30. jul 2017, 21:20

Ka sagtens være vi lige skal prøve keyboards en gang.
Ergodox kræver en hel del tilvænning. Men det er skønt! Jeg er ret glad for det. Og det online værktøj til at customize er super godt - jeg får virkelig brugt det. Men de første par dage var jeg ret frustreeet ;)
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 2. aug 2017, 18:26

Fik sgu lige et Mistel Barocco keyboard i fødselsdagsgave! MX Brown switches.

Her sat til pĂĄ jobbet. Billede

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Kolind » 11. aug 2017, 15:22

Funky keyboard - Tænker at det er rart selv at kunne styre vinklen på knækket dér..
Og lækker trackball. Har selv en magen til både hjemme og på jobbet.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Keyboard-fi

Indlægaf superpronker » 13. aug 2017, 01:03

Fedt, den ser super blæret ud! Jeg var selv tæt på at købe den, før jeg valgte ergodox.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Keyboard-fi

Indlægaf A.Hoegsted » 15. aug 2017, 13:28

Hvor køber I oftest jeres 40 eller 60% keyboards? Jeg leder med lys og lygte efter et :) Links gerne inde for EU er kærkomment.
A.Hoegsted

 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. maj 2017, 19:14
Geografisk sted: Helsingør

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 15. aug 2017, 20:11

Hvis du kan klare en svensk adresse sĂĄ maxgaming.se

Der er mit Mistel fra og de har ogsĂĄ andre

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 17. aug 2017, 12:15

Jeg kan anbefale The Keyboard Company. Jeg købte mit Realforce hos dem i sin tid og de var meget hurtige til at svare på mine spørgsmål. Generelt en positiv oplevelse. thumbs
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Gerner » 17. aug 2017, 12:50

Nogen her som har skiftet LED'er i et mekanisk keyboard før?
Har et Cherry MX 6.0 som er et klasse keyboard, det har bare røde LED's, hvor jeg helst vil have blå. Derfor har jeg bestilt nye 3mm blå LED'er, men kunne være interessant, hvis her var nogen som havde prøvet det før og evt. kunne dele sin viden inden for det?
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Ostebaronen » 17. aug 2017, 20:43

Det er bare at lodde dem af og lodde nogle nye på. Som med alt andet elektronik skal du nok have fat i noget solder wick eller bare en tinsuger, for at suge loddetinnet op. Så er det bare at poppe de nye dioder i, de skal selvfølgelig vendes så anoden og katoden vender rigtigt. Der er ikke så meget i det.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Gerner » 18. aug 2017, 10:27

Okay, det lyder godt. Har lige bestilt solder wick samt har allerede en tinsuger.
Så burde det ikke være noget problem.
Jeg siger tak for svaret.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Keyboard-fi

Indlægaf kjack » 17. jan 2018, 14:25

Jeg har læst forskellige reviews på keyboards men ikke ved om de overhovedet er gode? Ville gerne have noget ordentligt denne gang men synes det er svært at tage stilling til hvad det skal være. Læste nogle reviews på [] men ved ikke om de giver mening. Fandt også en side der hedder [] hvor de også laver forskellige reviews på alt muligt tech men synes det var meget blandede svar og er ikke helt nået til en konklusion endnu. Er der nogle af jer der har lyst til at komme med nogle gode muligheder og evt. dele jeres erfaringer.
Senest rettet af Ostebaronen 26. jan 2018, 11:36, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: nej tak til SEO
kjack

 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. jan 2018, 14:22

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Milkfat » 18. jan 2018, 18:21

kjack skrev:Jeg har læst forskellige reviews på keyboards men ikke ved om de overhovedet er gode? Ville gerne have noget ordentligt denne gang men synes det er svært at tage stilling til hvad det skal være. Læste nogle reviews på [] men ved ikke om de giver mening. Fandt også en side der hedder [] hvor de også laver forskellige reviews på alt muligt tech men synes det var meget blandede svar og er ikke helt nået til en konklusion endnu. Er der nogle af jer der har lyst til at komme med nogle gode muligheder og evt. dele jeres erfaringer..


Er der noget bestemt du leder efter? Har du prøvet nogle forskellige switches? Du kan prøve at tage ned til den lokale Elmutant eller Bilka, har set sådan en Corsair med 5 taster, en fra hver switch til sammenligning. Størrelsen på tastaturet er også en vigtig faktor. Kører selv med 60%. Jeg har "kun" en HHKB Pro 2 jeg importerede fra Japan for snart 4 år siden, som har tjent mig rigtig godt. Har kørt både med blå og sorte switches, men jeg efter jeg fik Topre tror jeg aldrig jeg vil kunne bruge andet :-)
Desktop: Sennheiser HD6XX, Bottlehead Crack Speedball, Schiit Bifrost Multibit
Grado RS-2
Mobil: Hifiman RE-400, Fiio Kilimanjaro
Milkfat

Brugeravatar
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. dec 2017, 23:46

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Ostebaronen » 26. jan 2018, 01:00

Med 60% menes der et keyboard som har 60% af de normale 104 taster. Dvs. ingen numpad, ingen F taster, men det har ofte en funktionstast så du kan udføre de samme opgaver og du kan ofte sætte macroer op også.

Bruger selv et Poker II med Cherry MX Blue
PĂĄ arbejdet og hjemme et KC60 med Cherry MX Clear

Personligt er jeg til lidt stivere switches. Var ikke så vild med Topre 45g. Kunne godt tænke mig at prøve et Realforce 55g board en dag.

Men som Milkfat siger, tag evt. i en butik og tryk pĂĄ nogle taster. Reviews af gaming keyboards er ofte meget subjektive.

Her er lige et skud af mit KC60:
Billede
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Keyboard-fi

Indlægaf kvik » 26. jan 2018, 01:33

Venner, jeg er bange for, at I spilder jeres tid, indlægget I svarer på er SEO for tweak. Den anden nævnte hjemmeside i indlægget er indholdsløs, bortset fra tomgangssnak og links til tweak (igen). Tlf.numret på den anden side tilhører et onlinemarkedsføringsfirma, der uden tvivl har tweak som kunde.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 27. jan 2018, 00:14

Jeg har selv mech-keyboard, sĂĄ jeg mĂĄ gerne drille.
Vedhæftede filer
il_fullxfull.419763490_ps46.jpg
il_fullxfull.419763490_ps46.jpg (215.15 KiB) Vist 20065 gange
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 27. jan 2018, 13:07

Var egentlig bare ved at lede efter keycaps på Ali, og så stødte jeg på Obins Anne Pro. Et billigt 60% keyboard med cherry switches. Det viser sig at Reddit er helt vilde med det. r/annepro. Iflg. Youtube skulle Mantistek GK3 være et Anne Pro killer, i samme prisklasse. Det var da 2 mechanical der var værd at tjekke ud, hvis man overvejer at bevæge sig ind i mech keyboards.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 5. feb 2018, 19:20

Jeg vækker lige denne tråd igen.

Jeg søger input til et mekanisk tastatur, gerne med mx red eller brown, der ikke lider af det der kaldes ping-syndromet. Dette vil sige, at man enten ved at trykke en tast i bund, eller slippe den, vil høre en metallisk ping-lyd. Når man først har lagt mærke til den, er den ikke til at "lægge i baggrunden".

Lige nu har jeg et CM Masterkeys S PBT, som jeg købte i dyre domme i håbet om at slippe for omtalte problem, men nej, den gik ikke. Jeg har monteret QMX-clips i håbet om at eliminere problemet. Det har hjulpet delvist, men også gjort tastaturet ret "mushy" at skrive på.

TL;DR:

Hvilket mekanisk tastatur med mx red eller brown, der ikke lider a ping-syndromet, vil du anbefale? Max 1000 kr.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf mwh » 15. feb 2018, 14:37

Hej. Jeg fandt tråden her ved at søge på HHKB på Google :)

Jeg har pt. et HHKB Pro 2, som jeg overvejer at sælge. Det er ikke brugt meget. Hvad kan sådan et mon indbringe? Jeg har både sorte og hvide knapper med og uden tekst. Jeg vil gerne sælge det sorte tastatur, for at købe et HHKB BT i stedet, da jeg allerede har et Type-S.

Mht. dæmperringe fra Hypersphere, så har jeg installeret et sæt både i det HHKB-tastatur, som jeg overvejer at sælge, samt i et Novatouch TKL. Det fungerer aldeles fremragende, og LANGT bedre end de gummiringe, som fulgte med til Novatouch tastaturet. De to ting kan overhovedet ikke sammenlignes. Derudover kan jeg ikke fordrage lyden i nogle af tastaturerne uden lyddæmpningen (men jeg har heller aldrig haft andet end skodtastaturer, før jeg købte de tre Topre-tastaturer, som jeg har nu) :)

Mht. switch-typer, så har jeg intet behov for at prøve andet end Topre pt. Det fungerer bare helt sublimt (især i HHKB, som i øvrigt ligger perfekt ovenpå rammen omkring tastaturet på en MacBook).
mwh

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. feb 2018, 14:32

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Flemur » 22. feb 2018, 13:31

Hej keyboard-entusiaster pĂĄ Hoved-Fi

Jeg ved ikke om der er andre end mig der er kanon dragede af idéen om de nye Hako switches from Input Club? https://kono.store/products/hako-mechanical-switches

De er lige kommet til salg - og jeg vil gerne have fingrene på dem. Jeg har bare det problem at jeg ikke ved hvilken af de to jeg foretrækker.

Da switchesne kommer i pakker af 120 - ville jeg stå med 240 switches hvis jeg skulle bestille begge typer - så jeg havde overvejet om jeg ville kunne finde en der også potentielt gerne vil have begge dele, som kunne være interesseret i at arrangere at købe den "anden" switch end jeg køber, og så bytte 60 for 60, så vi begge stod med 60 Hako Trues og 60 Hako clears.

HĂĄber nogen kan lokkes ;)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 23. feb 2018, 12:31

Flemur skrev:Hej keyboard-entusiaster pĂĄ Hoved-Fi

Jeg ved ikke om der er andre end mig der er kanon dragede af idéen om de nye Hako switches from Input Club? https://kono.store/products/hako-mechanical-switches

De er lige kommet til salg - og jeg vil gerne have fingrene på dem. Jeg har bare det problem at jeg ikke ved hvilken af de to jeg foretrækker.

Da switchesne kommer i pakker af 120 - ville jeg stå med 240 switches hvis jeg skulle bestille begge typer - så jeg havde overvejet om jeg ville kunne finde en der også potentielt gerne vil have begge dele, som kunne være interesseret i at arrangere at købe den "anden" switch end jeg køber, og så bytte 60 for 60, så vi begge stod med 60 Hako Trues og 60 Hako clears.

HĂĄber nogen kan lokkes ;)


Jeg kunne potentielt set godt være interesseret, men ville nok skulle bruge mere end 60 switches.

Hvad har du af planer mht. PCB og case?
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron