Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?



Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 23. aug 2017, 22:11

Maerkedahl skrev:Hmm, tjae. Der er ting ved dem jeg godt kan lide. De har klart bedre Soundstage end mine to andre sæt hovedtelefoner. Der er også væsentligt bedre balance end i jbl'erne. De er ret bas-tunge. Bassen lyder også mere "rigtig" end i de to andre sæt. Når det er sagt, så skulle de være ret svære at drive, forstået på den måde, at de kræver en særligt god forstærker for rigtigt at skinne igennem - har jeg læst - men aldrig oplevet...

Men ok, jeg skal lytte noget mere, før jeg kan sige mere

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Nu har jeg lyttet lidt mere og jeg tror der er noget om, at den lige skal brændes ind. Den er i hvert fald varmet noget op i lyden.

Ift. før så er lyden også væsentligt mindre rodet. Man kan meget bedre skelne de enkelte instrumenter fra hinanden. Specielt vokaler lyder rigtig godt.

Jeg har lige pløjet igennem Cheskys Ultimate Demonstration Disk, som er at finde på spotify. Jeg kan tydeligt høre, skelne og fornemme alt det de fremhæver i de små narrativer mellem numrene, så der er ingen tvivl om, at denne kombo lyder godt.

Jeg savner måske lidt mere varme og noget mere saft og kraft/spænding/pazaz - kald det hvad du vil - I den øvre bas. Der er heller ikke sådan afgrundsdyb bas, men jeg tror måske det er dåserne, ser sætter begrænsningen her...

Anyways, fortsættelse følger. Nu får sættet lov at stå og spille natten over.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 23. aug 2017, 22:13

Og nåja, link til Chesky.

https://open.spotify.com/album/2ZhKPL5hNUJulCqpHvDdc5

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 23. aug 2017, 22:19

Mortenhoe skrev:Gain switches sidder inden i, lige bag potmeteret. Desuden skal du forvente lidt burn in på nyt grej.

Jeg ved ikke om der findes nogen forstærkere der lyder "mega wow"? :-D

Lyt videre. Det er ofte de små detaljer der viser sig at være alt afgørende.

Men NED med gain og op med potmeteret og lad forstærkeren arbejde :-)


Der sidder en op-amp inden i, ved gain switches. Du kan lige melde tilbage hvad det er for en. Du kan med fordel skifte den til f.eks. Burson V5i-D hvis du vil have mere bass.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 24. aug 2017, 22:56

Venter spændt
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 27. aug 2017, 14:57

Nu har dyret stået og spillet stort set non-stop siden jeg fik den og her til eftermiddag fik jeg så lejlighed til at lytte et par timer.

Hold da op en forskel! Jeg synes virkelig den har åbnet op. Den er bare blevet spændende og musikalsk at høre på. Det er specielt tydeligt, når jeg hører på akustiske instrumenter. Horn, strengeinstrumenter og mandestemmer er bare blevet super lækkert sprøde.

Den er ret neutral i lyden og så alligevel ikke. Den har helt sikkert noget varme. Faktisk minder den mig en del om, hvordan min gamle yamaha b2 effektforsærker lød sammen med mine B&W DM604 s3. Det er svært at sætte ord på lyd, uden at det bliver fyldt med floskler, men jeg synes Zero Zonen er virkelig musikalsk og ret detaljeret, men måske en smule tør i lyden, hvis det giver mening. Der er ikke så stor soundstage, som på mit stereo setup, men tilgengæld får man så lidt mere intim lyd. Det må så være smag og behag om man kan lide det. Det er ikke fordi, der ikke er soundstage. Man kan sagtens skelne instrumenterne helt fint fra hinanden.

Hvis jeg skal sige, at jeg savner noget, så er det måske lige lidt mere kontrol på den øvre bas og mellemtonen. På nogen indspilninger roder det stadig en lille smule, men ok den koster jo heller ikke en formue, så man kan jo heller ikke forvente at træerne gror helt ind i himlen.

Så, alt i alt så synes jeg det er en glimrende forstærker. Jeg har ikke det store at sammenligne med, så jeg ved ikke om den er et decideret bargain, men jeg synes klart den er pengene værd. Jeg venter i øvrigt stadig på om jeg får en lille importhilsen fra DHL... Der var ikke noget med, da de leverede den, så måske jeg går fri?

Anyways, jeg er glad :-D
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf kvik » 27. aug 2017, 17:07

Opamp-rolling next ;-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 27. aug 2017, 17:32

Hehe, ja det må jeg prøve. Måske igen kan tage nogle med til meet?

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf kvik » 27. aug 2017, 17:41

Har du moddet MDAC? Mindes der var mange tråde på PinkFishMedia om forbedringer af dac'en. Måske er der lidt at hente på kildefronten (sideløbende med evt opamp-rolling).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 29. aug 2017, 18:41

kvik skrev:Har du moddet MDAC? Mindes der var mange tråde på PinkFishMedia om forbedringer af dac'en. Måske er der lidt at hente på kildefronten (sideløbende med evt opamp-rolling).
Nej, den er stock lige pt. Jeg har ikke den store erfaring med modificering, så jeg er lidt nervøs for at kaste mig ud i det helt store... Lige nu nyder jeg bare ZZ'en. Den lyder sgu godt!

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 29. aug 2017, 20:22

Det er rigtig dejligt at læse om dine indtryk! Jeg fornemmer det var en god anbefaling jeg fik disket ud der.

Fik du undersøgt hvilken Opamp der sad i? Fik du instillet gain? Tror stadig den lyder bedre med dial'en på 70-80%
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 29. aug 2017, 21:30

Nej, jeg har ikke åbnet den endnu. Man skal bruge en bitte lille unbrakonøgle, så sådan én skal jeg lige have købt...

Mht til opamp, så står der BB OPA2134 i annoncen på AliExpress.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 16. sep 2017, 22:45

Follow up ? Nu er der efterhånden en masse burn-in :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 17. sep 2017, 08:10

Ja, den har kørt hver dag på arbejdet siden jeg fik den. Jeg synes den lyder bedre og bedre. Absolut pengene værd. Jeg håber at kunne tage den med til meet den 8. så jeg kan sammenligne med andre forstærkere.

Måske kan det blive endnu bedre, hvis man sætter gain ned eller skifter opamp, men det må lige vente til jeg får tid.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 18. sep 2017, 09:48

Det er godt at høre. Jeg er glad for min anbefaling var god.
Burson V5i-D opamp skulle være temmelig varm og en anelse rør-agtig i lyden, hvis du stadig savner varme.

Glæder mig til at høre om når du har skiftet gain.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 23. sep 2017, 12:40

Så fik jeg åbnet, men hvordan skal jeg ændre på gain switches for at få low gain?BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf kvik » 23. sep 2017, 16:03

lovely cube.jpg
lovely cube.jpg (106.23 KiB) Vist 13749 gange

Vil tro det er samme indstillinger som ovenstående fra lovely cube tråden, højre 1-2 og venstre 1-2 indstilles på samme gain.
https://www.head-fi.org/threads/the-lov ... st-7854388
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 23. sep 2017, 21:00

Ja, stil alle 4 i off. Det burde give 0dB i gain. Vend tilbage med info om hvordan den lyder, længere omme på potmeteret :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 23. sep 2017, 21:03

Den der opamp ville kunne ændre lidt på din forstærkers "flavour". Mit umiddelbare gæt, vil være at du ville kunne lide Burson V5i-D da den har en lidt rør agtigt varm klang(ud fra hvad jeg har læst og fået fortalt). Ellers den lidt billigere LME49720HA opamp. Sidstnævnte har jeg i min Z2 og den lyder fantastisk sammenlignet med stock opamp. 49720HA skulle ligge solidt placeret imellem de 2 mest populære opamps. Burson og Muses
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron