Råd om køb af headphones og amp



Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Kolind » 10. okt 2017, 22:18

Alternative anbefalinger kunne også være Beyerdynamic T70 / T70p - De har crisp og lækker top også. Men igen er det helt klart noget man bør høre før køb. De er ikke for alle.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf kvik » 10. okt 2017, 22:28

Her er snak om DT1990, ikke 990, så vidt jeg har forstået. Har ikke hørt nogen af dem, så har ingenting at bidrage med der.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Kolind » 10. okt 2017, 22:32

Ah - Ja jeg ser nu at 990 var et alternativ. Godt spottet..
Har ikke hørt DT1990 endnu - Den kunne jeg egentligt godt ætnke mig at prøve. Kunne som sådan godt lide DT990, men syntes at de var lige skrappe nok i toppen og lidt buldrende i bassen når alt kom til alt, men det er så kun i sammenligning med andet grej jeg havde på daværende tidspunkt. Mange kunne nok affinde sig fint med 990, men her klarede de ikke helt cuttet så længe.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Mortenhoe » 10. okt 2017, 23:32

T70 ville jeg nok lytte til inden køb. Det er ikke alle der kan forlige med den bass respons, or lack thereof.

Savner nogle gange mine T70. Men jeg valgte nu en gang at sælge dem :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Kolind » 10. okt 2017, 23:55

Mortenhoe skrev:T70 ville jeg nok lytte til inden køb. Det er ikke alle der kan forlige med den bass respons, or lack thereof.

Savner nogle gange mine T70. Men jeg valgte nu en gang at sælge dem :-)


Ja de kan et eller andet helt særligt.. Men det er helt klart ikke for alle. Jeg bruger ikke mine så meget, men har ikke nænnet at sælge dem endnu fordi jeg frygter at jeg er nød til at købe dem igen på et senere tidspunkt igen :D

T70p + beyer gel pads.. SĂĄ fĂĄr man lidt bas med ogsĂĄ.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 11. okt 2017, 08:45

Kolind skrev:I forhold til HD650 vs DT-990 er lydprofilen imellem de to meget forskellig.
Samtidigt vil jeg sige at vi som udgangspunkt siger at du du ikke køber en forstærker, vil jeg personligt mene at HD650 vil trække det korteste stå af de to. De er ret uengagerende uden solid forstærkning, hvor DT-990 gør det virkeligt godt med en moderat forstærkning. HD650 er lidt mere 'hifi' ala oplevelsen med højtalere i forhold til DT-990. Lidt distancerede vil jeg vel kalde det. Jeg kan godt værdsætte at de lyder godt og fint, det mangler for mig bare lidt intensitet.
Når det så er sagt, syntes jeg ikke at DT-990 er en all-rounder. Det er noget du bør høre og sammenligne med noget andet inden køb - De er ikke for alle. Det du siger om præferencer peger fint i den retning, men igen vil jeg sige at de er lidt specielle.


Jeg tror at jeg har fundet et sted, hvor jeg kan tage at afprøve DT-1990, DT-990 og HD-650 på samme tid, sådan at jeg kan få mig en bedre følelse for hvad jeg egentligt gerne vil have. Men det er ikke en sikkerhed at jeg kan få lov at afprøve dem alle tre.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Kolind » 11. okt 2017, 09:06

WolfLonewalker skrev:
Kolind skrev:I forhold til HD650 vs DT-990 er lydprofilen imellem de to meget forskellig.
Samtidigt vil jeg sige at vi som udgangspunkt siger at du du ikke køber en forstærker, vil jeg personligt mene at HD650 vil trække det korteste stå af de to. De er ret uengagerende uden solid forstærkning, hvor DT-990 gør det virkeligt godt med en moderat forstærkning. HD650 er lidt mere 'hifi' ala oplevelsen med højtalere i forhold til DT-990. Lidt distancerede vil jeg vel kalde det. Jeg kan godt værdsætte at de lyder godt og fint, det mangler for mig bare lidt intensitet.
Når det så er sagt, syntes jeg ikke at DT-990 er en all-rounder. Det er noget du bør høre og sammenligne med noget andet inden køb - De er ikke for alle. Det du siger om præferencer peger fint i den retning, men igen vil jeg sige at de er lidt specielle.


Jeg tror at jeg har fundet et sted, hvor jeg kan tage at afprøve DT-1990, DT-990 og HD-650 på samme tid, sådan at jeg kan få mig en bedre følelse for hvad jeg egentligt gerne vil have. Men det er ikke en sikkerhed at jeg kan få lov at afprøve dem alle tre.


Det vil være en rigtigt god ide at prøve at få hørt lidt af hvert sådan for at få en grundlæggende ide om hvilken retning man har lyst til at gå.
Smag ændrer sig til gengæld ofte over tid, så der kan fint være en chance for at du vender tilbage til en af de andre alligevel.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Mortenhoe » 11. okt 2017, 09:38

Kolind skrev:...men har ikke nænnet at sælge dem endnu fordi jeg frygter at jeg er nød til at købe dem igen på et senere tidspunkt igen :D

T70p + beyer gel pads.. SĂĄ fĂĄr man lidt bas med ogsĂĄ.


Ja, jeg har også overvejet at købe dem igen, flere gange :lol:
Jeg havde læder puder på mine.

Men de har en temmelig lys signatur. Jeg vil nok sige, for lys, nĂĄr man lige kommer fra et gamer headset, som trĂĄdstarter.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf hbj » 12. okt 2017, 21:24

Phille skrev:Jeg synes lige jeg ville påpege at sennheiserne er lavet af carbon-forstærket plastik, så de føles langt mere solide end man skulle tro når man kigger på dem, men der er nogle der synes de sidder lidt for stramt når de er helt nye, men dette bliver ofte løst med lidt "streching" og så kan man have dem på i mange timer uden ubehag :)

De er voldsomt stramme, hvis man har et stort hoved :)
Var nødt til at sælge mine HD600 af samme årsag.
Umulige at fĂĄ strukket nok til, at de blev bare nogenlunde komfortable i brug.
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf hbj » 12. okt 2017, 21:34

kvik skrev:Det med at ting flyder sammen, når der bliver for meget lydinformation, behøver ikke have noget med hovedtelefonen (her HyperX) at gøre. Min erfaring er, at det mere hører til i DAC- eller forstærkerafdelingen. Måske skulle du starte med Aune X1s, og så se, om den tilføjer det, du savner, før du kigger efter nye hovedtelefoner.

Jeg har konkret oplevet, at en integreret forstærker, jeg havde på et tidspunkt, "mudrede" lyden i travle passager i musikken, altså at tingene flød sammen. Den var ikke strømstærk nok, eller hvad det hedder, og problemet var løst, da jeg skiftede den ud.

Mht. Aune X1s og Aune i det hele taget, sĂĄ husk at der findes et hav af gode ting derude.
At et bestemt mærke er populært på et forum, er fint nok, men måske er der noget andet, som var mere dig.
Køber man brugt, får man meget mere for pengene.

Det er ikke for at være træls, at jeg skriver det ovenfor, jeg har fuld respekt for, at folk herinde bruger Aune og at du sælger det, Claus, og at I er glade for det.
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 12. okt 2017, 21:53

hbj skrev:
kvik skrev:Det med at ting flyder sammen, når der bliver for meget lydinformation, behøver ikke have noget med hovedtelefonen (her HyperX) at gøre. Min erfaring er, at det mere hører til i DAC- eller forstærkerafdelingen. Måske skulle du starte med Aune X1s, og så se, om den tilføjer det, du savner, før du kigger efter nye hovedtelefoner.

Jeg har konkret oplevet, at en integreret forstærker, jeg havde på et tidspunkt, "mudrede" lyden i travle passager i musikken, altså at tingene flød sammen. Den var ikke strømstærk nok, eller hvad det hedder, og problemet var løst, da jeg skiftede den ud.

Mht. Aune X1s og Aune i det hele taget, sĂĄ husk at der findes et hav af gode ting derude.
At et bestemt mærke er populært på et forum, er fint nok, men måske er der noget andet, som var mere dig.
Køber man brugt, får man meget mere for pengene.

Det er ikke for at være træls, at jeg skriver det ovenfor, jeg har fuld respekt for, at folk herinde bruger Aune og at du sælger det, Claus, og at I er glade for det.


Jeg fant faktisk kun dette forum ved at jeg ledte efter en dansk reseller af Aune X1s, så jeg ser ikke på den pga. dette forum, men en anden ting er at den er meget populær her inde.
Jeg fandt den faktisk via Zeos (Z reviews) på youtube, og har derefter ledt rundt på nættet og fundet ud af meget omkring enheden, og den ser meget ud til at være lige min kop af te, så det er egentligt derfor jeg har øje på den ;)
Men jeg er lidt mixed, da der er så meget at vælge mellem, og jeg har også fået nogle meget gode tilbud på brugte amps.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Claus-DK » 13. okt 2017, 20:25

Det er da ikke spor træls, at du gør opmærksom på, at en vare har stor kærlighed blandt dem der har forstand på tingene... thumbs thumbs

Og ja jeg sælger dem, faktisk er det salget af dem der betaler forumet, så det støtter samtidigt en god sag, som mange har glæde af.. rulle2 rulle2

Der ER mange gode ting derude, det ville måske hjælpe vores nye medlem, at du kom med nogle forslag ?? thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf jakel1984 » 18. okt 2017, 19:28

WolfLonewalker skrev:Jeg har over det sidste lange stykke tid, meget gerne ville opgradere min computers lyd, da jeg har en rimmelig computer. Lige nu bruger jeg bare intergrated sammen med HyperX Cloud II, og til nogle gamle højtalere en Lepy LP2024A+ sådan at jeg havde noget der kunne spille lyden videre til de højtalere jeg har.
Mit fokus lige nu er dog på headphones, og der ville jeg gerne se om jeg kunne få nogle gode råd eller noget i den stil. Lige nu har jeg meget kig på et sæt Beyerdynamics DT-1990 kørt sammen med en Aune X1s, men da det ikke er en lille sjat penge der skal smides, så er det meget at vurdere, især når man tænker over hvad man egentligt kunne have fået for de penge. Mit brug er egentligt mest at lytte til nogle af de ripped cd's jeg har på min computer, jeg spiller også en del computer spil, hvor at jeg høre et par af open backed headphones skulle være fantastiske. Da jeg bor ude på landet er ting så som udenfra støj intet problem, i sær ikke om vinteren da landmænd ikke køre så meget rundt på den koldere tid af vinteren.
Den type af musik jeg mest lytter til er hen af rock, men jeg lytter også til forskælligt instrumentalt musik så som piano og violin, og jeg høre knap så meget vocalist. Jeg er ikke så meget for en ekstrem bas, men den skal gerne kunne vise sig frem, dog uden at overdøve alt andet. Trebble må også gerne vise sig lidt frem, hvor mids er mere neutral. Lidt af en V shape lyd signatur. Men da jeg er meget ny til lyd på højere kvaligtet så er jeg ikke den der ved mest, men jeg bruger meget af min tid på at undersøge alt hvad jeg kan inden jeg smidder beløbet på et brodukt.

Alt i alt, det ville være dejligt med nogle gode råd, og måske nogle andre headphones som i selv har prøvet og kan recomendere til mig, til cirka max 4000,- men det er rimeligt løst beløb, så længe jeg ved at bruge mere tilføger godt til oplevelsen. Jeg er dog næsten frosset fast på at det bliver en Aune X1s amp.

Hvis der er nogle spørgsmål, så bare spørg, jeg er villig til at svare hvad jeg kan, og hjælpe hvor jeg kan.

Tak pĂĄ forhĂĄnd.
Hej WolfLoneWalker
Jeg har desværre ikke tid til at læse alle svarene igennem (3 små børn), men jeg ville lige give mine input med...
Jeg har hørt på en del "mellemklasse" høretelefoner (bl.a. akg k701, k550, Sennheiser 555, 595, Beyerdynamics 860, Stax sr-30, sr-80, sr-5, og helt sikkert flere som jeg har glemt) gennem de sidste 15 år, og jeg vil sige de har hver deres fordele. Jeg er som regel endt med at bruge akg mest, da jeg godt kan lide at høre mange detaljer - især k701, der tit er beskrevet som manglende bas, men min oplevelse er at hvis de får strøm nok (kørte dem på en audio-gd nfb-5) så kvitterer de med dyb bas - ikke bloatet, men bestemt til stede.
Jeg har dog siden prøvet Stax, og nu kan jeg ikke rigtig komme tilbage - den opløsning og let flydende lyd er svær at finde andre steder...
Min pointe er, at lyd er individuel, og det er svært at "læse" sig til hvad man kan lide (taler af erfaring)... Nu skriver du at du gerne vil købe nyt, men min anbefaling var ellers at købe brugt så man kan få hørt forskellige høretelefoner uden det store tab (sælg dem videre du ikke kan lide), og når du kender din stil kan du så (velinformeret) bruge en større sum på det sæt det passer dig bedst...

Held og lykke med det :-)
Mvh Jakob

Sent from my A0001 using Tapatalk
jakel1984

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jan 2016, 14:07
Geografisk sted: Viby J

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2017, 20:33

Lækkert første indlæg, velkommen til Jakob
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 18. okt 2017, 22:47

jakel1984 skrev:
WolfLonewalker skrev:Jeg har over det sidste lange stykke tid, meget gerne ville opgradere min computers lyd, da jeg har en rimmelig computer. Lige nu bruger jeg bare intergrated sammen med HyperX Cloud II, og til nogle gamle højtalere en Lepy LP2024A+ sådan at jeg havde noget der kunne spille lyden videre til de højtalere jeg har.
Mit fokus lige nu er dog på headphones, og der ville jeg gerne se om jeg kunne få nogle gode råd eller noget i den stil. Lige nu har jeg meget kig på et sæt Beyerdynamics DT-1990 kørt sammen med en Aune X1s, men da det ikke er en lille sjat penge der skal smides, så er det meget at vurdere, især når man tænker over hvad man egentligt kunne have fået for de penge. Mit brug er egentligt mest at lytte til nogle af de ripped cd's jeg har på min computer, jeg spiller også en del computer spil, hvor at jeg høre et par af open backed headphones skulle være fantastiske. Da jeg bor ude på landet er ting så som udenfra støj intet problem, i sær ikke om vinteren da landmænd ikke køre så meget rundt på den koldere tid af vinteren.
Den type af musik jeg mest lytter til er hen af rock, men jeg lytter også til forskælligt instrumentalt musik så som piano og violin, og jeg høre knap så meget vocalist. Jeg er ikke så meget for en ekstrem bas, men den skal gerne kunne vise sig frem, dog uden at overdøve alt andet. Trebble må også gerne vise sig lidt frem, hvor mids er mere neutral. Lidt af en V shape lyd signatur. Men da jeg er meget ny til lyd på højere kvaligtet så er jeg ikke den der ved mest, men jeg bruger meget af min tid på at undersøge alt hvad jeg kan inden jeg smidder beløbet på et brodukt.

Alt i alt, det ville være dejligt med nogle gode råd, og måske nogle andre headphones som i selv har prøvet og kan recomendere til mig, til cirka max 4000,- men det er rimeligt løst beløb, så længe jeg ved at bruge mere tilføger godt til oplevelsen. Jeg er dog næsten frosset fast på at det bliver en Aune X1s amp.

Hvis der er nogle spørgsmål, så bare spørg, jeg er villig til at svare hvad jeg kan, og hjælpe hvor jeg kan.

Mange tak, det er endu
Tak pĂĄ forhĂĄnd.
Hej WolfLoneWalker
Jeg har desværre ikke tid til at læse alle svarene igennem (3 små børn), men jeg ville lige give mine input med...
Jeg har hørt på en del "mellemklasse" høretelefoner (bl.a. akg k701, k550, Sennheiser 555, 595, Beyerdynamics 860, Stax sr-30, sr-80, sr-5, og helt sikkert flere som jeg har glemt) gennem de sidste 15 år, og jeg vil sige de har hver deres fordele. Jeg er som regel endt med at bruge akg mest, da jeg godt kan lide at høre mange detaljer - især k701, der tit er beskrevet som manglende bas, men min oplevelse er at hvis de får strøm nok (kørte dem på en audio-gd nfb-5) så kvitterer de med dyb bas - ikke bloatet, men bestemt til stede.
Jeg har dog siden prøvet Stax, og nu kan jeg ikke rigtig komme tilbage - den opløsning og let flydende lyd er svær at finde andre steder...
Min pointe er, at lyd er individuel, og det er svært at "læse" sig til hvad man kan lide (taler af erfaring)... Nu skriver du at du gerne vil købe nyt, men min anbefaling var ellers at købe brugt så man kan få hørt forskellige høretelefoner uden det store tab (sælg dem videre du ikke kan lide), og når du kender din stil kan du så (velinformeret) bruge en større sum på det sæt det passer dig bedst...

Held og lykke med det :-)
Mvh Jakob

Sent from my A0001 using Tapatalk


Mange tak, det er endu en hovedtelefon skrevet pĂĄ listen (AKG 701), og da jeg meget er til detaljer i musiken, sĂĄ er de muligvis lige noget for mig, uden at koste alt for meget. ;)
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf telum » 19. okt 2017, 08:48

AKG 701 er åbne så det skal du lige have in mente. Et lukket alternativ til noget med mange detaljer. kunne også være Shure 940 som burde kunne findes brugt til en tusse. De mangler ikke bund, men den øvre bas er ikke så tilstedeværende - der findes dog et meget simpelt mod der hjælper lidt på det: man borer et lille hul (1.5 - 2 mm) i hver kop :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 19. okt 2017, 12:01

telum skrev:AKG 701 er åbne så det skal du lige have in mente. Et lukket alternativ til noget med mange detaljer. kunne også være Shure 940 som burde kunne findes brugt til en tusse. De mangler ikke bund, men den øvre bas er ikke så tilstedeværende - der findes dog et meget simpelt mod der hjælper lidt på det: man borer et lille hul (1.5 - 2 mm) i hver kop :-)


Jeg har fuldt ud besluttet mig fra starten, at det skal være åbne hovedtelefoner, og det kan ikke ændre på, så det er intet problem. Pluds jeg tager at undersøger alt hvad jeg muligvis køber, så jeg ved godt at de er åbne, men det er fint at du sikre dig at man ved at de er åbne, sådan at nogle folk ikke går forgæves ;) Der er næmlig nogle der bare tgaer ind og køber hvad nogle på et forum har sagt, uden at se sig om... håber dog ikke det er mange.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 7. nov 2017, 20:26

UPDATE:

Jeg har nu købt dac/ampen Aune X1s og modtaget den.

Jeg har også været ude i 4Sound Esbjerg og have en kort prøve af Beyerdynamics DT-1990 og de var fantastiske, så jeg tager at afhenter dem i morgen, tager dem med hjem, og så bruger jeg den første måned på at ordentligt finde ud af om prisen er det værd for mig, og hvis ikke, retunere jeg dem, og prøver igen på at finde noget jeg er ude efter.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster