Højtaler-fi



Re: Højtaler-fi

Indlægaf kvik » 24. okt 2017, 22:17

Du kan prøve at spørge producenten. Du har jo nu lavet en del fejlsøgning, måske kan de være behjælpelig med at indsnævre feltet yderligere.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Kashien » 26. okt 2017, 18:35

kvik skrev:Du kan prøve at spørge producenten. Du har jo nu lavet en del fejlsøgning, måske kan de være behjælpelig med at indsnævre feltet yderligere.

Det var en god idé, så det gjorde jeg - nu mangler jeg bare svar.
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Kashien » 9. nov 2017, 19:31

Der kom ikke noget svar, så nu har jeg prøvet at tage låget af:
Billede

Billede

Billede

Det var det bedste lys, jeg kunne klare her efter mørkets frembrud, uden at det hele blev sløret. Ellers kan jeg skyde nogle nye i morgen.

Det eneste, mit fuldstændig utrænede øje bed mærke i, var, at der er en "kugle" i tre af finsikringerne, hvilket ikke er tilfældet i to andre - håber, det kan ses på billederne. Jeg ved ikke, om det har noget at sige, eller det sædvanligvis ser sådan ud?

Edit: Altså de tre, der ligger på række, har "kuglen". Kan det betyde at de andre to er sprunget, eller er jeg helt på afveje her?
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Mortenhoe » 9. nov 2017, 21:31

Det er meget normalt, at nogle sikringer, har en lille "kugle", og at andre ikke har. Det ee noget med smelte værdierne. De skal være synligt brændt over. Jeg har set at de er brændt over i en af metal enderne, så det ikke kan ses.

Har du et multimeter, så du kan pille sikringerne ud og måle gennemgang i dem?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Bender » 10. nov 2017, 10:59

Måske erhverve en ny forstærker eller endnu bedre, købe et par aktive højtaler.
Bender

 

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Kashien » 10. nov 2017, 15:36

Jeg var så heldig at kunne låne et multimeter og har lige testet sikringerne. Desværre var problemet ikke så simpelt. Kan jeg teste andre komponenter med multimeteret for at tjekke dem? Ellers bliver jeg måske nødt til at have den til en tekniker...
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Mortenhoe » 10. nov 2017, 19:50

Øv.

Den der effektmodstand nede ved røret... ser den brændt ud?

Klikker de blå relæer når du skifter rundt mellem inputs?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Mortenhoe » 10. nov 2017, 19:57

PS. Du måler gennemgang på sikringer, med sikringen taget ud af forstærkeren. Ellers måler du bare gennemgang på induktive og kapacative dele.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Ostebaronen » 11. nov 2017, 03:14

Mortenhoe skrev:Øv.

Den der effektmodstand nede ved røret... ser den brændt ud?

Klikker de blå relæer når du skifter rundt mellem inputs?


Dem og den effektmodstand ved sikringerne. De der små rør burde ikke blive så varme at modstandende bliver misfarvet af det...
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Kashien » 15. nov 2017, 23:27

Jeg valgte at ødelægge min ankel i weekenden og har været på krykker de sidste par dage, så det er blevet udskudt lidt, men nu skulle jeg gerne være tilbage.

Den der effektmodstand nede ved røret... ser den brændt ud?

Klikker de blå relæer når du skifter rundt mellem inputs?

Ja, den ser brændt ud, vil jeg vurdere. Dog uden at have det store kendskab til brændte modstande.
Der kommer i hvert fald en klik-lyd, når jeg skifter mellem de forskellige input.

Dem og den effektmodstand ved sikringerne. De der små rør burde ikke blive så varme at modstandende bliver misfarvet af det

Der er hul igennem der ved siden af sikringerne. Men den ser godt nok lidt slidt ud.

Det lader til, at der ikke er continuity i hverken modstande eller andre dele (som jeg ikke kender navnene på) nede ved rørene - jeg har markeret området på nedenstående billede. Altså i samtlige komponenter indenfor den røde firkant. Kan det have noget med rørene at gøre?

Billede
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Henrik_sdk » 10. dec 2017, 01:17

Nogen der har erfaring med Amazon Echo, om 1. gen har ok lyd i forhold til 2.gen. Power har den til 1279 i denne weekend og måske er det nu man skulle hoppe på den..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Mortenhoe » 31. jan 2018, 23:37

Pioneer S-X20 højtalere i alu kabinetter. Sjov lille højtaler. Jeg fandt dem i bluecity. Jeg skildte dem lige ad, for at trykke gitrene foran tweeteren ud på begge højtalere. Der sidder en soft dome tweeter og en paper cone enhed. De er i ret god stand, trods de sikkert er fra 80'erne. Jeg skal dog lige have nye kondensatore hjem til delefiltrene. Forstærkeren skal ret langt om på potmeteret, før de gider at producere noget nævneværdigt i de lave frekvenser. Men trods deres størrelse, spiller de bedre end jeg havde håbet på, da jeg købte dem :-)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Vejgaard666 » 11. feb 2019, 15:18

Jeg har i et par måneder haft et par KEF 104/2 til låns. Og de spiller røven ud af bukserne!

Endelig fik jeg overtalt ejer til at sælge dem til mig.

Mine forrige højtalere (Technics SB-M1000) står nu i soveværelset og venter på at blive afhentet.

KEF og jeg skal nok få et lykkeligt forhold.

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Højtaler-fi

Indlægaf CHIbsen » 11. feb 2019, 20:46

De er nu fine sådan et sæt KEF'er. Har selv haft et sæt engang. Tillykke med dem,
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Vejgaard666 » 11. feb 2019, 20:59

CHIbsen skrev:De er nu fine sådan et sæt KEF'er. Har selv haft et sæt engang. Tillykke med dem,


Jeg er tosset med den De spiller skide godt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Moonhead » 13. feb 2019, 13:07

Spændende speaker du har erhvervet dig, de var eftersignende noget at det bedste man kunne opdrive dengang sammen med B&W
Moonhead

 

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Vejgaard666 » 13. feb 2019, 20:48

Moonhead skrev:Spændende speaker du har erhvervet dig, de var eftersignende noget at det bedste man kunne opdrive dengang sammen med B&W


Jeg er åbenbart et bass ører, og startede med Loudness knappen slået til, men er nu endt der hvor den er slået fra. Volume knappen får bare et par nøk og så kommer bassen jo ligeså stille


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Moonhead » 19. aug 2019, 17:26

Neumann har fat i den lange tråd!

https://www.neumann.com/homestudio/en/d ... o-monitors
Moonhead

 

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Only Human » 19. aug 2019, 19:43

Ja, nu har jeg længe ønsket mig lidt hifi, hvis man kan kalde det sådan i den billige ende. Jeg aner desværre stort set intet om emnet ud over det historiske perspektiv, hvilket jo er af begrænset nytte.
Jeg har prøvet at læse op på det, men det er ikke nemt. Der er enorme mængder misinformation derude... og det som pålidigeligt er tit ikke praktisk i Danmark.
Er der nogen, der kender til en troværdig bedst-til-prisen guide anno 2019? Det drejer sig i første omgang om noget god lyd til hjemmekontoret.

På sigt har jeg overvejet nogle Beolab 6000 eller Penta til stuen, men det er hverken i den nærmeste tidshorizont eller fast klarlagt. Jeg er dog nysgerrig om jeg er helt gal på den.
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Moonhead » 20. aug 2019, 06:51

Jeg vil tage i 4sound inden de lukker og lyt til nogle aktive monitors, de er overlegen på mange punkter og helt perfekt til kontorbrug.


https://www.soundonsound.com/reviews/ne ... 120a-kh810
Moonhead

 

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster