Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 14. apr 2016, 14:16

Fedt! SĂĄ mangler du bare at fĂĄ Adam Hansen til at lave dig et par cykelsko ;-)

http://www.bicycling.com/video/adam-hansens-custom-road-shoes

Meen, du kan da vist godt skære et par kilo mere af din Black Beast? http://antranik.org/worlds-lightest-road-bike-at-2-7kg/ rulle6
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf edge » 14. apr 2016, 19:21

Det kan jeg nemt, men det letter pungen mere...
Husk! det er musikken der bærer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Cykel-Fi

Indlægaf jacobask » 22. aug 2016, 10:54

For H****** da også! For snart 4 uger siden var der besøg i mit skur i løbet af natten hvor en eller anden klaphat valgte at stikke af med min Pinarello! Skuret stod åbent (åbning ikke synlig fra vejen), da jeg havde gået og arbejdet med at brække en gammel udestue ned hele dagen, så der har været alt for nem adgang - det er selvfølgeligt min egen skyld, men hold da kæft hvor man ærgre sig!

Jeg har siden været på udkig efter en erstatning, og jeg har da efterhånden set på en del cykler som alle var brandgode køb med fornuftigt stel og gode dele. Problemet har været at de har været rigtigt gode køb set med fornuften, men ingen af dem tændte rigtigt noget.... Engang i sidste uge skete der dog noget, der kom en Pinarello Prince til salg i G&G som så rigtigt fin ud, dog var den noget dyrere end hvad jeg havde regnet med at skulle bruge på ny cykel, men efter lidt skrivere frem og tilbage med sælger blev vi dog enig om en fornuftig pris, så i fredags var jeg ude og kigge på den og den var omend federe i virkeligheden end på billederne!
Den kom med hjem, og har været med til et miniTri i lørdags og kører rigtigt fedt, jeg har desværre ikke haft mulighed for at få taget nogle ordentlige billeder endnu, så i må lige i første omgang leve med et salgsbillede:

Billede
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Claus-DK » 26. okt 2017, 00:48

Jeg har købt en billig BMX cykel som jeg gerne vil have til at trille og kører bedre, jeg vil bruge cirka 500 på projektet..

Jeg har som det første opdaget at pedalerne drejer ret stramt, så der har jeg købt nye som er på vej..

SĂĄ sidder der jo kuglelejer i kranken og nav, som jeg gerne vil have i en bedre kvalitet , men her er jeg slemt pĂĄ udebane..
Enkeltstumperne må ikke koste mere end 13 dullar og jeg køber alt på aliexpress..

Jeg vil have skiftet nav i for og baghjul og i kranken..

Kranken vil jer sĂĄ gerne skifte til en alukrank, det er en Fauberkrank i stĂĄl som vejer ret voldsomt..

Det må gerne være rødt, ja jeg ved det godt, men det ser lidt sejt ud hvis det hele bliver det der røde etellerandet alu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 26. okt 2017, 16:43

Fantastisk! Skal du selv køre på den? Jeg har selv en mirraco (Dave Mirra) BMX stående i kælderen, der står og samler støv.

Jeg er ikke sikker på, at jeg ville købe lejer i Kina. Så sjovt er det heller ikke at skifte dem. Så jeg vil gerne have, at de holder så længe som muligt.

(Skal siges, at jeg kun har skiftet lejer pĂĄ mine cykelcross cykler)



Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf renefrh » 26. okt 2017, 17:51

Gerner skrev:
toppe skrev:Og det med forbremsen er uanset hvad andre siger, meget vigtigt! Er inde på et forum "Fixie-king.dk", som er fyldt med halvhjerne (beklager..), men de er ikke vilde med bremser.. Må da også indrømme, at da jeg lige købte min cykel, ikke havde forbremse på, da der dengang var banegaffel på uden hul til forbremse. Min fart var dog ikke vanvittig, men jeg fik da slidt et bagdæk op på fire dage..


dejligt, at der i det mindste er en bruger pĂĄ det forum som rent faktisk bruger en forbremse pĂĄ sin cykel thumbs

jeg har kigget forbi deres forum et par gange, jeg cykler ikke ret meget, men kunne da være rart lige og have en låge og køre i brugsen på. En fixie var måske oplagt, fordi den ikke kræver en masse vedligehold og der er fladt, i det mindste de 500 meter ned til brugsen og retur ruller1

jeg er måske gammel, og en smule kedelig, men jeg fatter simpelthen ikke man vil sætte liv og lemmer på spil for at cyklen skal stå mere skarpt og med mere rent udtryk. De cykler rundt i hovedstaden og på trafikkerede veje, så der kan jo ske noget uforudsigeligt og skabe en meget farlig situation.
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2017, 00:38

Det viste sig at alt er voldspændt på sådan en Thansen cykel, et par fastnøgler og en lille vrid med dem og hjulene kører langt bedre..
Jeg fandt også ud af der var flere størrelser gevind på pedaler, her gik jeg og troede det var en standard alle brugt..Jeg har naturligvis købte den forkerte øv

Det går over stok og sten med min organiske hjælpemotor, jeg kører cirka 5 km med 20 km/t i snit, så der bliver lagt nogle kræfter i, vel og mærke fra hundens side af..

Problemet er sĂĄ nu skal jeg satse pĂĄ at bygge videre pĂĄ noget billigt skrammel, eller skal jeg finde mig en gammel sag og opdatere den med stumper ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Burning777 » 10. nov 2017, 10:07

Jeg blev 40 i sommers og som det hører til i den alder til skal der en cykel til. Det blev til en Specialized Crux. Jeg har tidligere haft en mountain bike, der blev stjålet. Den var super og man kan komme frem alle steder. Det viste sig dog at mange af turene var på landevej. Så jeg tænkte at en cross cykel var perfekt. Den går ganske ok på landevej (jeg kan ikke følge med de tynde ryttercykler alligevel) og kan sagtens klare en grusvej og en skovsti. HELT perfekt til mit brug!

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Cykel-Fi

Indlægaf telum » 10. nov 2017, 10:28

sådan en cross-cykel har jeg pendlet meget på inden vi flyttede - med smallere dæk er det stort set en racer med højere frigang og mere holdbar, så det er et godt valg !
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Bender » 10. nov 2017, 10:54

Mega lækker specialized du har anskaffet dig der, har altid haft en svaghed for rytter cykler, som aldrig er blevet opfyldt, da det ikke rigtig giver mening for mig, da jeg næsten udelukkende cykler i byen, så den gamle Marin mountain bike er blevet skiffet ud med en single speed Batavus Boris.
Klart den bedst cykel jeg har ejer og perfekt til mit behov, som bonus koster den heller ikke alverden!
Bender

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 10. nov 2017, 12:02

Flot cykel
Jeg kører cykelcross i H40 klassen, og er helt enig i at en Cross cykel er noget af det mest alsidige der findes. Pendling til/fra arbejde, grusveje og også et MTB spor, hvis man vælger de lidt mere lette af dem.
Og her i vintertiden er det let at montere skærme på den.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 10. nov 2017, 12:03

(Og så kommer der jo cykelcross World cup løb til Bogense i næste weekend med deltagelse af verdens eliten)

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mataugust » 5. feb 2018, 20:57

Jeg kigger efter en "ny" cykel til min søn på 12 år.
De sidste 1½ år har han brugt en mtb fra harald-nyborg, og til trods for det har han bevaret lysten til at cykle.
Da han stadig er i voksealderen vil jeg ikke ofre en formue på en cykel, men vil jo gerne finde noget fornuftigt til ham, som kan holde de næste par år eller tre.
Han er ca 165-170 cm høj nu, og det bliver bare værre de næste år.
På dba har jeg kigget på følgende cykler:
https://www.dba.dk/scott-aspect-30-anden/id-1040847073/
https://www.dba.dk/pro-track-trek-6700-slr-anden/id-1040732367/
https://www.dba.dk/principia-msl-pro-hardtail/id-1034090980/

Den sidste ligger egentlig over grænsen for hvad jeg vil betale, men jeg tog dem med alligevel.
Er emnerne det værd, som folk vil have for det? Elle kan det betale sig at købe nyt?
Jeg er total novice i den verden, sĂĄ alle rĂĄd er velkomne.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mortenhoe » 5. feb 2018, 21:29

Vær opmærksom når du køber brugt mountain bike. Et par ting man kan kontrollere kunne være krans og tandhjul. Du skal kigge efter, om der er "runde tænder".
Vær også opmærksom på om der er slør i kranken og styrfitting.

Kig evt. ogsĂĄ lidt pĂĄ cykelgear.dk :-)

Det nye nye, er jo at kører 29". ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Cykel-Fi

Indlægaf telum » 5. feb 2018, 21:37

ah det nye nye nye er vist 27.5" sĂĄ ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 5. feb 2018, 22:14

Det er ligner ikke røverkøb dem du linker til. jeg tror de alle sammen har minimum 5 år på bagen.
Scott'en har vel kostet omkring 5000kr fra ny. Og er blevet udstyret med relativt billige komponenter som fra starten af har været mest beregnet til at cykle til/fra skole.
Trek'en ser umanerligt træt ud.
Principia'en ser bedst ud. Men stadig en cykel der har stået ude med godt rustne skruer. En kassette der begynder at se slidt ud. Netop med afrundede tænder som Mortenhoe nævner. Tilgengæld har den en luft forgaffel, som klart er at foretrække hvis han skal ud i skoven. Men jeg tror en 19" MTB bliver for stor til din søn. Mener vi er oppe i 180cm eller derover.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mortenhoe » 5. feb 2018, 23:06

telum skrev:ah det nye nye nye er vist 27.5" sĂĄ ruller1


Hvad ved jeg :-D

Jeg ruller stadig rundt på 26" på et gammelt alu stel købt ved cykelgear, med dele fra andre brugte cykler :-D Men den har Shimano XT og hydrauliske skivebremser, og så er den ikke forfærdeligt tung.

Tilbage til topic, så kan jeg fornemme budgettet er 3000ish kroner. Det kan man faktisk få en fornuftig mængde nye cykler, der holder.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mataugust » 6. feb 2018, 12:01

Mortenhoe skrev:
Tilbage til topic, så kan jeg fornemme budgettet er 3000ish kroner. Det kan man faktisk få en fornuftig mængde nye cykler, der holder.


https://cykelexperten.dk/bianchi-duel-27-1-24g-2017/

Er sådan en pengene værd? Hvis det nu skal være nyt.
Jeg er bare lidt nervøs om der nu kommer noget som skal laves hele tiden, det har jeg nemlig ikke tid/lyst til
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 6. feb 2018, 13:05

Mataugust skrev:
Mortenhoe skrev:
Tilbage til topic, så kan jeg fornemme budgettet er 3000ish kroner. Det kan man faktisk få en fornuftig mængde nye cykler, der holder.


https://cykelexperten.dk/bianchi-duel-27-1-24g-2017/

Er sådan en pengene værd? Hvis det nu skal være nyt.
Jeg er bare lidt nervøs om der nu kommer noget som skal laves hele tiden, det har jeg nemlig ikke tid/lyst til
Af dem du har fundet frem til, vil jeg klart vælge denne (Jeg har selv en søn på 12).
Og jeg vil være mere nervøs for, at der vil være noget af lave på de brugte cykler.
Med udvendige så afhænger levetid lidt af hvordan den bliver brugt og hvor meget i holder den ren og får smurt kæden.
Planlægger du at købe færdig i butik eller levering til døren og du selv samler det sidste?

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mortenhoe » 6. feb 2018, 17:59

CHIbsen skrev:
Mataugust skrev:
Mortenhoe skrev:
Tilbage til topic, så kan jeg fornemme budgettet er 3000ish kroner. Det kan man faktisk få en fornuftig mængde nye cykler, der holder.


https://cykelexperten.dk/bianchi-duel-27-1-24g-2017/

Er sådan en pengene værd? Hvis det nu skal være nyt.
Jeg er bare lidt nervøs om der nu kommer noget som skal laves hele tiden, det har jeg nemlig ikke tid/lyst til
Af dem du har fundet frem til, vil jeg klart vælge denne (Jeg har selv en søn på 12).
Og jeg vil være mere nervøs for, at der vil være noget af lave på de brugte cykler.
Med udvendige så afhænger levetid lidt af hvordan den bliver brugt og hvor meget i holder den ren og får smurt kæden.
Planlægger du at købe færdig i butik eller levering til døren og du selv samler det sidste?

Tapatalk


Jeg er helt enig med Ibsen. Shimano Acera bagskifter og kenda dæk. Det hele ser egentlig rigtig fint ud til den pris. I din knægts øjne, er "Acid Green" nok heller ikke en helt dum farve :D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron